La Muzeul Satului, în Grădina Zoologică sau prin centrul istoric – pe acolo vrea să scoată primăria minibuzele neînmatriculate. Momentan nu există soluție pentru intrarea lor în legalitate și, deci, organizarea de tururi turistice prin oraș. Primarul Nicolae Robu nu crede că situația poate fi imputată cuiva.
Anul trecut, primăria a cumpărat, cu 30.000 de euro, două minibuze electrice descoperite, a câte 14 locuri, pentru plimbat turiștii prin oraș. Vehiculele produse în China au fost achiziționate din Ungaria. Deși a venit vremea bună și tururile turistice dorite de primarul Nicolae Robu ar putea începe, acest lucru nu este posibil. Minibuzele nu sunt înmatriculate și, mult mai grav, nici măcar nu se știe dacă vor putea fi. „Este o problemă. Aceste vehicule sunt cumpărate din Uniunea Europeană, din Ungaria, unde pot circula, dar în România s-a primit un aviz negativ din partea RAR. Ele trebuie să fie expertizate și supuse omologării”, spunea, acum câteva zile, primarul Nicolae Robu.
Edilul susține că o astfel de achiziție momentan inutilă nu poate fi imputată vreunui angajat al primăriei. De vină e doar… legislația! „Nu putem să imputam nicicui, le putem folosi intern, la muzeu, la grădina zoologică, inclusiv în centrul istoric. Ele nu pot circula pe drumurile publice, dar nu suntem noi de vină. De vină este legislația stupidă din România, care nu permite înmatricularea lor”, afirmă Robu. Pentru ca situația să fie și mai absurdă, nici măcar nu se știe cine ar putea omologa vehiculele! „În România nu avem o instituție, sau nu am identificat-o noi, care să facă omologarea lor. RAR nu o poate face. Ni s-a spus că Astra Arad face omologări, dar de acolo ni s-a răspuns că societatea fiind în insolvență, nu mai poate să facă I-am spus lui Sorin Drăgoi să stea de vorbă cu oamenii de la vârf, nu vad nicio legătură între insolvență și omologare. O firmă aflată în insolvență poate să-și desfășoare activitatea fără restricții”, spune primarul.
Robu susține, pe de altă parte, că nimeni nu s-a gândit că mașinuțele nu vor fi putea fi folosite. „Nu știu cine și-ar fi pus problema că un lucru cumpărat în UE nu poate fi folosit… Nu cred că este vinovat city managerul, cine și-ar fi imaginat că un vehicul care poate fi înmatriculat în Ungaria, țară membră UE, nu poate fi înmatriculat în România, de asemenea țară membră UE… Cred că nimeni nu-și punea măcar problema asta”, a mai declarat acesta. Primăria așteaptă o clarificare și de la Ministerul Transporturilor, dar între timp caută soluții temporare. Printre acestea, inclusiv tururi în centrul istoric, după finalizarea lucrărilor de reabilitare. „Se va putea, pentru ca nu vor fi drumuri publice, va fi zona pietonală și se vor putea face plimbări cu ele. Sigur le vom folosi pentru asta”, a mai spus primarul. Pentru ca minibuzele să poată circula la Muzeul Satului, de exemplu, municipalitatea va trebui să facă o înțelegere cu reprezentanții CJ Timiș.
Echipa Festivalului Rod s-a întors după gratii la începutul toamnei, cu proiecția filmului „Crulic. Drumul…
CATALIN SI CATALAINA SRL, în calitate de solicitant, cu sediul în sat Cerneteaz, comuna Giarmata,…
Cu ajutorul fondurilor europene, peste 3.000 de studenți din Timișoara și Reșița vor beneficia de…
Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș, spune că nu se va transforma, în…
Compania de termoficare anunță că a pornit și al doilea cazan de abur de la…
Un număr de șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, sunt scoase…