Avem tramvaie cu Internet, dar schimbam inca macazurile cu ranga

Sunt minunate, sunt chiar un model nou de tramvai „made in Romania”, dar… încă nu vor intra pe traseele regulate din oraș! Este vorba despre cele două tramvaie reabilitate, care au stat aproape un an în fabricile de la Arad și Pașcani. Acestea au ajuns la Timișoara, dar încă sunt ținute la secret.

Cele două tramvaie au fost aduse, pe platformă, la Timișoara, încă de acum câteva zile. Va mai dura însă cel puțin o săptămână până când călătorii se vor putea bucura de ele. „Nu exclud să fie gata pe 8 iulie, Ziua Transportului Public în Timișoara. Vrem să facem un eveniment frumos, tocmai pentru a sublinia cât de important este transportul public într-un oraş. Este posibil să venim şi cu un tramvai tras de cai, de la asta şi până la noile tramvaie…”, a spus, marți, primarul Nicolae Robu. Edilul s-a declarat absolut încântat de felul în care arată acestea și susține chiar că așteptările i-au fost depășite. „Sunt foarte frumoase, dar sunt mult mai frumoase pe dinăuntru. Sunt făcute la cele mai înalte standarde şi sunt noi într-o proporţie mai mare decât ne-am propus… Până şi roţile, şi osiile au fost schimbate cu unele noi. Firmele au ajuns la concluzia că mai bine pun altele noi. Din tramvaiele vechi s-a păstrat doar platforma, șasiul, în rest totul este nou. Putem vorbi practic despre un nou model de tramvai «made in Romania». S-au fabricat două tramvaie după o concepție românească, cu subansamble românești, mai puțin sistemul de frânare”, afirmă Robu. Conform edilului, un tramvai cu încălzire în scaune, climatizare, internet WiFi, supraveghere video și sistem modern de informare costă cam două milioane de euro. Noul „model de tramvai românesc”, așa cum îi spune Nicolae Robu, costă, cu tot cu TVA, aproximativ 595.000 de euro bucata. Pentru început, cele două tramvaie, model cu burduf, vor circula prin rotație prin tot orașul. Apoi urmează să fie stabilite și rutele definitive. Imediat după ce vor fi testate tramvaiele, alte garnituri vor pleca spre cele două fabrici. Primarul Nicolae Robu spune că operațiunea va dura acum mult mai puțin. „Trebuie să mai facem nişte teste acum și să le vedem şi în exploatare. Va dura mult mai puţin la următoarele, pentru că trebuie să avem în vedere că la primele a fost un efort de proiectare”, a mai declarat edilul. Între timp, deși tramvaiele au Internet, în unele zone din oraș macazurile încă se schimbă cu ranga…

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Programul de lucrări al SDM în ziua de 10 mai 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 10.05.2024, unde se vor executa reparaţii…

47 de minute ago

Alianța Dreapta Unită a lansat, la Timișoara, campaniile electorale pentru alegerile europarlamentare și cele locale

Alianța Dreapta Unită a ales Timișoara pentru a lansa oficial campania electorală pentru alegerile locale…

9 ore ago

Nicolae Robu e primul pe lista de vot, Dominic Fritz pe șapte

Cu doar câteva ore înainte de debutul campaniei electorale, Biroul Electoral de Circumscripție Timișoara a…

13 ore ago

La Muzeul Satului Bănățean au loc, sâmbătă și duminică, mai multe expoziții de frumusețe chinologice

Timișoara devine, sâmbătă și duminică, punctul principal de atracție al chinologiei românești. La Muzeul Satului…

15 ore ago

La Stadionul Lego, constructorul lucrează la fundațiile uneia dintre peluze și la o tribună/Foto

Stadionul Lego, pe care Primăria Timișoara îl ridică în zona Buziașului cu bani de la…

15 ore ago

Dominic Fritz, după încă un teren recuperat de municipalitate: “Recuperăm nu doar terenuri, ci și demnitatea orașului”

Primăria Timişora a reuşit să mai recupereze un teren. Acesta era situat în proximitatea pieţei…

15 ore ago