Timișorenii au putut vedea miercuri cele două tramvaie modernizate, etalate de RATT pe traseul dintre Piața Maria și Catedrală Mitropolitană. Evenimentul gândit de primărie a paralizat însă traficul auto din zona centrală a Timișoarei, enervând la maximum șoferii care au fost nevoiți să aștepte minute în șir pe rutele ocolitoare.
Agitație mare miercuri dimineață, în zona Pieței Maria. Aici au fost garate cele doua tramvaie modernizate, recent aduse de la uzinele din Arad și Pașcani. Garniturile sunt deja inscripționate „Armonia”, denumirea pe care susține că le-a dat-o primarul Nicolae Robu. Pe Podul Traian staționau, în același timp, tramvaiul cu cai, „Gemenele”, un tramvai-platformă și vagonul turistic. La aproape 30 de grade Celsius înregistrate la ora 9.30, în zonă erau destui timișoreni dornici de o călătorie cu tramvaiul tras de cai sau amatori de fotografii. Cu tramvaiul tras de cai a mers, spre Catedrală, și primarul Nicolae Robu.
Edilul a urcat apoi în primul tramvai Armonia. „Sunt încântat de ce a ieșit. Aceste tramvaie sunt noi, nu este vorba de o reabilitare în sensul de cârpăceală, ci despre o înnoire a tramvaielor. Din ce a fost vechi s-a păstrat doar şasiul, doar platforma, care evident că a fost recondiţionată, în rest, începând cu roţile, osiile, suspensia, continuând cu acţionarea, cu toată caroseria, absolut totul, e nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video cu nouă camere, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au doar acele tramvaie noi, care costă ca 2 milioane de euro bucata. La aceste standarde sunt aceste tramvaie, ele funcţionează şi economicos, sistemul de acţionare este unul modern şi el”, a declarat Robu.
Timișorenii vor putea circula efectiv cu noile tramvaie abia spre sfârșitul lunii. „Vor intra pe traseu după ce vom face testările dinamice alături de cei de la AFER. Aceasta presupune o planificare săptămâna viitoare a celor de la AFER București, vom stabili în regim dinamic sistemul de frânare dacă este funcțional, după care se va face un proces-verbal de punere în funcțiune. Aceste teste se fac obligatoriu la prototipuri, la faza de punere în funcțiune”, explică Ioan Goia, directorul RATT. Conform acestuia, noile garnituri vor circula pe liniile centrale, 1 sau 2, care au fost modernizate. Tot până la sfârșitul lunii iulie vor pleca la reabilitare alte cinci tramvaie.
Dincolo de euforia primarului și declarațiile acestuia, un lucru a fost pierdut categoric din vedere. Într-o zi obișnuită de lucru, parada tramvaielor a paralizat, timp de patru ore, circulația în zona centrală a Timișoarei. Cu traficul restricționat peste Podul Traian și prin fața Catedralei Mitropolitane, șoferii au fost nevoiți să meargă pe rute ocolitoare. Cozile de mașini se întindeau și pe Bd. 16 Decembrie, de la intersecția cu Bd. Brâncoveanu, dar și pe Bd. Mihai Viteazul, pe sensurile spre centru. Cu tot cu polițiștii de la Rutieră plasați strategic în intersecții, circulația s-a desfășurat cu mare greutate, iar nervii șoferilor au fost puși la grea încercare…
Invalid Displayed Gallery
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…
PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…
O clipă de neatenţie a fost destul încât să ajungă la spital. I s-a întâmplat…
În şedinţa BPN a PNL desfăşurată duminică seara s-au luat câteva decizii care privesc şi…
În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR –…