O lună și jumătate: atât a fost în vigoare hotărârea de consiliu local care interzicea parcarea între blocuri a camionetelor de marfă mai grele de 1,9 tone și a microbuzelor cu mai mult de nouă locuri. Consilierii locali au votat, joi, modificarea actului normativ, pe motiv că s-au creat o mulțime de situații neplăcute.
O hotărâre de consiliu local din 2006 interzicea „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 t pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Timişoara”. În luna iulie, consilierii locali au votat modificarea hotărârii, după ce s-a constatat că „pe străzile din municipiul Timişoara, pe aleile dintre blocuri şi în parcajele aferente acestora, staţionările voluntare ale vehiculelor grele sunt extrem de frecvente (…) Acest fenomen reduce semnificativ capacitatea de circulaţie şi staţionare pe arterele rutiere, fiind o piedică în calea desfăşurării fluente şi în condiţii de siguranţă a traficului şi, de asemenea, produce poluare fonică în zonele rezidenţiale”, după cum se preciza în referatul care însoțea proiectul. Astfel, conform noii hotărâri, era interzisă „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 1,9 t pentru transportul de marfă şi al vehiculelor care au mai mult de 9 locuri pe scaune”.
Toate bune și frumoase, doar că… s-a schimbat schimbarea! În plenul de joi, consilierii au modificat din nou hotărârea! Aceasta prevede acum „interzicerea staționării voluntare a vehiculelor grele cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe dumurile publice și terenurile aparținând domeniului public și privat ale municipiului Timișoara, precum și interzicerea staționării voluntare a vehiculelor care au o lungime mai mare de 5 metri în parcările special ameanajate, cu excepția parcărilor amenajate în lungul drumului și a benzilor de staționare”. Primarul Nicolae Robu spune că așa ar fi trebuit întocmită hotărârea de la bun început. „Un număr mare de autovehicule care nu erau de foarte mari dimensiuni, dar erau mai grele nu ar fi putut să fie parcate în aproape niciuna din parcările din oraș. În rest nu s-a făcut prin hotărârile anterioare nicio diferență între parcări în parkinguri la 45 de grade sau la 90 de grade și parcări în lungul bordurilor. Este o mare diferență între mașinile, chiar cele de 5 metri sau mai mari, dacă sunt parcate la 45 de grade sau 90 de grade creează foarte mari probleme. Aceleași mașini parcate în lungul bordurii creează doar inconvenientul ocupării a mai mult de un loc standard. Vrem să venim și în întâmpinarea acestor cetățeni care, mulți dintre ei, din asta trăiesc. Să nu aibă toată ziua controverse cu polițiștii când sunt nevoiți să staționeze în lungul bordurilor”, explică edilul. Altfel spus, de acum încolo, mașinile de marfă sau microbuzele vor fi putea fi parcate și pe străduțele dintre blocuri. Cu o singură condiție: parcarea să fie la bordură.
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…
La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…