Aeroportul Timisoara ramane mai departe la Ministerul Transporturilor

La aproape doi ani de când CJ Timiș a adoptat un proiect care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, transferul de proprietate nu s-a produs încă. Noul ministru al Transporturilor nu consideră asta o prioritate și spune că în toată țara sunt probleme cu aeroporturile.

În aprilie 2014, plenul CJ Timiș a votat, în unanimitate, proiectul care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara. Aeroportul va fi preluat în totalitate de CJ, cu excepție pistei și a câtorva clădiri, și, teoretic, o parte din acțiuni ar urma să fie cedate către Consiliul Local Timișoara. La vremea respectivă, președintele CJ, Titu Bojin, și primarul Nicolae Robu nu se înțelegeau asupra împărțirii acțiunilor respective, niciunul dintre ei nedorind să fie minoritar. În decembrie 2014, preluarea cu titlu gratuit a pachetului majoritar de acțiuni al Aeroportului Internațional Timișoara de către CJ Timiș a fost avizată favorabil de Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor. Deputații au avizat proiectul de lege privind transferul pachetului de acţiuni deţinut de stat la Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia” SA, din proprietatea statului şi din administrarea Ministerului Transporturilor, în proprietatea judeţului Timiş. Practic, este vorba despre 80% din acțiuni. Proiectul de lege trebuia să treacă și de plen, însă acest lucru nu s-a întâmplat.

La cum arată lucrurile, destul de puțin probabil că transferul AIT se va produce prea curând. O spune chiar Dan Costescu ministrul Transporturilor. „Nu știu dacă se dorește transferul la autoritatea județeană. Mai sunt doar trei aeroporturi în administrarea Ministerului Transporturilor, Timișoara fiind unul dintre ele. Acesta poate fi considerat unul strategic, aflându-se în zona de vest. Sunt probleme la nivelul aviației, cam similare în toată țara. Ele sunt practic prevăzute a fi abordate după ce scăpăm de acest «carambol» cu bugetul. Aviația urmează la rând”, a afirmat Costescu. „Noi avem deja o hotărâre de consiliu județean dată în acest sens. Ce altă dovadă că dorim să preluăm aeroportul să avem? Am discutat cu ministrul Transporturilor și o să facem noi o revenire… Putem să facem o nouă adresă”, ne-a declarat, pe de altă parte, Titu Bojin, președintele CJ Timiș. Dacă va prelua aeroportul, administrația județeană va încasa mare parte din profit, dar, în același timp, va fi nevoită să investească în dezvoltarea acestuia. În plus, AIT are datorii, iar preluarea nu poate fi făcută până la rezolvarea acestei probleme.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…

9 ore ago

Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan

„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…

10 ore ago

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…

11 ore ago

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…

11 ore ago

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…

11 ore ago