Categories: Primăria Timişoara

Din 2018, Primaria Timisoara nu mai face licitatie pentru gestionarea deseurilor

Primăria Timișoara nu se va mai ocupa de gestionarea deșeurilor în oraș și nici nu va mai organiza licitația pentru acest serviciu. Din 2018, sarcina va reveni, conform unui mai vechi angajament, Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID). Consilierii locali au fost anunțați în ultimul plen de această schimbare.

Pe ordinea de zi a ultimului plen din acest an al CL Timișoara s-a aflat și o informare privind problema gestiunii deșeurilor. În prezent, primăria are, până în 2018, un contract cu Retim, dar lucrurile se vor schimba radical. „ADID a informat consiliul local că se pregătește licitația pentru gestiunea, în perioada următoare, a deșeurilor, inclusiv în municipiul Timișoara. Altfel spus, nu va mai fi primăria cea care va organiza licitațiile pentru gestiunea deșeurilor, după ce expiră contractul actual cu Retim. Va fi ADID care va gestiona problema la nivelul întregului județ”, explică primarul Nicolae Robu.

Conform acestuia, este vorba despre un angajament european mai vechi, din perioada vechii administrații. „Trebuie să se parcurgă mai mulți pași, printre care și acesta, trecerea gestiunii deșeurilor din jurisdicția administrațiilor publice locale în jurisdicția ADID. Din 2018, primăria va fi un simplu beneficiar. Retim va putea să se înscrie la licitație exact ca orice altă firmă. În anexă la această înștiințare a fost și proiectul de caiet de sarcini pentru licitație”, mai spune edilul. În ianuarie 2014, contractul cu Retim a fost prelungit cu încă patru ani, pentru perioada 4 august 2014 – 4 august 2018. Prelungirea s-a făcut în baza HCL 211/2011, în care, la articolul 3, se precizează că „în situaţia nerealizării investiţiei staţie de compostare cu fermentare uscată complet închisă, dotată cu sistem de ventilaţie şi filtrare a aerului pentru prelucrarea fracţiei biodegradabile din deşeurile municipale nepericuloase, deşeurile verzi şi nămolurile rezultate de la staţia de epurare a municipiului Timişoara până la data de 01.02.2014, prelungirea contractului (…) se va putea face doar pe o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa inițială”. Dacă stația de compostare ar fi fost realizată, contractul ar fi fost prelungit până în 2039. Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune a fost încheiat cu Retim în iulie 2006.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

O oră ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

2 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

5 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

6 ore ago

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

22 de ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

22 de ore ago