Categories: Primăria Timişoara

Din 2018, Primaria Timisoara nu mai face licitatie pentru gestionarea deseurilor

Primăria Timișoara nu se va mai ocupa de gestionarea deșeurilor în oraș și nici nu va mai organiza licitația pentru acest serviciu. Din 2018, sarcina va reveni, conform unui mai vechi angajament, Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID). Consilierii locali au fost anunțați în ultimul plen de această schimbare.

Pe ordinea de zi a ultimului plen din acest an al CL Timișoara s-a aflat și o informare privind problema gestiunii deșeurilor. În prezent, primăria are, până în 2018, un contract cu Retim, dar lucrurile se vor schimba radical. „ADID a informat consiliul local că se pregătește licitația pentru gestiunea, în perioada următoare, a deșeurilor, inclusiv în municipiul Timișoara. Altfel spus, nu va mai fi primăria cea care va organiza licitațiile pentru gestiunea deșeurilor, după ce expiră contractul actual cu Retim. Va fi ADID care va gestiona problema la nivelul întregului județ”, explică primarul Nicolae Robu.

Conform acestuia, este vorba despre un angajament european mai vechi, din perioada vechii administrații. „Trebuie să se parcurgă mai mulți pași, printre care și acesta, trecerea gestiunii deșeurilor din jurisdicția administrațiilor publice locale în jurisdicția ADID. Din 2018, primăria va fi un simplu beneficiar. Retim va putea să se înscrie la licitație exact ca orice altă firmă. În anexă la această înștiințare a fost și proiectul de caiet de sarcini pentru licitație”, mai spune edilul. În ianuarie 2014, contractul cu Retim a fost prelungit cu încă patru ani, pentru perioada 4 august 2014 – 4 august 2018. Prelungirea s-a făcut în baza HCL 211/2011, în care, la articolul 3, se precizează că „în situaţia nerealizării investiţiei staţie de compostare cu fermentare uscată complet închisă, dotată cu sistem de ventilaţie şi filtrare a aerului pentru prelucrarea fracţiei biodegradabile din deşeurile municipale nepericuloase, deşeurile verzi şi nămolurile rezultate de la staţia de epurare a municipiului Timişoara până la data de 01.02.2014, prelungirea contractului (…) se va putea face doar pe o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa inițială”. Dacă stația de compostare ar fi fost realizată, contractul ar fi fost prelungit până în 2039. Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune a fost încheiat cu Retim în iulie 2006.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Alfred Simonis, primul lider PSD care recunoaşte că partidul i-a dat voturi lui George Simion/VIDEO

Preşedintele PSD Timiş, Alfred Simonis, a recunoscut, într-un dialog cu Marcel Ciolacu pe TikTok, că…

28 de minute ago

Barajul de la Surduc intră în reabilitare. Va fi achiziționat un utilaj amfibiu pentru reparații și întreținere

Administrația Bazinală de Apă (ABA) Banat va reabilita barajul lacului Surduc. Vor fi operate modificări…

58 de minute ago

Dudeștii Vechi caută constructor pentru realizarea sistemului de alimentare cu energie geotermală a comunei

Primăria Dudeștii Vechi a lansat licitația pentru unul dintre cele mai importante proiecte pe care…

O oră ago

Vremea rece pune din nou probleme drumarilor/VIDEO

În cursul nopții de vineri spre sâmbătă, pe drumurile naționale din zona de vest au…

2 ore ago

Balul Ionilor revine la Şag luni, 6 ianuarie

După două ediţii ale Balului Ionilor care au avut loc în anii precedenţi şi s-au…

5 ore ago

Societatea de salubritate a ridicat 7000 de tone de deșeuri abandonate pe străzile Timișoarei

De pe străzile Timișoarei au fost adunate anul trecut, în perioada ianuarie - noiembrie, aproximativ…

23 de ore ago