Categories: Primăria Timişoara

Bugetul RATT pe 2016: 3,9 milioane pentru investitii, 38 de milioane de lei pentru salarii

Venituri de aproape 93 de milioane de lei și cheltuieli de peste 90 de milioane – asta estimează, pentru 2016, Regia Autonomă de Transport Timișoara. Cei mai mulți bani provin din subvențiile oferite de primărie, în timp ce salariile și bonusurile ajung la peste 38 de milioane de lei. RATT va angaja, în acest an, peste 230 de oameni.

Consilierii locali au de votat, în viitorul plen, bugetul de venituri și cheltuieli al RATT. Conform referatului care însoțește proiectul, RATT estimează venituri totale de 92,7 milioane de lei, din care peste 56 de milioane de lei sunt subvenţiile plătite de primărie pentru cei care merg gratis cu autobuzele, tramvaiele și troleibuzele, dar și pentru întreținerea sistemului de biciclete și a celui de vaporașe. Practic, PMT trebuie să vireze lunar în conturile regiei 4,69 milioane de lei. Tot la capitolul venituri din exploatare intră 25 de milioane de lei, bani încasați din vânzarea de bilete și abonamente, dar și 3,4 milioane, din „servicii prestate, altele decât din activitatea de transport (ITP, închirieri spatii, reclamă, utilaje, lucrări terți, avize etc)”. „Veniturile financiare au o valoare foarte mică și sunt programate la valoarea de 2.500 lei şi reprezintă venituri din dobânzi la disponibilitățile în bănci și diferențe de curs din activitatea curentă”, mai precizează același referat.

Cheltuielile totale ale RATT în 2016 sunt estimate la 90,3 milioane de lei, din care 90,06 milioane, cheltuieli de exploatare. O treime din această sumă, adică 27,3 milioane, reprezintă bani pentru combustibil, energie electrică, întreținere și piese de schimb, reparații la mijloacele de transport în comun, refugii, utilaje și clădiri ale regiei, deplasări în țară și străinătate, servicii de pază, consultanță juridică și cheltuieli suplimentare pentru reorganizarea în societate comercială. Salariile și bonusurile acordat angajaților sunt prognozate să atingă 38,5 milioane de lei. Acestea au fost calculate, spun cei de la RATT, „ținându-se cont de numărul de salariați aprobat de consiliul local, de prevederile legii bugetului de stat pe anul 2016, de drepturile de personal stabilite prin Contractul colectiv de muncă incheiat cu reprezentantii salariatilor in temeiul prevederilor Codul muncii si a Legii dialogului social nr. 62/2011”. Până la sfârșitul anului, RATT ar urma să aibă 1.230 angajați, de la o medie de 940 în 2015. Creșterea numărului de salariați a fost decisă prin HCL, în vara anului trecut, și a fost justificată prin primirea în administrare a sistemului de transport naval pe Canalul Bega, care se adaugă sistemului intermodal de transport cu biciclete și extinderii sistemului de transport metropolitan cu troleibuze. În 2015, câștigul mediu brut lunar în RATT a fost de 2.595 lei. Regia estimează și că va face investiții în valoare de 3,9 milioane de lei. Conform proiectului de buget, profitul estimat de regia de transport este de 2,36 milioane de lei, mai mic decât în anul precedent, când a fost de 2,5 milioane. Întregul proiect poate fi consultat aici.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Simonis și Fritz au ajuns la un consens. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

11 ore ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

11 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

13 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

15 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

15 ore ago