De la garaje, la DNA! Ce-a facut city managerul Sorin Dragoi in jumatate din 2015

34 de copiatoare. 19 faxuri. 225 posturi telefonice fixe ale primăriei. Peste 32.000 de pagini copiate și trimise către DNA. De toate acestea, dar și de garaje, locuințe, monumente și multe altele, s-a ocupat în prima jumătate a anului trecut administratorul public Sorin Drăgoi.

„Administratorul Public este definit ca un promotor al schimbării şi un reformator (…) Primarul este cel care deleagă către Administratorul Public atribuţii ce ţin de managementul public al unităţii administrative-teritoriale sau de alte entităţi aparţinătoare”, își începe Sorin Drăgoi expozeul. Printre atribuțiile sale se numără – și spicuim la întâmplare – întâlniri cu mediul de afaceri, intermedierea relaţiei între PMT și alte instituții ale statului, urmărirea situaţiei privind împrumutul de la Banca Mondială, colaborarea cu Poliţia Locală sau urmărirea lucrărilor din oraş. Conform aceluiași document, în subordinea lui Drăgoi erau Direcția Clădiri, Terenuri, Dotări Diverse; Compartimentul Monumente; Birou Valorificare Spații cu Altă Destinație și Compartiment Administrativ.

La jumătatea anului 2015, Drăgoi făcea inventarul diverselor lucrări aflate în execuție. Printre acestea, reparații la școli, licee sau unități sanitare, cum ar fi „reabilitare și extindere clădire str. Gh. Doja nr. 27-29 ce se v-a finaliza (va finaliza – n.r.) în 01.09”, Clinica de Dermatologie de pe strada Daliei, modernizarea și extinderea UPU de la Clinicile Noi sau construirea noului corp de clădire al Spitalului de Copii. Printre alte îndatoririle trecute pe listă se numără și reabilitarea porților de intrare în Timișoara, dinspre Calea Aradului și Calea Lugojului, dar și amenajarea Sălii „Constantin Jude” și a sălii de consiliu a PMT.

Tot în subordinea lui Drăgoi intră curățarea și întreținerea monumentelor din oraș, dar și inventarierea garajelor. Conform raportului, „pe terenurile din domeniu public sau privat al Municipiului Timișoara, există 5.153 de garaje”. Aflăm din același raport că în perioada 1 ianuarie -15 iunie 2015 au fost înhumați 842 decedați, dar și 29 de persoane fără aparţinători sau fără identitate. Tot administratorul public, prin oamenii din subordine, se ocupa și de cele „11 WC-uri publice (…) la care accesul cetăţenilor este gratuit, aflate în următoarele locaţii: Piaţa Unirii – Piaţa Traian – Parcul Botanic – Piaţa Țepeș Vodă – Parc Central – str. Ciprian Porumbescu – str. Iuliu Maniu – Parcul Uzinei – Parcul Carmen Sylva – Parcul Copiilor – Parcul Rozelor”. La data întocmirii raportului, cel puțin patru dintre ele erau închise.

Prin Compartimentul Administrativ, aflat tot în ograda city managerului, s-a urmărit, printre altele, „lunar întreţinerea şi asigurarea cu piese de schimb şi consumabile la 34 copiatoare (…) întreţinerea şi asigurarea cu piese de schimb şi consumabile la 19 faxuri (…) întreţinerea a 7 sisteme de alarmă, service sistem încălzire-răcire din fiecare încăpere, holuri şi toalete, service sistem sonorizare la şedințele Consiliului local din Sala de Consiliu”, dar și „decontarea contractelor de utilităţi: Enel, E.ON, Aquatim, Retim, Colterm”. Din același document mai putem afla că parcul auto al PMT cuprinde cinci autoturisme, două autoutilitare, un buldoexcavator, o remorcă, patru cositoare, o motopompă și o motosecătoare, dar și că sistemul de comunicare al primăriei este format din 225 posturi telefonice, din care 195 interioare şi 33 numere fixe exterioare.

În sarcina subordonaților administratorului public au intrat, în prima jumătate a anului trecut, și emiterea a mii de acte oficiale, arhivarea tuturor contractelor de concesiune a terenurilor, încheiate în perioada 1991-2012, organizarea mai multor licitații, repartizări și redistribuiri de locuințe, încasarea chiriilor pentru locuințe, anexe și garaje, emiterea de somații către rău-platnici, dar și… copierea și trimiterea către DNA a nu mai puțin de 32.038 pagini reprezentând acțiuni efectuate în PMT în temeiul Legii 112/1995, în perioada 1996-2014. Întregul raport poate fi consultat aici Sorin Drăgoi a ajuns în primărie inițial pe un post de consilier al lui Nicolae Robu. Din martie 2013, în urma promovării unui concurs la care nu a avut, practic, niciun contracandidat, este primul city manager din istoria administrației timișorene.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

3 ore ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

5 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

6 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

8 ore ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

8 ore ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

8 ore ago