CNADNR s-a ars cu ciorbă și suflă și în iaurt. Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi supus unei expertize, tocmai pentru a nu se repeta dezastrul de pe Orăștie – Sibiu, unde o bucată de șosea a fost deja demolată. Constructorul este tot Salini – Impregilo.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că a fost semnat un contract de „expertiză tehnică pentru determinarea stabilității rambleurilor și calității materialului de umplutură, folosit la execuția rambleurilor în cadrul Contractului – Proiectare și execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 2: km 27+620 – km 56+220”. Expertiza va fi realizată de Geotesting C.I. S.R.L, va dura două luni și va costa aproape 160.000 lei. Decizia de a contracta o firmă specializată în expertize de acest gen a fost luată în urma situației înregistrate pe autostrada Orăştie – Sibiu. „După experiența cu lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăștie, am hotărât ca pentru lotul II al autostrăzii Lugoj – Deva, km 27+620 – km 56+220, să facem o expertiză tehnică care să ne dea date exacte asupra execuției și calității acestui lot. Așteptăm detaliile acestei expertize, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte și mai bune pentru derularea într-un ritm susținut a contractului, în vederea finalizării acestui lot”, a declarat Cătălin Homor, șeful CNADNR.
Pentru acest lot de pe autostrada Lugoj – Deva au fost emise deja patru note de neconformitate. Constructorul autostrăzii Lugoj – Deva Lot 2 este Asocierea Salini (Impregilo) – Secol SpA, Salini (Impregilo) fiind firma care a realizat tronsonul cu probleme din autostrada Sibiu – Orăștie. Lotul 3 al acesteia a fost închis și demolat parțial la mai puțin de un an de la deschiderea traficului. În plus, studiul de fezabilitate pentru Lugoj – Deva este realizat de aceeași firmă care a întocmit SF-ul pentru lotul închis, și anume nemții de la DIWI Consult International. Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva are 28,6 km, pentru care asocierea Salini (Impregilo) – Secol SpA trebuie să primească de la CNADNR 562 milioane de lei. După scandalul de pe tronsoul Cunța – Săliște, ministrul Transporturilor Dan Costescu a anunțat că, potrivit legii, firma Salini – Impregilo va fi trecută pe o lista neagră și, timp de doi ani, nu va putea participa la licitațiile organizate de Compania de Drumuri și Autostrăzi.
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…