Categories: Economic

Seful CNADNR, despre Lugoj – Deva: Sunt intarzieri, lucram la deblocarea situatiei

Sunt întârzieri pe autostrada Lugoj – Deva, dar se lucrează la remedierea lor. Este concluzia directorului general al CNADNR SA, Cătălin Homor, care a vizitat mai multe șantiere din vestul României. Acum câteva zile, CNADNR a semnat un contract de expertiză tehnică pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva.

Cătălin Homor, directorul CNADNR, a părăsit biroul de la București și a ieșit pe teren, să vadă cum merg lucrurile pe câteva șantiere din vestul țării. Oficialul spune că a vrut să vadă stadiul în care se află acestea și să știe cam ce ar putea fi finalizat în acest an. „Consider că nici constructorii nu trebuie să se simtă singuri şi, când spun asta, mă gândesc la colaborarea strânsă în timpul derulării contractului. Controlul va fi o constantă în relaţia beneficiar – antreprenor, condiţie valabilă pentru oricare dintre şantierele în lucru”, a afirmat Homor. Șeful CNDNR a vizitat și autostrada Lugoj – Deva. „Am văzut toate loturile. Avem întârzieri, atât din culpa constructorului, cât şi din alte culpe independente de voinţa acestuia. Împreună facem toate demersurile să deblocăm situaţia”, a mai spus Cătălin Homor.

Autostrada Lugoj – Deva are, în total, 72 de km lungime. Sunt încă în construcție trei din cele patru loturi în care a fost împărțită: lotul 2 –constructor Salini SpA (Impregilo SpA) – Secol SpA, lotul 3 – JV Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis, lotul 4 – JV Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Valoare totală a lucrării este de 351 milioane de euro. Ultima porțiune din lotul I a fost inaugurată înainte de termen, în decembrie 2015. La jumătatea lunii februarie, CNADNR a semnat un contract de „expertiză tehnică pentru determinarea stabilității rambleurilor și calității materialului de umplutură, folosit la execuția rambleurilor în cadrul Contractului – Proiectare și execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 2: km 27+620 – km 56+220”. Expertiza va fi realizată de Geotesting C.I. S.R.L, va dura două luni și va costa aproape 160.000 lei. Decizia de a contracta o firmă specializată în expertize de acest gen a fost luată în urma situației înregistrate pe autostrada Orăştie – Sibiu, „opera” aceluiași constructor. Pentru lotul 2 de pe autostrada Lugoj – Deva au fost emise deja patru note de neconformitate.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

9 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

12 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

14 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

14 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

15 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

15 ore ago