Categories: Economic

Seful CNADNR, despre Lugoj – Deva: Sunt intarzieri, lucram la deblocarea situatiei

Sunt întârzieri pe autostrada Lugoj – Deva, dar se lucrează la remedierea lor. Este concluzia directorului general al CNADNR SA, Cătălin Homor, care a vizitat mai multe șantiere din vestul României. Acum câteva zile, CNADNR a semnat un contract de expertiză tehnică pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva.

Cătălin Homor, directorul CNADNR, a părăsit biroul de la București și a ieșit pe teren, să vadă cum merg lucrurile pe câteva șantiere din vestul țării. Oficialul spune că a vrut să vadă stadiul în care se află acestea și să știe cam ce ar putea fi finalizat în acest an. „Consider că nici constructorii nu trebuie să se simtă singuri şi, când spun asta, mă gândesc la colaborarea strânsă în timpul derulării contractului. Controlul va fi o constantă în relaţia beneficiar – antreprenor, condiţie valabilă pentru oricare dintre şantierele în lucru”, a afirmat Homor. Șeful CNDNR a vizitat și autostrada Lugoj – Deva. „Am văzut toate loturile. Avem întârzieri, atât din culpa constructorului, cât şi din alte culpe independente de voinţa acestuia. Împreună facem toate demersurile să deblocăm situaţia”, a mai spus Cătălin Homor.

Autostrada Lugoj – Deva are, în total, 72 de km lungime. Sunt încă în construcție trei din cele patru loturi în care a fost împărțită: lotul 2 –constructor Salini SpA (Impregilo SpA) – Secol SpA, lotul 3 – JV Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis, lotul 4 – JV Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Valoare totală a lucrării este de 351 milioane de euro. Ultima porțiune din lotul I a fost inaugurată înainte de termen, în decembrie 2015. La jumătatea lunii februarie, CNADNR a semnat un contract de „expertiză tehnică pentru determinarea stabilității rambleurilor și calității materialului de umplutură, folosit la execuția rambleurilor în cadrul Contractului – Proiectare și execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 2: km 27+620 – km 56+220”. Expertiza va fi realizată de Geotesting C.I. S.R.L, va dura două luni și va costa aproape 160.000 lei. Decizia de a contracta o firmă specializată în expertize de acest gen a fost luată în urma situației înregistrate pe autostrada Orăştie – Sibiu, „opera” aceluiași constructor. Pentru lotul 2 de pe autostrada Lugoj – Deva au fost emise deja patru note de neconformitate.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Lasconi cu Băsescu, Ciucă cu… Dani Mocanu. Apelul la unitatea dreptei făcut de Bolojan a dat ceva roade

Cu exact o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale, liberalul Ilie Bolojan, într-una din…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 20 noiembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 20.11.2024, unde se vor executa reparaţii…

4 ore ago

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

12 ore ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

15 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

15 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

17 ore ago