Categories: Economic

Seful CNADNR, despre Lugoj – Deva: Sunt intarzieri, lucram la deblocarea situatiei

Sunt întârzieri pe autostrada Lugoj – Deva, dar se lucrează la remedierea lor. Este concluzia directorului general al CNADNR SA, Cătălin Homor, care a vizitat mai multe șantiere din vestul României. Acum câteva zile, CNADNR a semnat un contract de expertiză tehnică pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva.

Cătălin Homor, directorul CNADNR, a părăsit biroul de la București și a ieșit pe teren, să vadă cum merg lucrurile pe câteva șantiere din vestul țării. Oficialul spune că a vrut să vadă stadiul în care se află acestea și să știe cam ce ar putea fi finalizat în acest an. „Consider că nici constructorii nu trebuie să se simtă singuri şi, când spun asta, mă gândesc la colaborarea strânsă în timpul derulării contractului. Controlul va fi o constantă în relaţia beneficiar – antreprenor, condiţie valabilă pentru oricare dintre şantierele în lucru”, a afirmat Homor. Șeful CNDNR a vizitat și autostrada Lugoj – Deva. „Am văzut toate loturile. Avem întârzieri, atât din culpa constructorului, cât şi din alte culpe independente de voinţa acestuia. Împreună facem toate demersurile să deblocăm situaţia”, a mai spus Cătălin Homor.

Autostrada Lugoj – Deva are, în total, 72 de km lungime. Sunt încă în construcție trei din cele patru loturi în care a fost împărțită: lotul 2 –constructor Salini SpA (Impregilo SpA) – Secol SpA, lotul 3 – JV Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis, lotul 4 – JV Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Valoare totală a lucrării este de 351 milioane de euro. Ultima porțiune din lotul I a fost inaugurată înainte de termen, în decembrie 2015. La jumătatea lunii februarie, CNADNR a semnat un contract de „expertiză tehnică pentru determinarea stabilității rambleurilor și calității materialului de umplutură, folosit la execuția rambleurilor în cadrul Contractului – Proiectare și execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 2: km 27+620 – km 56+220”. Expertiza va fi realizată de Geotesting C.I. S.R.L, va dura două luni și va costa aproape 160.000 lei. Decizia de a contracta o firmă specializată în expertize de acest gen a fost luată în urma situației înregistrate pe autostrada Orăştie – Sibiu, „opera” aceluiași constructor. Pentru lotul 2 de pe autostrada Lugoj – Deva au fost emise deja patru note de neconformitate.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Păcătoşi! Eşec greu de digerat într-un meci în care s-au ratat multe şanse de salvare

CSC Dumbrăviţa a pierdut meciul disputat azi, la Mioveni, cu FC Argeș, în penultima etapă…

3 ore ago

Cartierul Tipografilor rămâne cel mai scump din Timișoara

Cartierul Tipografilor continuă să rămână surpriza imobiliară a Timișoarei. Prețurile cerute pentru locuințele de aici…

6 ore ago

Buziașul caută furnizor pentru trei microbuze electrice, pentru realizarea transportului în comun

Orașul Buziaș dorește introducerea transportului în comun în localitate, dar și în localitățile din jur.…

6 ore ago

Ada Hausvater, directorul general al Teatrului Național din Timișoara, inclusă în Capital Top 100 Manageri, ediția 2024

Capital Top 100 Manageri reprezintă rezultatul analizei desfășurate la nivel național, privind rezultatele manageriale notabile și…

9 ore ago

Vinerea Patimilor, zi de post negru

Vinerea Mare reprezintă pentru creștinii ortodocși ziua când a fost răstignit pe cruce Fiul lui…

9 ore ago

Seria cu Vâlcea începe în Vinerea Mare

Baschetbaliștii de la SCM Timişoara dispută cu începere de astăzi ultima serie din play-out. Ei…

9 ore ago