Categories: Primăria Timişoara

Santier de 4 milioane de euro pe 14 strazi din Timisoara! Se scoate piatra cubica, dar nu se stie cand

Se caută o firmă dispusă să scoată piatra cubică de pe cele 14 străzi pe care primăria vrea să pună asfalt. Suma nu e deloc de neglijat: conform studiului de fezabilitate, devizul lucrării depășește 14 milioane de lei, iar termenul de execuție este de nouă luni. Oricum, indiferent când va începe, lucrarea nu va fi finalizată în acest an.

În plenul din septembrie 2015, consilierii locali au votat un proiect de hotărâre referitor la „modernizarea străzilor din piatră cubică”. Conform referatului care a însoțit proiectul, „starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei auto”, din cauza unor probleme precum „denivelări pronunţate ale suprafeţei de rulare, rotunjirea pavelelor prin uzură, pavele înfundate şi/sau sparte, suprafeţe şlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitaţii (…), decolmatarea rosturilor”. Studiul de fezabilitate pentru această investiție a fost realizat de SC Proexco SRL, devizul general fiind estimat la 14,5 milioane de lei, cu tot cu TVA. Proiectul a trecut de votul aleșilor locali, dar a dat startul unor discuții aprinse.

În octombrie 2015, Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a depus o plângere prealabilă prin care cerea anularea HCL 389/22.09.2015. „Zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic. Zonele din care fac parte străzile menționate în programul de decopertare fac parte din zona de protecție sau chiar parte integrantă a zonelor monument cartierul Elisabetin. A decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetățenită a pavajului din piatră cubică reprezintă știrbirea identității istorice a zonei și implicit a orașului”, se preciza în plângere. Acesta a intrat în discuția consilierilor locali în luna decembrie, dar aleșii n-au stat prea mult la discuții. Toată lumea a votat în favoarea menținerii HCL. Pentru scoaterea pietrei cubice din aceste zone există și avize de la Direcția de Cultură. Primarul Nicolae Robu anunță acum că va fi lansată licitația care va desemna firma care se va ocupa de scoaterea pietrei cubice. „Suntem în măsură să dăm drumul procedurii licitației pentru contractarea executantului lucrării de modernizare a străzilor din piatră cubică (…) Ne dorim ca totul să meargă cât mai repede, astfel încât să putem face intervențiile de rigoare, însă nu putem ști când anume, pentru că știți foarte bine că procedurile de licitație nu sunt sub controlul nostru. Banii provin de la bugetul local, iar durata este estimată la nouă luni pentru toate cele 14 străzi”, a declarat, marți, edilul.

Robu susține, în continuare, că asfaltarea va aduce numai beneficii locuitorilor de pe străzile respective. „Au fost multe discuții pe acest subiect. Este vorba despre străzi relativ apropiate de zona centrală a orașului, unde sunt denivelări cumplite, sunt gropi, unde trotuarele sunt impracticabile, la fel cum sunt în bună măsură și carosabilele. Nu este vorba despre o zonă monumentală așa cum este zona din centrul istoric al orașului, există câte o clădire de patrimoniu în acest areal. Nu se justifică păstrarea acestui mod de amenajare a carosabilului și a trotuarelor și, prin urmare, se trece la o modernizare a acestor străzi unde nu s-a intervenit de ani și ani de zile”, a mai declarat Robu. Vă întrebați ce se va întâmpla cu piatra cubică? Primarul vrea să-i liniștească pe cei care cred că se vor petrece lucruri dubioase. „Piatra cubică va fi păstrată, așa cum s-a întâmplat și cu cea scoasă în perioada administrațiilor anterioare, va fi folosită după necesități pe viitor. Ea va fi inventariată…”, a conchis Robu. Inițial, piatra de pe cele 14 străzi ar fi urmat să fie folosită pe șantierul din centrul istoric.

Străzile propuse în proiect
str. Argeş, delimitată de str. Mitropolit Varlaam şi str. Cluj
str. Dr. Ioan Mureşan, pe sectorul cuprins între str. Salcâmilor şi str. Drubeta
str. Ludwig von Beethoven, pe sectorul cuprins între bd. C.D. Loga şi bd. Mihai Eminescu
str. Mitropolit Varlaam, tronson cuprins între str. Aurel Cândea şi str. 1 Decembrie
str. Putna, delimitată de str. Ion Vidu şi str. Mitropolit Varlaam
str. Remus, delimitată de str. Braşov şi str. Romulus
str. Sfânta Rozalia, tronson cuprins între str. Remus şi bd. Mihai Viteazul
str. Sorin Titel, delimitată de bd. Victor Babeş şi str. Protopop Gh. Dragomir
str. Topliţa, delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş
str. Virgil Madgearu, tronson cuprins între bd. Mihai Viteazul şi str. Filaret Barbu str. Bela Bartok, tronson cuprins între bd. Victor Babeş şi str. Argeş
str. Filaret Barbu, delimitată de str. Sfânta Rozalia şi str. Braşov
str. Arcidava, pe sectorul cuprins în jurul Parcului Arcidava, până în străzile Mureş şi Ulpia Traiana
str. Romulus, tronson cuprins între str. Gh. Doja şi str. Sfânta Rozalia.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Vremea rece a scos la lucru utilajele de deszăpezire pe drumurile naționale și autostrăzile din vestul României/VIDEO

În cursul nopții, pe drumurile naționale și autostrăzile din zona de vest s-a acționat și…

24 de minute ago

Tineretul SCM Politehnica Timișoara, în cărți pentru calificarea în play-off

Echipa de tineret a clubului bănăţean a încheiat anul 2024 cu un turneu la Făgăraș.…

34 de minute ago

Surse: s-au înţeles! Proiectul privind noile impozite va fi adoptat cu o cotă de 1,7%

Taxarea imobilelor nerezidenţiale va fi stabiltă la o cotă de 1,7%, au declarat pentru deBanat…

O oră ago

Mai sărbătorim revoluția în decembrie 2025?

Imediat după ce Timișoara s-a eliberat, iar Bucureștiul l-a trimis la Târgoviște pe dictatorul Nicolae…

5 ore ago

S-a semnat contractul de lucrări pentru stațiile electrice din Ghiroda

Vineri, 20 decembrie, a fost semnat contractul pentru instalarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice…

5 ore ago

Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv

O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…

15 ore ago