Sunt atât de multe semafoare, tocmai pentru ca unda verde să funcționeze foarte bine! Asta susține primarul Nicolae Robu, conform căruia va dura aproximativ patru luni până când sistemul de trafic management va „învăța” să se autoregleze. Semafoarele sunt puse în funcțiune treptat, până la finele lunii iulie, după un grafic anunțat deja de PMT.
Sunt 44 de intersecții nou semaforizate în Timișoara, spre disperarea șoferilor, care au văzut cum orașul se umple de stâlpi, semafoare și tot felul de panouri de informare. Totul, parte a sistemului de trafic management, realizat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, la un preț de 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Proiectul este realizat pe fonduri europene și include, pe lângă intersecțiile nou semaforizate, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. La începutul săptămânii, primăria a anunțat că pornește, pe rând, semafoarele, după un program bine stabilit. Deși scepticii sunt mult mai mulți decât cei care cred că traficul din Timișoara va avea ceva de câștigat din această investiție, primarul Nicolae Robu cere răbdare. „Trebuie să avem răbdare, avem un proiect foarte complex (…) Până la 1 noiembrie se va realiza și ajustarea parametrilor de funcționare, astfel încât să se asigure optimul în trafic, ceea ce înseamnă undă verde cât mai potrivită cu realitățile concrete din trafic (…) Am încredere în specialiști, după ce acest sistem va fi completamente pus în funcțiune va trebui ca în Timișoara să se circule mult mai bine, să nu mai întâlnim situații precum cele actuale, când parcă este un făcut să stai la cinci semafoare la rând la roșu. Este incredibil!”, susține edilul.
Citește și: Atentie, soferi! Pornesc semafoarele din giratorii!
Conform lui Robu, sistemul este… „auto-instruibil” și are la dispoziție patru luni pentru a învăța traficul. „La 1 noiembrie trebuie să fie totul funcțional (…) El nu este programat cât să asigure verde, cât să asigure roșu, cât galben, în diversele intersecții, ci în mod adaptiv. Sistemul, privind informații de la cele 230 de camere video montate în oraș, se decide cât să fie verde într-o intersecție sau în alta, pe o direcție sau alta. E nevoie de timp de rulare pentru ca din mers să se tragă concluzii privind arterele cele mai încărcate, direcțiile pe care trebuie să se asigure undă verde în mod prevalent, pentru ca descărcarea din trafic să fie cât mai bună și cât mai rapid făcută. Așa este acest sistem, am spus de la început că este foarte evoluat. Lucrurile complicate necesită și timp, nu se pot face așa, peste noapte”, mai spune primarul.
Robu afirmă și că numărul mare de semafoare este obligatoriu pentru instalarea mult-discutatei unde verzi. „Adversarii mei au avut grijă să prezinte în derizoriu, că vezi Doamne se pun semafoare fără noimă și ce rost au, că vom sta la roșu cu atât mai mult cu cât avem mai multe (…) De fapt, se pun mai multe semafoare tocmai ca totul să fie sub control, să se poată realiza unda verde (..) Dacă sunt anumite străzi nesemaforizate care aduc mașini pe arterele semaforizate sau care asigură descărcare, dar despre care nu se știe, că nu sunt cuprinse în sistem, cum ar putea sistemul să asigure optim unda verde? Evident că nu ar putea. De aceea e nevoie de semafoare în plus. În rest, unii bat câmpii”, a conchis primarul Timișoarei.
În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR –…
Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…
„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…
Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…
Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…