Consilierii locali au fost de acord, fără prea multe comentarii, cu schimbarea condițiilor de concurs pentru postul de administrator public. Oricine va ocupa această funcție se va putea califica la… locul de muncă, nefiindu-i necesară experiența. Nici măcar social-democrații nu s-au opus proiectului inițiat de primarul Nicolae Robu.
Conform unei hotărâri de consiliu local din 2013, candidații la concursul pentru administrator public trebuia să îndeplinească unele condiții precum studii superioare, specializări sau doctorat, două limbi străine, dar și experiență de 10 ani în specialitatea studiilor și 5 ani în funcție de conducere. Un proiect aflat pe ordinea de zi a plenului de marți, 20 septembrie, elimină însă atât criteriile legate de specializări, cât și pe cele de vechime. Propunerea inițiată de primarul Nicolae Robu a trecut fără mari discuții între aleșii locali. Inițial, Luminița Peri-Țundrea (PSD) a vrut să propună un amendament care să stabilească totuși o vechime de 7 ani într-o funcție de conducere, însă acesta n-a mai ajuns la vot. Asta, după ce primarul Nicolae Robu a explicat de ce a inițiat proiectul. „Mulți au dobândit experiență în nemuncă, în hoție și așa mai departe. Nu am nevoie de astfel de oameni pe lângă mine. Am nevoie de oameni care muncesc, care nu trag chiulul cât pot, am nevoie de oameni care să fie dedicați orașului, care să aibă și formarea profesională asigurată și să facă față, nu prin studii de trei lulele și experiență de nu știu câți ani. Întotdeauna am crezut în tineri, le-am creat șanse. Asta mi-a fost abordarea dintotdeauna”, a spus edilul.
„Susțin punctul de vedere al primarului, majoritatea am fost de acord să votăm acest proiect. Conducătorul este cel care își face echipa. Trebuie să fie o competiție egală și corectă”, a afirmat în plen Dan Idolu (PSD). Și președintele de ședință, Alfred Simonis (PSD), s-a declarat de acord cu propunerea și a spus că a auzit unele zvonuri care dau ca sigură atribuirea funcției unui consilier liberal, pe care îl consideră unul dintre tinerii bine pregătiți din PNL, dar că, dacă acesta era membru al PSD, de exemplu, ar fi fost „un neica nimeni care n-a făcut nimic”. În cele din urmă, proiectul a trecut fără probleme.
Concursul pentru ocuparea funcției de administrator public, rămasă vacantă de la începutul lunii august, va fi organizat în cel mai scurt timp posibil. „Serviciul Resurse Umane va primi mâine (miercuri, 21 septembrie – n.r.) din partea mea mandat să demareze procedura legală de organizare a concursului pentru city manager. Când e posibil conform legii, va fi. Din punctul meu de vedere, cu cât mai repede, cu atât mai bine. Sunt condiții de studii superioare, atât. Nu precizăm ce fel de studii, este un concurs deschis, vom vedea, în contextul concursului, pentru că sunt probe care vor permite evaluarea candidaților. Atunci se va vedea care este cel mai potrivit”, a precizat, pentru deBanat.ro, primarul Nicolae Robu. Edilul spune că, oricum, atribuțiile viitorului city manager vor fi stabilite pe parcurs. „Nu se va întâmpla nimic ilegal. Este un post cu responsabilitate, dar atribuțiile sunt cele pe care le voi delega eu. Legiuitorul a dat primarului prerogativele de a stabili atribuțiile. Prin urmare, în funcție de ocupantul postului, vor veni și atribuțiile. Voi putea să văd din mers ce atribuții îi voi da, n-o să vin de la început să dau totul. Așa am procedat și anterior, cu Sorin Drăgoi”, a conchis edilul.
Dominic Fritz acuză guvernul că face în așa fel încât Spitalul CFR să ajungă, cu…
Stabilirea unui al doilea viceprimar al Timișoarei în noua legislatură, alături de confirmatul Ruben Lațcău,…
În etapa a 13-a din Liga 2, CSC Dumbrăviţa va evolua în deplasare, contra Chindiei…
La solicitarea societăților din subordine, Aquatim și Colterm, comisia de circulație din cadrul Primăriei Muncipiului…
Încă o zi memorabilă în universul UPT. Sala Senatului Universității Politehnica Timișoara, o sală cu…
Începând de vineri, structura de conducere a Consiliului Județean Timiș este completă. Aleșii județeni și-au…