Un document oficial de la CNADNR arată cât se poate de clar importanța pe care guvernanții o acordă Timișoarei și nevoilor ei. Centura orașului de pe Bega este cuprinsă, e adevărat, în Master Planul General de Transporturi, dar lucrările nu au cum să înceapă decât peste… 6 ani!
Cei de la pagina de Facebook „Vrem centură pentru Timișoara” au reușit să adune, într-un timp foarte scurt, aproape 5.000 de susținători, iar numărul lor crește de la o zi la alta. Oamenii au făcut public un document care arată, cât de poate de clar, importanța pe care o acordă oficialii CNADNR nevoilor și solicitărilor Timișoarei. Într-un document semnat de șeful companiei, Cătălin Homor, și datat 14 septembrie, se specifică, cu subiect și predicat, o dată că „varianta de ocolire sud a municipiulu Timișoara (…) are elaborată documentația tehnică aferentă contractului de «Asistență tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Execuție și Documentațiile de Atribuire» încă de la sfârșitul lunii septembrie 2011”. Altfel spus, de cinci ani, un proiect vital pentru Timișoara zace într-unul din sertarele „specialiștilor”.
Ca să mai îndulcească amăreala, șeful CNADNR înșiră diverse proiecte derulate în Timiș: „în decembrie 2009, s-a deschis traficul Varianta Ocolitoare Nord a Municipiului Timișoara, cu o lungime de 12,6 km, pentru a asigura continuitatea între două drumuri naționale europene, respectiv DN6 (E70) și DN69 (E69), respectiv pentru a prelua traficul pe relația Arad – Lugoj – Timișoara; în august 2010 s-a deschis traficul pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Lugoj; în decembrie 2011 s-a deschis traficului autostrada Arad – Timișoara, km. 12 + 250 – km. 44 + 500; în octombrie 2012 s-a deschis traficul pe autostrada Timișoara – Lugoj, Lot I, km. 44 + 500 – km. 54; în decembrie 2013 s-a deschis traficul pe autostrada Timișoara – Lugoj, Lot I, km. 0 – km. 27+400; în anul 2015 s-a dat în folosință tronsonul de autostradă Timișoara – Lugoj, Lot II, km 54 – km. 79+625”.
Lovitura de grație vine însă la final, când sunt risipite orice fel de dubii legate de posibilitatea ca lucrările la Centura de Sud a Timișoarei să înceapă curând. „În anexa Master Planului General de Transporturi, fără clauză de reformă structurală, identificăm în Anexa 10.17 – Determinarea nevoilor de finanțare în ciclul de implementare 2020 – 2030, la capitolul IV – proiecte noi (Core) identificate în MPGT – Variante de ocolire proiectul Varianta de ocolire Timișoara. Începerea lucrărilor este programată în anul 2022”, precizează șeful CNADNR. Sâmbătă, 24 septembrie, la Timișoara ar trebui să aibă loc un miting pentru centură. Rămâne de văzut câți timișoreni vor ieși din case pentru a-și striga nemulțumirea.
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…