Lucrările la celebrele ecoducte ridicate pe autostrada Lgoj – Deva, cele impuse prin noul acord de mediu special pentru a asigura migraţia animalelor sălbatice peste acest drum, şi care au dus la întârzierea lucrărilor, merg într-un ritm excelent, fiind realizate deja în proporţie de 70%.
Cătălin Homor, şeful CNADNR, a vizitat şantierul autostrăzii şi e mulţumit de ceea ce a constatat. El spune că există toate premisele ca până la finalul anului viitor să circulăm pe aproape toată lungimea drumului. Singurele probleme vor fi pe lotul 2, acolo unde sunt incluse în proiect două tuneluri, care vor fi realizate anul viitor. „Am vrut să văd loturile 2, 3 și 4 de pe tronsonul de autostradă Lugoj – Deva. În mod special, m-am oprit la «pasajele verzi» (ecoducte), ca să văd cum merg lucrările. Anul acesta am reușit să obținem autorizaţiile de construire şi, acum, pasajele sunt construite în proporție de aproximativ 70%. Aşa după cum ne-am propus, anul viitor în luna iunie, ar trebui să fie finalizate. Conform ritmului de lucru asumat de antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulație treptat, astfel încât la sfârşitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj – Deva. În ceea ce privește secțiunea cu tuneluri de pe lotul 2, până la finele acestui an va fi demarată procedura de achiziţie publică”, a anunţat Cătălin Homor.
Autostrada Lugoj – Deva a fost împărţită în patru loturi, primul dintre acestea fiind deja deschis circulaţiei, până la nodul de la Traian Vuia. Lotul 2 este cuprins între km 27+620 şi km 56+220, fiind în lungime de 28,600 km, antreprenorul lucrării este Asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – S.A – SECOL Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A., stadiul fizic fiind de 49.69%. Lotul 3, între km 56+220 şi km 77+361, în lungime de 21,141 km, este realizat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., stadiul fizic fiind de 63.68%. Lotul 4, cuprins între km 77+361 – km 99+500, în lungime de 22,139 km, are ca şi antreprenor Asocierea S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L., stadiul fizic fiind de 48,13%.
Invalid Displayed Gallery
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…
Primăria Timișoara scanează din aer, folosind inteligența artificială, cimitirele din Timișoara. Deși i s-a transmis…