Categories: EconomicUltima ora

Muzeul in aer liber de pe A1: 15 km de autostrada, inchisi din cauza unor baliverne

E aproape cert: România va încheia anul 2016 cu zero kilometri noi de autostradă inaugurați. Sunt gata cei 15 km din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, dar compania de drumuri invocă motive de natură juridică pentru o recepție parțială. Deputatul de Timiș Cătălin Drulă susține însă că sunt doar baliverne, pentru că lege există.

Aproximativ 15 km din autostradă A1 Lugoj – Deva, lotul 2, între nodurile Dumbrava și Margina, sunt asfaltați ca-n palmă, dar sunt șanse minime de deschidere a circulației în acest an. CNAIR invocă lipsa unui cadru legal pentru efectuarea unei recepții parțiale a tronsonului de drum finalizat. Acesta nu se poate face, susțin cei de la compania de drumuri, deoarece „dispozițiile legale, așa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată și republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepționarea parțiala, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract”. Conform CNAIR, regulamentul de recepție aprobat prin HG 273/1994 nu a fost actualizat, astfel că „toate riscurile dării în funcțiune a unor părți din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate de companie”.

A1 Lugoj – Deva Lot 2
Lungime: 28,75 Km
Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA
Valoare contract: 562.73 milioane lei
Termenul de finalizare contractual: mai 2016

Deputatul de Timiș Cătălin Drulă (USR), fost consilier pe infrastructură al premierului Dacian Cioloș, spune însă că lege există. Mai prost stăm, conform lui Drulă, cu bunăvoința. „Așa-sizele motive birocratice care blochează deschiderea sunt niște baliverne (…) Cheia problemei inventate de juriștii CNAIR (după alegeri) pare a fi dacă se poate sau nu să faci o «recepție parțială» a unor lucrări dintr-un contract (…) Răspunsul este de 22 de ani în legislație, în HG 273/1994 privind Regulamentul de recepție a construcțiilor, în Anexa 5 la definiția următoare: «Recepţia la terminarea lucrărilor – recepţia efectuată la terminarea completă a lucrărilor unui obiect sau unei părţi din construcţie, independentă, care poate fi utilizată separat». Deci iată – se poate recepționa și o parte din construcție, independentă, care poate fi utilizată separat – adică exact cazul nostru cu sectorul dintre Dumbrava și Margina. Restul sunt scorneli și invenții pentru a mai sabota un pic guvernul tehnocrat. Asta în timp ce autostrada terminată stă nefolosită și românii veniți de sărbători acasă s-au înghesuit pe drumul național paralel”, a scris, pe Facebook, Cătălin Drulă. Conform deputatului de Timiș, „suntem într-o situație absurdă. De altfel, noua lucrare de infrastructură a primit și o poreclă deja: «muzeul în aer liber»”.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat

Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…

47 de minute ago

Avertizare de la Rețele Electrice Banat. Cod Roşu de viscol puternic în vestul ţării. Avarii în 61 de localităţi

În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…

O oră ago

Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…

3 ore ago

Vântul face victime în Timișoara! Tânăr rănit în timp ce încerca să dea o mână de ajutor

Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…

3 ore ago

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

5 ore ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

5 ore ago