Ministerul Transporturilor are prevăzut, pentru 2017, un buget de 13,76 miliarde de lei. Priorități sunt, printre altele, finalizarea autostrăzilor Lugoj-Deva sau Sebeș-Turda, modernizarea Transalpinei și a Transfăgărășanului, dar și mai multe șosele de centură, începute în anii anteriori. Centura Sud a Timișoarei, pentru care e în desfășurare licitația pentru revizuirea PT și SF, nu are filă de buget.
Bugetul Ministerului Transporturilor pentru anul 2017 este, conform datelor făcute publice de Ministerul Finanțelor, de 13,76 miliarde de lei. Pentru dezvoltarea de autostrăzi şi variante de ocolire sunt prevăzute cheltuieli de 4,32 miliarde de lei. În 2018, pentru aceste investiții se previzionează 2,57 miliarde de lei, iar în 2019, cheltuielile la acest capitol vor scădea până la 885 milioane de lei, pentru a crește, în 2020, la 1,22 miliarde. Proiectele prioritare în infrastructură rutieră în 2017 și în perioada 2018-2020 sunt continuarea lucrărilor la autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzilor Lugoj-Deva și Sebeș-Turda, autostrada Sibiu-Pitești, modernizarea Transalpinei și a Transfăgărășanului, reabilitarea unor poduri și pasaje, construirea mai multor drumuri expres și a mai multor șosele de centură.
Mult discutata Centură de Sud a Timișoarei nu e trecută în proiectul de buget, așa cum a fost el publicat aici. Sunt trecute însă, în diverse faze de realizare, variante de ocolire și drumuri de centură în Iași Sud, Cluj Est, Suceava, Oradea, Pitești, Constanța, Rădăuți, Tecuci, Craiova Sud, Bacău, pe DN2, Caracal, Carei, Săcueni, Alexandria, Mihăilești, Brașov, pe DN1, Târgu Mureș, pe DN 13 și DN 15, Satu Mare, Târgu Jiu, Aleșd Sud și Nord, Ștei, Bușteni Sud, Comarnic. Niciuna dintre acestea nu este însă o investiție nouă, așa cum ar trebui să fie Centura Sud, ci sunt lucrări în continuare. Pe 28 decembrie 2016, Guvernul Cioloș a lansat licitaţia pentru „Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de execuţie, Documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construcţie (DTAC) şi a documentației de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timişoara”. Valoarea estimată a lucrării este de 6,48 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de depunere a ofertelor este 10 aprilie 2017. Termenul de predare a studiului de fezabilitate este de şase luni de la ordinul de începere a proiectării, iar cel de predare a proiectului tehnic, de trei luni de la avizarea SF. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a putut numi, când a fost audiat, înainte de învestire, în comisiile parlamentului, nici măcar un singur proiect care să intre în lucru în acest an. Întrebat de deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă de ce nu este în programul de guvernare și Centura Sud a Timișoarei, Cuc n-a putut oferi un răspuns.
În bugetul Ministerului Transporturilor este trecută ca prioritate realizarea de centre intermodale, prin accesarea unor proiecte cu finanţare europeană, în Bucureşti, Timişoara, Oradea, Cluj-Napoca și Bacău. Este considerată, de asemenea, prioritară, la capitolul „Infrastructură aeriană”, demararea lucrărilor de extindere la terminalul sosiri pasageri al Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara.
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…