Centura Timisoarei nu are fila de buget in 2017, licitatia pentru SF, in derulare pana in aprilie

Ministerul Transporturilor are prevăzut, pentru 2017, un buget de 13,76 miliarde de lei. Priorități sunt, printre altele, finalizarea autostrăzilor Lugoj-Deva sau Sebeș-Turda, modernizarea Transalpinei și a Transfăgărășanului, dar și mai multe șosele de centură, începute în anii anteriori. Centura Sud a Timișoarei, pentru care e în desfășurare licitația pentru revizuirea PT și SF, nu are filă de buget.

Bugetul Ministerului Transporturilor pentru anul 2017 este, conform datelor făcute publice de Ministerul Finanțelor, de 13,76 miliarde de lei. Pentru dezvoltarea de autostrăzi şi variante de ocolire sunt prevăzute cheltuieli de 4,32 miliarde de lei. În 2018, pentru aceste investiții se previzionează 2,57 miliarde de lei, iar în 2019, cheltuielile la acest capitol vor scădea până la 885 milioane de lei, pentru a crește, în 2020, la 1,22 miliarde. Proiectele prioritare în infrastructură rutieră în 2017 și în perioada 2018-2020 sunt continuarea lucrărilor la autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzilor Lugoj-Deva și Sebeș-Turda, autostrada Sibiu-Pitești, modernizarea Transalpinei și a Transfăgărășanului, reabilitarea unor poduri și pasaje, construirea mai multor drumuri expres și a mai multor șosele de centură.

Mult discutata Centură de Sud a Timișoarei nu e trecută în proiectul de buget, așa cum a fost el publicat aici. Sunt trecute însă, în diverse faze de realizare, variante de ocolire și drumuri de centură în Iași Sud, Cluj Est, Suceava, Oradea, Pitești, Constanța, Rădăuți, Tecuci, Craiova Sud, Bacău, pe DN2, Caracal, Carei, Săcueni, Alexandria, Mihăilești, Brașov, pe DN1, Târgu Mureș, pe DN 13 și DN 15, Satu Mare, Târgu Jiu, Aleșd Sud și Nord, Ștei, Bușteni Sud, Comarnic. Niciuna dintre acestea nu este însă o investiție nouă, așa cum ar trebui să fie Centura Sud, ci sunt lucrări în continuare. Pe 28 decembrie 2016, Guvernul Cioloș a lansat licitaţia pentru „Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de execuţie, Documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construcţie (DTAC) şi a documentației de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timişoara”. Valoarea estimată a lucrării este de 6,48 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de depunere a ofertelor este 10 aprilie 2017. Termenul de predare a studiului de fezabilitate este de şase luni de la ordinul de începere a proiectării, iar cel de predare a proiectului tehnic, de trei luni de la avizarea SF. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a putut numi, când a fost audiat, înainte de învestire, în comisiile parlamentului, nici măcar un singur proiect care să intre în lucru în acest an. Întrebat de deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă de ce nu este în programul de guvernare și Centura Sud a Timișoarei, Cuc n-a putut oferi un răspuns.

În bugetul Ministerului Transporturilor este trecută ca prioritate realizarea de centre intermodale, prin accesarea unor proiecte cu finanţare europeană, în Bucureşti, Timişoara, Oradea, Cluj-Napoca și Bacău. Este considerată, de asemenea, prioritară, la capitolul „Infrastructură aeriană”, demararea lucrărilor de extindere la terminalul sosiri pasageri al Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara

Sunt 28 de ani de la Revoluția din 1989, dar nu e liniște. Revoluționarii din Timișoara continuă să se certe fără jenă, la fiecare plen festiv. Plenul a fost condus de consilierul local și revoluționarul Lucian Căldăraru. Concluzia, după zeci de minute de contre: nu există recompensă materială pentru cei care au ieșit în stradă în acel decembrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Nicolae Robu, mustruluit serios de Vasile Blaga pentru relatia cu primarii

Într-o vizită discretă făcută în Timiș, fostul copreședinte al PNL Vasile Blaga s-a întâlnit, la Gottlob, cu șeful PNL Timiș, Nicolae Robu, și primarii din județ. Fost senator de Timiș, Blaga i-a cerut pe un ton imperativ lui Robu să se împace cu primarii „rebeli”, în caz contrar să plece din funcția de șef al filialei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Robu, mustruluit serios de Vasile Blaga pentru relatia cu primarii
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

A fost din nou acea zi a anului, în care lacrimile se adună pe chipurile părinților care, în însângeratul decembrie al lui 1989, au rămas fără copii. E 17 decembrie, iar în Cimitirul Eroilor din Timișoara tăcerea e așa de adâncă, încât doare. E cu atât mai trist cu cât unii dintre părinții fără copii spun răspicat că n-a meritat sacrificiul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Decembrie 1989 – Decembrie 2017. Mama de erou al Timisoarei: Nu a meritat acel sacrificiu
Centura de Sud a Timișoarei e tot în aer. Termenul pentru anunțarea constructorului a fost, din nou, depășit. În martie 2017, pe când premier era Sorin Grindeanu, șeful PSD, Liviu Dragnea, declara, la Timișoara, că „dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant până la sfârșitul anului, chiar pierdem timpul pe la București”...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centura de Sud tot nu are castigator, termenul a fost depasit din nou. Cine pierde timpul pe la Bucuresti?
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top