Locuiți într-unul din cele 50 de blocuri reabilitate termic în ultimii ani, pe bani europeni și de la bugetul local? S-ar putea să plătiți o taxă de reabilitare termică. Aceasta trebuie aprobată în viitorul plen al CL Timișoara și se va achita de două ori pe an.
Timișorenii care locuiesc în blocuri anvelopate pe bani de la UE și de la bugetul local vor avea de achitat, din acest an, așa-numita taxa de reabilitare termică. Proiectul va apărea pe ordinea de zi a viitorului plen al CL, programat, cel mai probabil, pe 25 ianuarie. Taxa, legiferată prin HCL încă din 2012, va trebui plătită doar dacă banii puși de primărie, pentru asigurarea cotei de contribuție proprie a proprietarilor/ asociațiilor de proprietari, nu au fost recuperate decât parțial. „Urmare a faptului că începând cu data de 2 noiembrie 2016, s-a finalizat implementarea proiectelor finanţate în cadrul POR 2007-2013 şi că sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale a Municipiului Timişoara, pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, nu au fost recuperate decât parţial, acestea vor fi recuperate, în conformitate cu prevederile art.14 dinOUG nr.18/2009 (…) respectiv prin Taxa de reabilitare termică”, se precizează în proiectul de hotărâre.
Cuantumul taxei va fi stabilit „în funcție de sumele avansate de autoritățile locale pentru asigurarea cotei de contribuție aferente proprietarilor, de cotele-părți indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăți individuale și după caz și în baza documentelor și a constatării proprii ale compartimentului”. „Sumele avansate de autoritățile administrației publice locale pentru finanțarea cotelor-părți indivize aferente părților comune ale imobilelor se vor recupera de la beneficiari prin intermediul taxei, în termen de maximum zece ani de la data recepției la terminarea lucrărilor, eșalonarea sumei de recuperat cu titlu de taxă, ce fac obiectul deciziei de impunere, se va face pe o perioadă de cinci ani, începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor celui în care se emite decizia de impunere”. Taxa ar urma să se achite anual, în două rate egale, până în 31 martie și 30 septembrie. Întreg proiectul poate fi consultat aici.
Prin Programul Operațional Sectorial 2007-2013, la Timișoara au fost reabilitate 50 de blocuri, cele cinci proiecte pe fonduri europene având o valoare totală de 44 de milioane de lei. Costurile s-au împărțit astfel: UE – 60%, 40% – împărțit între asociația de proprietari și primărie. Locatarii aveau de dat, în funcție de venituri, între 10 și 30%, restul, până la 40%, fiind pus de municipalitate.
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…
Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare…
Contribuabilii români sunt avertizați de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la reapariția unor…