Teoretic, până la finele anului ar trebui să avem un constructor pentru Centura de Sud a Timișoarei, licitația pentru proiectare și execuție fiind în desfășurare. Oricât de bine ar suna, primarul Nicolae Robu se declară nemulțumit de graba guvernului, care preferă să facă o centură cu doar o bandă pe sens.
Documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului sud al centurii Timișoarei a fost depusă pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, cu termen 8 iunie 2017. Practic, prin noua licitație vor fi abordați un constructor cu un proiectant: acesta din urmă va actualiza SF-ul, iar constructorul va realiza proiectul actualizat. Astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă. Anterior, Compania de Drumuri scosese la licitație revizuirea studiului de fezabilitate, proiect tehnic şi celelalte documentaţii, pentru care ofertele ar fi trebuit depuse până pe 10 aprilie. Practic, prin noua licitație vor fi abordați un constructor cu un proiectant: acesta din urmă va actualiza SF-ul, iar constructorul va realiza proiectul actualizat. Astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă. Ar trebui astfel ca, până la finele anului, să existe un constructor pentru această lucrare.
Primarul Nicolae Robu nu e însă mulțumit de această decizie a executivului. „Ne-am bucurat că în sfârșit se dă drumul la elaborarea proiectului și la execuția noului tronson de centură a Timișoarei, centura sud, numai că bucuria este umbrită de faptul că aflăm că va fi o centură din start depășită de realități, o centură cu câte o bandă pe sens. Conveniserăm astă-toamnă, și când spun noi mă refer la mine, la ministrul Transporturilor de atunci și la directorul general al CNADNR de atunci, ca în primă etapă să se scoată la licitație o actualizare a studiului de fezabilitate. Cu această ocazie, proiectul făcut în 2011 era adus la zi cu câteva aspecte, printre care și numărul de benzi. Cred că, după atâția ani de așteptare, ar fi fost bine ca acel anunț publicat pe SEAP să rămână vali. S-ar fi încheiat prin luna aprilie procedura și în câteva luni s-ar fi predat studiul de fezabilitate adus la zi. Făceam o centură cu patru benzi. Acum, marea realizare va fi că centura va fi cu două benzi, așa cum a fost ea gândită acum zece ani”, a declarat edilul.
Îmi exprim nemulțumirea că nu facem lucrurile ca lumea. Timișoara are nevoie de o centură pe patru benzi și oricum ar fi meritat ca ceea ce se face să fie ca lumea. Rămâne o mare nerealizare, o mare neîmplinire, că în loc să se facă pe patru benzi se face, dar pe două benzi. Nu am încercat (să discute cu premierul Sorin Grindeanu – n. r.), pentru că e târziu. Am aflat și eu săptămâna trecută că se face pe două benzi. Nu se mai poate face nimic acum.
Lansat în urmă cu trei luni, proiectul de recenzare a câinilor cu stăpân din Timișoara,…
Rămas fără niciun fel de umbră, ”deșertul” din Piața Libertății își va schimba imaginea. Acolo…
Și-a pierdut viața, nevinovat din cauza unui microbuz care a intrat pe sens opus. Tragedie…
Un număr de 340 de obiective din Timiș pot beneficia de bani europeni nerambursabili în…
SDM Timișoara, societatea deținută de municipalitatea timișoreană, își extinde dotarea și pregătește 1,7 milioane de…
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, derulează o nouă campanie trimestrială pentru…