Categories: Primăria Timişoara

RATT se face societate comerciala! Capitalul social: 3 milioane de lei

Consilierii locali vor decide, în viitorul plen, o schimbare foarte importantă: Regia Autonomă de Transport Timişoara se va transforma în societate comercială, pentru a putea accesa bani europeni. Intenția de a renunța la statutul de regie pentru operatorul de transport în comun a fost anunțată de primarul Nicolae Robu de vreo doi ani.

În prezent, operatorul serviciului de transport din Timișoara este RATT, înfiinţată prin decizia Primăriei Nr. 99/29.01.1991 și având ca obiect principal de activitate „transporturi urbane, suburbane si metropolitane de călători, cât și alte obiecte secundare de activităţi de prestări de servicii către populaţie sau agenţi economici”. Forma de organizare ca regie nu mai este însă potrivită pentru nevoile de dezvoltare ale transportului în comun din Timișoara anului 2017 și pe viitor. În aceste condiții, în plenul viitor al CL, pe ordinea de zi va apărea un proiect „privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Timişoara în Societate Comercială pe acţiuni”. Această schimbare este anunțată de primarul Nicolae Robu de câțiva ani.

„Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, scrie în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. Noua structură se va numi SC Societate de Transport Public Timișoara SA, STPT. „Aportul municipiului Timişoara la constituirea capitalului social al societăţii este de 3 milioane de lei, după cum urmează: în numerar, subscris şi vărsat, este în cuantum de 150.000 lei; în natură bunuri imobile în valoare de 2,8 milioane lei (…) Domeniul de activitate principal al societății este transportul urban, suburban și metropolitan de călatori, conform COD CAEN 4931”, se mai menționează în același act. SPTP Timișoara va fi administrată de un consiliu de administrație format din 7 membri, minimul legal, pe o perioadă de șase luni. Primii membri ai Consiliului de administraţie vor fi Culiţă Chiş și Nastasia Pop, din partea Primăriei Timișoara, Ioan Goia, actualul director al RATT, consilierul județean PNL Nicu Bitea, Constantin Avram Stănușoiu, Florin Supuran și Ioan Alexandru Mateuț. Noua societate va prelua în totalitate personalul angajat al RATT, dar și drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale regiei.

RATT estimează că, în 2017, va avea venituri totale în valoare de aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei sunt subvențiile de la primărie. Bugetul RATT pe 2016 era estimat la 92,7 milioane de lei, din care 56 de milioane veneau de la primărie. Estimările sunt că anul acesta vor fi vândute bilete și abonamente de 26,5 milioane de lei. Din alte servicii prestate, cum ar fi ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări, se estimează că s-ar încasa 3,4 milioane de lei. Primăria Timișoara ar transfera anul acesta 60,5 milioane de lei în conturile RATT, pentru gratuitățile oferite către pensionari, elevi și studenți. Încă 6,4 milioane de lei vor fi virate pentru că RATT administrează sistemul de închiriere biciclete VeloTM și se ocupă de transport naval cu vaporașele cumpărate de municipalitate. Acestea din urmă nu funcționează însă. Cheltuielile sunt estimate la 103 milioane de lei, din care aproape 41 de milioane pentru salarii. Investițiile din acest an ar fi de 6 milioane de lei.

În aprilie, RATT a primit verde de la consilierii locali pentru a da drumul unui studiu de oportunitate pentru construirea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. E vorba, practic, despre cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. Terenul se află pe strada Stan Vidrighin nr. 2, aparține primăriei și este administrat de RATT. Locuințele ar fi destinate angajaților regiei de transport, pentru a-i fideliza. Construcția viitorului cartier era estimată la 11 milioane de euro. Proiectul a căzut în CL la prima „înfățișare”. La finele lunii iunie, consilierii locali au fost de acord și cu realizarea unui studiu prin care serviciul de iluminat public din oraș să poată fi atribuit direct regiei de transport. Condiția era ca RATT să devină… societate comercială.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

După ce a anunţat şase nume noi, SCM USV Timişoara face publică lista a patru jucători care nu vor mai face parte din lotul campioanei

SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…

3 ore ago

De Crăciun ne-am luat dubla raţie de ticăloşie şi nesimţire

„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…

6 ore ago

Primăria pregătește dosarele pentru finanțare și pentru autorizația de construire a reabilitării din Piața Mocioni

Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…

6 ore ago

Pagina de internet a PPC și aplicația my PPC vor fi oprite câteva zile

PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…

7 ore ago

La Cinema Johnny a avut loc primul eveniment de la reabilitare/FOTO

Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…

7 ore ago

Studiul de fezabilitate pentru noua radială de vest a fost aprobat de consilierii locali

Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…

7 ore ago