Consilierii locali vor decide, în viitorul plen, o schimbare foarte importantă: Regia Autonomă de Transport Timişoara se va transforma în societate comercială, pentru a putea accesa bani europeni. Intenția de a renunța la statutul de regie pentru operatorul de transport în comun a fost anunțată de primarul Nicolae Robu de vreo doi ani.
În prezent, operatorul serviciului de transport din Timișoara este RATT, înfiinţată prin decizia Primăriei Nr. 99/29.01.1991 și având ca obiect principal de activitate „transporturi urbane, suburbane si metropolitane de călători, cât și alte obiecte secundare de activităţi de prestări de servicii către populaţie sau agenţi economici”. Forma de organizare ca regie nu mai este însă potrivită pentru nevoile de dezvoltare ale transportului în comun din Timișoara anului 2017 și pe viitor. În aceste condiții, în plenul viitor al CL, pe ordinea de zi va apărea un proiect „privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Timişoara în Societate Comercială pe acţiuni”. Această schimbare este anunțată de primarul Nicolae Robu de câțiva ani.
„Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, scrie în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. Noua structură se va numi SC Societate de Transport Public Timișoara SA, STPT. „Aportul municipiului Timişoara la constituirea capitalului social al societăţii este de 3 milioane de lei, după cum urmează: în numerar, subscris şi vărsat, este în cuantum de 150.000 lei; în natură bunuri imobile în valoare de 2,8 milioane lei (…) Domeniul de activitate principal al societății este transportul urban, suburban și metropolitan de călatori, conform COD CAEN 4931”, se mai menționează în același act. SPTP Timișoara va fi administrată de un consiliu de administrație format din 7 membri, minimul legal, pe o perioadă de șase luni. Primii membri ai Consiliului de administraţie vor fi Culiţă Chiş și Nastasia Pop, din partea Primăriei Timișoara, Ioan Goia, actualul director al RATT, consilierul județean PNL Nicu Bitea, Constantin Avram Stănușoiu, Florin Supuran și Ioan Alexandru Mateuț. Noua societate va prelua în totalitate personalul angajat al RATT, dar și drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale regiei.
RATT estimează că, în 2017, va avea venituri totale în valoare de aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei sunt subvențiile de la primărie. Bugetul RATT pe 2016 era estimat la 92,7 milioane de lei, din care 56 de milioane veneau de la primărie. Estimările sunt că anul acesta vor fi vândute bilete și abonamente de 26,5 milioane de lei. Din alte servicii prestate, cum ar fi ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări, se estimează că s-ar încasa 3,4 milioane de lei. Primăria Timișoara ar transfera anul acesta 60,5 milioane de lei în conturile RATT, pentru gratuitățile oferite către pensionari, elevi și studenți. Încă 6,4 milioane de lei vor fi virate pentru că RATT administrează sistemul de închiriere biciclete VeloTM și se ocupă de transport naval cu vaporașele cumpărate de municipalitate. Acestea din urmă nu funcționează însă. Cheltuielile sunt estimate la 103 milioane de lei, din care aproape 41 de milioane pentru salarii. Investițiile din acest an ar fi de 6 milioane de lei.
În aprilie, RATT a primit verde de la consilierii locali pentru a da drumul unui studiu de oportunitate pentru construirea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. E vorba, practic, despre cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. Terenul se află pe strada Stan Vidrighin nr. 2, aparține primăriei și este administrat de RATT. Locuințele ar fi destinate angajaților regiei de transport, pentru a-i fideliza. Construcția viitorului cartier era estimată la 11 milioane de euro. Proiectul a căzut în CL la prima „înfățișare”. La finele lunii iunie, consilierii locali au fost de acord și cu realizarea unui studiu prin care serviciul de iluminat public din oraș să poată fi atribuit direct regiei de transport. Condiția era ca RATT să devină… societate comercială.
Nici nu a ajuns bine consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis,…
Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…
Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…
Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…
Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…