Unda verde este sublimă, dar, spun unii șoferi exasperați de cât le ia să traverseze orașul, lipsește aproape cu desăvârșire. De vină, spune primarul Nicolae Robu, ar fi specialiștii în trafic, pe care nu-i poate convinge să nu aplice pe străzile din Timișoara ceea ce el numește „optimul monocriterial”.
Timișoara are, conform declarațiilor primarului Nicolae Robu, un sistem ultraperformant de management al traficului, dar nu se prea poate vorbi despre faimoasa undă verde decât în puține locuri. Asta, pentru că specialiștii de la Centrul de Monitorizare a Traficului preferă, spune edilul, sistemul adaptiv de sincronizare a semafoarelor, care pune accent pe eliberarea intersecțiilor. „Sunt supărat pe specialiștii care gestionează sistemul. Se încăpățânească să aplice optimul monocriterial, adică spun că pe ei nu-i interesează decât ca timpul necesar cuiva să meargă cu mașina dintr-un punct în altul să fie cât mai mic și atunci merg pe control adaptiv, care într-adevăr asigură asta. Un astfel de control conduce la următoarele tipuri de situații: ai plecat de la un semafor pe verde, la următorul nu găsești verde, te oprești, apoi pleci din nou, treci și te oprești din nou. Iarăși foarte puțin. Per ansamblu, timpul necesar pentru a ajunge dintr-un punct A într-un punct B, cu o astfel de abordare, e de trei minute. Cu o altă abordare, aceea a undei verzi, stai mai mult la un semafor, dar când ai plecat le găsești pe verde pe celelalte. Timpul total poate fi mai mare cu un minut, însă ai confort, nu ești șicanat că trebuie să te oprești, nu-ți soliciți cutia de viteză. Ei se încăpățânează că timpul e mai scurt așa. E mai scurt, dar oricine preferă să aibă confortul undei verzi și să nu-și solicite mașina. Este nevoie de abordare multicriterială”, a declarat, marți, Robu.
Conform reprezentantului Swarco, firma care a implementat proiectul de management al traficului, dacă sunt puse pe modul „full adaptive”, automatele de trafic eliberează intersecțiile, iar apoi asigură coridoare de undă verde, dacă acest lucru este posibil. „În modul de lucru «full adaptive», sistemul încearcă să elibereze cozile din fiecare intersecție și, în subsidiar, să asigure unda verde”, explica Adrian Vulpescu, manager tehnic al Swarco Traffic România. În prezent, în Timișoara, conform lui Nicolae Robu, ar fi în vigoare undă verde pe str. Michelangelo și Cluj, de la Punctele Cardinale spre Spitalul Județean, pe Bd. Liviu Rebreanu, pe strada Take Ionescu, spre ieșirea din oraș, pe Calea Lipovei și Calea Aradului. Proiectul de management al traficului prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. El a fost executat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA., la un preț de 19,9 milioane de lei, fără TVA.
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…