Categories: Primăria Timişoara

De ce stam in trafic? Si din cauza… optimului monocriterial, spune Robu

Unda verde este sublimă, dar, spun unii șoferi exasperați de cât le ia să traverseze orașul, lipsește aproape cu desăvârșire. De vină, spune primarul Nicolae Robu, ar fi specialiștii în trafic, pe care nu-i poate convinge să nu aplice pe străzile din Timișoara ceea ce el numește „optimul monocriterial”.

Timișoara are, conform declarațiilor primarului Nicolae Robu, un sistem ultraperformant de management al traficului, dar nu se prea poate vorbi despre faimoasa undă verde decât în puține locuri. Asta, pentru că specialiștii de la Centrul de Monitorizare a Traficului preferă, spune edilul, sistemul adaptiv de sincronizare a semafoarelor, care pune accent pe eliberarea intersecțiilor. „Sunt supărat pe specialiștii care gestionează sistemul. Se încăpățânească să aplice optimul monocriterial, adică spun că pe ei nu-i interesează decât ca timpul necesar cuiva să meargă cu mașina dintr-un punct în altul să fie cât mai mic și atunci merg pe control adaptiv, care într-adevăr asigură asta. Un astfel de control conduce la următoarele tipuri de situații: ai plecat de la un semafor pe verde, la următorul nu găsești verde, te oprești, apoi pleci din nou, treci și te oprești din nou. Iarăși foarte puțin. Per ansamblu, timpul necesar pentru a ajunge dintr-un punct A într-un punct B, cu o astfel de abordare, e de trei minute. Cu o altă abordare, aceea a undei verzi, stai mai mult la un semafor, dar când ai plecat le găsești pe verde pe celelalte. Timpul total poate fi mai mare cu un minut, însă ai confort, nu ești șicanat că trebuie să te oprești, nu-ți soliciți cutia de viteză. Ei se încăpățânează că timpul e mai scurt așa. E mai scurt, dar oricine preferă să aibă confortul undei verzi și să nu-și solicite mașina. Este nevoie de abordare multicriterială”, a declarat, marți, Robu.

Conform reprezentantului Swarco, firma care a implementat proiectul de management al traficului, dacă sunt puse pe modul „full adaptive”, automatele de trafic eliberează intersecțiile, iar apoi asigură coridoare de undă verde, dacă acest lucru este posibil. „În modul de lucru «full adaptive», sistemul încearcă să elibereze cozile din fiecare intersecție și, în subsidiar, să asigure unda verde”, explica Adrian Vulpescu, manager tehnic al Swarco Traffic România. În prezent, în Timișoara, conform lui Nicolae Robu, ar fi în vigoare undă verde pe str. Michelangelo și Cluj, de la Punctele Cardinale spre Spitalul Județean, pe Bd. Liviu Rebreanu, pe strada Take Ionescu, spre ieșirea din oraș, pe Calea Lipovei și Calea Aradului. Proiectul de management al traficului prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. El a fost executat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA., la un preț de 19,9 milioane de lei, fără TVA.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un octogenar plecat cu bicicleta a făcut o greşeală şi nu a mai ajuns acasă

Din păcate, va fi un Paşte trist pentru familia unui biciclist din judeţul Timiş, care…

O oră ago

Săptămâna trecută a câştigat titlul Balcanic la Timişoara, iar acum e campioană europeană în Spania

Sportiva timișoreană Mădălina Stanca este un adevărat tsunami competițional. Tânăra e de neoprit și își…

3 ore ago

Gest de neînţeles înainte de Paşte! Un bărbat s-a autoincendiat în grădina casei sale

Sâmbătă, 4 mai 2024, în jurul orei 14:30, polițiștii Secției 1 Rurale Timișoara au fost…

4 ore ago

Viitorul Institut Oncologic Timișoara va avea un centru de transplant medular și afereză celule stem

În prag de Paști, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a vorbit despre Institutul Regional de Oncologie,…

6 ore ago

STPT oferă în noaptea de Înviere curse speciale, după un orar prelungit, pe mai multe rute de tramvai

În Noaptea de Înviere, programul de circulație a mijloacelor de transport va fi prelungit pentru…

7 ore ago

Cât e chiria pentru un apartament în zonele din Timișoara. Cetate, cel mai scump cartier, Buziașului cel mai ieftin

Cererea pentru închirierea de locuințe la Timișoara este în creștere cu cinci procente. Prețurile pornesc…

7 ore ago