Nici vorbă ca radarele din sistemul de management al traficului să nu indice viteza corectă, așa cum susțin unii șoferi. Primarul Nicolae Robu spune că sunt exact ca-n Germania și că de vină pentru neconcordanțe ar putea fi inclusiv schimbarea roților de vară cu cele de iarnă.
Sistemul de management al traficului, funcțional din toamna trecută, are șapte radare de viteză și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu. De acum, teoretic, șoferii vitezomani și teribiliști pot fi amendați de Poliția Rutieră, mai ales că, în ultimul plen, protocolul încheiat cu municipalitatea a fost și aprobat de consilierii locali. Primarul Nicolae Robu afirmă categoric că scopul nu este împărțirea de amenzi, ci, pur și simplu, reglarea traficului, ca să fie civilizat, ca-n Germania. „Nu ne propunem să amendăm pe nimeni, dar ne propunem să asigurăm securitate în trafic și asta se poate asigura prin respectarea legii. Nu e tolerabil să vezi tot felul de indivizi iresponsabili trecând pe roșu, să-i vezi gonind cu 100-120 km/h printr-un oraș ca Timișoara, punând în pericol integritatea corporală și chiar viața unor oameni nevinovați. Trebuie să luăm măsuri. Așa ceva, ce avem noi aici, au alții de multă vreme. Cetățenii români care merg în Germania, de exemplu, știu să fie atenți. Dacă văd că sunt restricții, au grijă să nu depășească viteza, pentru că știu că automat vor fi amendați. Când vin acasă, aceiași oameni, că aici nu prea există sisteme automate, aici toată lumea își face de cap. Nu e în regulă. Se circulă deja mai disciplinat. Vedeam înainte nenumărate treceri pe roșu, dar zilnic. Nu înseamnă că nu mai sunt, dar nu am mai văzut la cât umblu eu prin oraș. Scopul nu e să amendăm, ci să îi protejăm pe cetățeni”, a declarat edilul.
Mai mulți șoferi au reclamat faptul că radarele nu ar măsura corect vitezele, raportat la ceea ce văd pe indicatoarele mașinilor lor. Robu spune însă că acest lucru este imposibil și oferă alte explicații pentru neconcordanțe. „Nu arată bordul lor bine. S-au făcut reglaje și, pe lângă faptul că radarele sunt produse de firme dintre cele mai serioase din lume și au venit cu certificat de omologare, pe lot, la cererea poliției s-au făcut probe metrologice și au fost omologate și individual. E foarte puțin probabil să nu arate corect, dar trebuie avut în vedere că sunt mai multe mașini în trafic. Poate cuiva i se pare că el e în colimatorul radarului și de fapt nu este el, ci este o mașină de alături. Dar uitați ce explicație ar putea fi: își schimbă oamenii roțile, trec de la roți de vară la roți de iarnă. Au alt diametru, automat, în acel moment, e alta indicația, pentru că măsurătoarea de viteză este una indirectă. Orice lucru se mai poate și defecta, însă este putin probabil”, explică primarul Timișoarei. Ce pot face cei care sunt nemulțumiți? Evident, să reclame. „Să ne sesizeze unde sunt probleme, să facă sesizare către Direcția Edilitară, să trimită în scris la Camera 12”, le mai transmite Robu șoferilor.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…