Categories: Invatamant

Liceenii timisoreni au discutat despre viitorul sistemului educational preuniversitar

Elevii sunt mult mai interesaţi decât profesorii de schimbările din sistemul de învăţămâni din România. Este doar una dintre concluziile trase în urma dezbaterii organizate, la Timișoar, de asociaţia „Iniţiativă în Educaţie”, pe tema programelor-cadru pe care Ministerul Educaţiei le propune pentru schimbarea procesului educaţional preuniversitar.

Acțiuni similare au avut loc în mai multe oraşe, înainte ca propunerile să fie discutate la nivel central. La Timișoara, doar un singur profesor a ales să participe la dezbatere, alături de mai mulţi liceeni. Sunt trei variante de planuri-cadru, care prevăd atât schimbarea numărului de ore alocate fiecărei discipline, cât și schimbarea numărului de materii opţionale. Modificările propuse se referă la eliminarea unei ore de Fizică, eliminarea Limbii moderne 2 de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, introducerea în Trunchiul comun a unei ore de Educație vizuală, la clasele a IX-a și a X-a, respectiv Educație artistică la clasele a XI-a și a XII-a, suplimentarea numărului de ore de Educație fizică, precum și introducerea orelor de Consiliere. „Varianta a treia cred că ar fi cea mai bună. La aceasta mi-au atras atenția opționalele, se mărește numărul acestor materii”, spunea una dintre eleve. Andrada Sorca, profesor, vicepreşedinte al organizaţiei, spune că planurile de învăţământ au nevoie de o schimbare de fond, nu doar una de formă. „Întrebarea este cine la va face aceste ore. Planurile-cadru sunt o modificare de formă, care ar putea avea impact doar dacă lucrăm și la fond. Indiferent ce materii noi s-ar adăuga sau câte materii ar avea elevii în orar, e foarte important cum sunt predate acele materii și de ce e nevoie să fie predate. Concluzia ar fi că este nevoie de a asculta mai bine nevoile elevilor, de a pregăti profesorii, de a ajuta elevii, de a crea punți de legătură între specialiști în educație și factorii implicați”, spune dascălul. Discuţiile de la Timişoara au arătat că cea de a treia variantă ar fi preferată pentru un nou program-cadru. Aceasta prevede noi discipline predate, iar şcoala are o putere decizională mai mare în ceea ce priveşte stabilirea opţionalelor.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Liga 3. Politehnica, la cea mai convingătoare victorie, chiar pe terenul celei mai în formă echipe. Eşecuri pentru Ghiroda şi Şag

O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…

4 ore ago

Zece localități erau parțial nealimentate cu energie electrică în Timiș, la ora 12

Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…

7 ore ago

Dumbrăviţa, din nou repetentă pe teren propriu

Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…

9 ore ago

Festivalul dramaturgiei româneşti se va desfăşura la Timişoara, în două „episoade”

Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…

10 ore ago

Primăria Timișoara a renunțat la proiectul pe fonduri europene de la Cinema Freidorf. Reabilitarea, gata în decembrie

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…

10 ore ago

Timişoara, de trei ori premiată la un eveniment naţional din domeniul sănătăţii/FOTO

Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…

11 ore ago