Categories: Invatamant

Liceenii timisoreni au discutat despre viitorul sistemului educational preuniversitar

Elevii sunt mult mai interesaţi decât profesorii de schimbările din sistemul de învăţămâni din România. Este doar una dintre concluziile trase în urma dezbaterii organizate, la Timișoar, de asociaţia „Iniţiativă în Educaţie”, pe tema programelor-cadru pe care Ministerul Educaţiei le propune pentru schimbarea procesului educaţional preuniversitar.

Acțiuni similare au avut loc în mai multe oraşe, înainte ca propunerile să fie discutate la nivel central. La Timișoara, doar un singur profesor a ales să participe la dezbatere, alături de mai mulţi liceeni. Sunt trei variante de planuri-cadru, care prevăd atât schimbarea numărului de ore alocate fiecărei discipline, cât și schimbarea numărului de materii opţionale. Modificările propuse se referă la eliminarea unei ore de Fizică, eliminarea Limbii moderne 2 de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, introducerea în Trunchiul comun a unei ore de Educație vizuală, la clasele a IX-a și a X-a, respectiv Educație artistică la clasele a XI-a și a XII-a, suplimentarea numărului de ore de Educație fizică, precum și introducerea orelor de Consiliere. „Varianta a treia cred că ar fi cea mai bună. La aceasta mi-au atras atenția opționalele, se mărește numărul acestor materii”, spunea una dintre eleve. Andrada Sorca, profesor, vicepreşedinte al organizaţiei, spune că planurile de învăţământ au nevoie de o schimbare de fond, nu doar una de formă. „Întrebarea este cine la va face aceste ore. Planurile-cadru sunt o modificare de formă, care ar putea avea impact doar dacă lucrăm și la fond. Indiferent ce materii noi s-ar adăuga sau câte materii ar avea elevii în orar, e foarte important cum sunt predate acele materii și de ce e nevoie să fie predate. Concluzia ar fi că este nevoie de a asculta mai bine nevoile elevilor, de a pregăti profesorii, de a ajuta elevii, de a crea punți de legătură între specialiști în educație și factorii implicați”, spune dascălul. Discuţiile de la Timişoara au arătat că cea de a treia variantă ar fi preferată pentru un nou program-cadru. Aceasta prevede noi discipline predate, iar şcoala are o putere decizională mai mare în ceea ce priveşte stabilirea opţionalelor.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Crăciun fericit!

De Sărbătoarea Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în…

9 ore ago

După ce a anunţat şase nume noi, SCM USV Timişoara face publică lista a patru jucători care nu vor mai face parte din lotul campioanei

SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…

15 ore ago

De Crăciun ne-am luat dubla raţie de ticăloşie şi nesimţire

„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…

18 ore ago

Primăria pregătește dosarele pentru finanțare și pentru autorizația de construire a reabilitării din Piața Mocioni

Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…

18 ore ago

Pagina de internet a PPC și aplicația my PPC vor fi oprite câteva zile

PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…

19 ore ago

La Cinema Johnny a avut loc primul eveniment de la reabilitare/FOTO

Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…

19 ore ago