Categories: Invatamant

Liceenii timisoreni au discutat despre viitorul sistemului educational preuniversitar

Elevii sunt mult mai interesaţi decât profesorii de schimbările din sistemul de învăţămâni din România. Este doar una dintre concluziile trase în urma dezbaterii organizate, la Timișoar, de asociaţia „Iniţiativă în Educaţie”, pe tema programelor-cadru pe care Ministerul Educaţiei le propune pentru schimbarea procesului educaţional preuniversitar.

Acțiuni similare au avut loc în mai multe oraşe, înainte ca propunerile să fie discutate la nivel central. La Timișoara, doar un singur profesor a ales să participe la dezbatere, alături de mai mulţi liceeni. Sunt trei variante de planuri-cadru, care prevăd atât schimbarea numărului de ore alocate fiecărei discipline, cât și schimbarea numărului de materii opţionale. Modificările propuse se referă la eliminarea unei ore de Fizică, eliminarea Limbii moderne 2 de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, introducerea în Trunchiul comun a unei ore de Educație vizuală, la clasele a IX-a și a X-a, respectiv Educație artistică la clasele a XI-a și a XII-a, suplimentarea numărului de ore de Educație fizică, precum și introducerea orelor de Consiliere. „Varianta a treia cred că ar fi cea mai bună. La aceasta mi-au atras atenția opționalele, se mărește numărul acestor materii”, spunea una dintre eleve. Andrada Sorca, profesor, vicepreşedinte al organizaţiei, spune că planurile de învăţământ au nevoie de o schimbare de fond, nu doar una de formă. „Întrebarea este cine la va face aceste ore. Planurile-cadru sunt o modificare de formă, care ar putea avea impact doar dacă lucrăm și la fond. Indiferent ce materii noi s-ar adăuga sau câte materii ar avea elevii în orar, e foarte important cum sunt predate acele materii și de ce e nevoie să fie predate. Concluzia ar fi că este nevoie de a asculta mai bine nevoile elevilor, de a pregăti profesorii, de a ajuta elevii, de a crea punți de legătură între specialiști în educație și factorii implicați”, spune dascălul. Discuţiile de la Timişoara au arătat că cea de a treia variantă ar fi preferată pentru un nou program-cadru. Aceasta prevede noi discipline predate, iar şcoala are o putere decizională mai mare în ceea ce priveşte stabilirea opţionalelor.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

36 de minute ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

3 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

3 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

4 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

4 ore ago

Bazele de deszăpezire din Timiș au în stoc material antiderapant necesar pe vreme de iarnă

Bazele de deszăpezire aparținând Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara și cele ale Consiliului Județean…

4 ore ago