Călătorii care au folosit aplicația dedicată evaluării transportului în comun din Timișoara au dat nota: 5,97! Primarul Nicolae Robu spune că nu e mulțumit, dar că speră ca până la finele lui 2018 să se ajungă la nota 8. Urmează, printre altele, „îmbunătățiri manageriale”.
La Timișoara au fost înmatriculate, la începutul săptămânii, încă 7 minibuze Mercedes și au fost plătite o parte din restanțele salariale către angajații STPT / fosta RATT. Este vorba despre o sumă de 400.000 lei, din cele 2 milioane restante. Primarul Nicolae Robu spune din nou că se va ocupa personal de situația transportului în comun. „Trebuie să avem un alt standard de calitate în transportul public în 2018 și mă voi ocupa personal să obținem acel salt calitativ (…) Vor fi îmbunătățiri manageriale, vor avea loc intervenții și în acest sens. Se intră pe noua formula cu societate comercială, se actualizează consiliul de administrație, se vor face ajustări organigramice, vor fi oameni noi (…) În momemtul în care face o schimbare, trebuie să fie făcută în așa fel încât să există o formulă de schimb. Nimeni nu de neînlocuit. Evident că există oameni mai competenți decât actualul director, dar ei trebuie să-și dorească acest lucru”, a declarat, marți, edilul.
Altfel, urmează să fie făcut un studiu de oportunitate pentru tramvaie noi și ulterior să fie pregătită documentația pentru accesarea de fonduri europene. „Este vorba despre tramvaie multiarticulate lungi, cu podea joasă. Acestea costă până la 2,5 milioane euro, dar și capacitatea este mai mare, până la 200 de călători. Nu vă putem spune câte vom cumpăra, depinde de cum vor decurge lucrurile. Vom cumpăra atâtea câte va fi nevoie”, a explicat Robu. E puțin probabil ca la Timișoara să fie cumpărate însă tramvaie noi, dacă nu vor fi accesate fonduri europene. „Dacă bugetul ar fi mai mare, am cumpăra și noi, dar avem extrem de multe lucruri de făcut pentru oraș, astfel încât va fi greu să selectăm”, a mai spus Robu. Pe de altă parte, primarul recunoaște că minibuzele nu sunt folosite așa cum trebuie. „Ele nu au fost folosite rațional până acum, s-au făcut unele experimente, au fost puse ca suplimentar pe anumite linii la ore de vârf. De asemenea, întrucât linia 5 tramvaie nu mai este utilizabilă și nu merita s-o reparăm cu cârpaceală, am realizat transportul care era făcut cu tramvaiul cu minibuze. Nu știi până nu experimentezi dacă ce rezultă din studii se confirmă și în realitate (…) Se impun schimbări radicale în transportul în comun și este firesc, pentru că sunt schimbări în oraș. Am o părere proastă despre transportul în comun”, a concluzionat edilul. De altfel, Robu a cerut RATT să comande un studiu care să reflecte situația actuală a transportului în comun. Acest lucru nu s-a întâmplat încă.
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…