Categories: Primăria Timişoara

255.000 de euro da Primaria Timisoara pentru podurile Eroilor si Stefan cel Mare. 2,5 milioane de euro da guvernul

Primăria Timișoara se pregătește să înceapă lucrările de reabilitare la două poduri: Eroilor și Ștefan cel Mare. Banii pentru aceste șantiere vin, în cea mai mare parte, de la București, pentru că proiectele au fost aprobate la finanțare prin PNDL II. Consilierii locali trebuie să voteze actualizarea devizelor pentru ambele poduri.

Reabilitarea Podului Eroilor, din zona Elba, este estimată să coste 5,6 milioane de lei, iar cea a Podului Ștefan cel Mare, de pe Bd. Dragalina, la 8,57 milioane de lei. Acestea sunt sumele rezultate în urma reactualizării devizelor de lucrări, în scădere față de cele aprobate în CL în 2015, estimate la 5,8 milioane, respectiv 8,9 milioane de lei. Consilierii locali vor aproba noile devize în viitorul plen, odată cu sumele reprezentând contribuția de la bugetul local pentru aceste lucrări. Este vorba despre 206.471,76 lei în cazul Podului Eroilor și 967.515,27 lei în cazul Podului Ștefan cel Mare. Cele două poduri sunt prinse la finanțare la PNDL II, care va asigura cea mai mare parte a banilor. În total, cele două șantiere vor costa 3,08 milioane de euro, din care de la bugetul local vor veni puțin peste 255.000 euro.

Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de aproape 80 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, scrie în hotărârea de consiliu local în care a fost aprobat studiul de fezabilitate.

Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, are exact aceeași „vârstă” ca și Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, este precizat în hotărârea de CL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate. Ambele SF-uri au trecut prin plenul CL în 2015.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

2 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

2 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

4 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

4 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

6 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

9 ore ago