Categories: Economic

Administratia AIT, dupa retragerea Ryanair: Daca vrem mai multe zboruri, trebuie sa facem zona atractiva pentru turisti

Compania low cost Ryanair a anunțat că, din martie, renunță la 5 din cele 7 curse pe care le opera din orașul de pe Bega, invocând motive comerciale. Conducerea aeroportului din Timișoara susține însă că, dacă vrem să avem mai multe zboruri spre Europa, trebuie ca zona să devină cu adevărat atractivă pentru turiști!

Ryanair retrage, din 26 martie, mai multe curse operate de la și spre Timișoara, decizie fiind strict comercială, determinată de nerentabilitatea acestor curse cu un grad redus de încărcare și/sau de tarifele mici de călătorie practicate. Șefii Aeroportului „Traian Vuia” spun că este regretabil că s-a ajuns într-o astfel de situație, dar susțin că vina aparține comunității locale. „Regretăm că regiunea de vest a României nu a reușit să fie suficient de atractivă pentru potențialii turiști străini, iar destinații precum Berlin sau Dusseldorf de exemplu, să nu fie destinații de interes pentru locuitorii din Banat. Administrația aeroportului a pus la dispoziția operatorului aerian o infrastructură la cele mai bune standarde și tarife de operare stimulative, însă nu aeroportul este cel care are rolul de a atrage turiști, ci o ofertă atractivă din punct de vedere al turismului și o agendă culturală și sportivă de bună calitate în regiunea deservită de aeroportul Timișoara”, au transmis cei de la AIT.

De la Timișoara se va putea zbura în continuare către Londra, Frankfurt și Bruxelles: cu Wizzair către Londra, Bruxelles și Frankfurt Hahn, respectiv cu Lufthansa către Frankfurt am Main. Destinațiile București și Milano-Bergamo vor fi în continuare operate și de compania aeriană Ryanair, în paralel cu Tarom, pentru București, și Wizazair, pentru Milano-Bergamo. Administrația AIT spune însă că, dacă vrem ca de la Timișoara să existe legături aeriene cu mai multe orașe din Europa, trebuie să avem ce le oferi turiștilor. „Aeroportul Timișoara îndeplinește cele mai bune standarde din punct de vedere operațional și al siguranței, dar acest lucru nu este suficient pentru companiile aeriene ca anumite rute să fie profitabile. Purtăm constant discuții cu operatori aerieni pentru a identifica rute aeriene eficiente din Timișoara, așa cum am făcut de altfel și cu Ryanair. Considerăm însă că este necesară o implicare mai susținută a operatorilor de turism locali, a instituțiilor publice locale, a operatorilor de evenimente culturale, sportive și muzicale, pentru a face atractivă regiunea Banat și în consecință să fie disponibile mai multe zboruri, spre destinații cât mai diferite și mai mulți pasageri”, au conchis cei de la aeroport.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

4 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

7 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

9 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

10 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

10 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

11 ore ago