Categories: Economic

Administratia AIT, dupa retragerea Ryanair: Daca vrem mai multe zboruri, trebuie sa facem zona atractiva pentru turisti

Compania low cost Ryanair a anunțat că, din martie, renunță la 5 din cele 7 curse pe care le opera din orașul de pe Bega, invocând motive comerciale. Conducerea aeroportului din Timișoara susține însă că, dacă vrem să avem mai multe zboruri spre Europa, trebuie ca zona să devină cu adevărat atractivă pentru turiști!

Ryanair retrage, din 26 martie, mai multe curse operate de la și spre Timișoara, decizie fiind strict comercială, determinată de nerentabilitatea acestor curse cu un grad redus de încărcare și/sau de tarifele mici de călătorie practicate. Șefii Aeroportului „Traian Vuia” spun că este regretabil că s-a ajuns într-o astfel de situație, dar susțin că vina aparține comunității locale. „Regretăm că regiunea de vest a României nu a reușit să fie suficient de atractivă pentru potențialii turiști străini, iar destinații precum Berlin sau Dusseldorf de exemplu, să nu fie destinații de interes pentru locuitorii din Banat. Administrația aeroportului a pus la dispoziția operatorului aerian o infrastructură la cele mai bune standarde și tarife de operare stimulative, însă nu aeroportul este cel care are rolul de a atrage turiști, ci o ofertă atractivă din punct de vedere al turismului și o agendă culturală și sportivă de bună calitate în regiunea deservită de aeroportul Timișoara”, au transmis cei de la AIT.

De la Timișoara se va putea zbura în continuare către Londra, Frankfurt și Bruxelles: cu Wizzair către Londra, Bruxelles și Frankfurt Hahn, respectiv cu Lufthansa către Frankfurt am Main. Destinațiile București și Milano-Bergamo vor fi în continuare operate și de compania aeriană Ryanair, în paralel cu Tarom, pentru București, și Wizazair, pentru Milano-Bergamo. Administrația AIT spune însă că, dacă vrem ca de la Timișoara să existe legături aeriene cu mai multe orașe din Europa, trebuie să avem ce le oferi turiștilor. „Aeroportul Timișoara îndeplinește cele mai bune standarde din punct de vedere operațional și al siguranței, dar acest lucru nu este suficient pentru companiile aeriene ca anumite rute să fie profitabile. Purtăm constant discuții cu operatori aerieni pentru a identifica rute aeriene eficiente din Timișoara, așa cum am făcut de altfel și cu Ryanair. Considerăm însă că este necesară o implicare mai susținută a operatorilor de turism locali, a instituțiilor publice locale, a operatorilor de evenimente culturale, sportive și muzicale, pentru a face atractivă regiunea Banat și în consecință să fie disponibile mai multe zboruri, spre destinații cât mai diferite și mai mulți pasageri”, au conchis cei de la aeroport.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

15 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

15 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

17 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

17 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

19 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

22 de ore ago