A patra oară va fi cu noroc. CNAIR are, în sfârșit, câștigător pentru construcția Centurii de Sud a Timișoarei. Au fot 12 oferte și patru amânări ale termenului de anunțare a câștigătorului. Este vorba despre un constructor străin, care a lucrat la diverse segmente de autostrăzi în România.
Documentația pentru tronsonul sud al variantei ocolitoare a Timișoarei a fost „urcată” pe SEAP în luna aprilie 2017, cu termen inițial de depunere a ofertelor pe 8 iunie 2017. Au fost nu mai puțin de cinci amânări ale acestui termen. Au fost depuse 12 oferte:
Apoi a urmat „epopeea” anunțării câștigătorului, primul termen fiind finalul lui octombrie 2017. Au urmat 15 decembrie 2017, 15 ianuarie 2018 și 28 februarie 2018. Amânările succesive au fost cauzate de depunerea mai multor contestații. Acum însă, nu va mai fi cazul. CNAIR a finalizat procedura și urmează să facă anunțul oficial în scurt timp. „Continuăm cu demersurile pentru centură și vom face asta până când vom avea centura funcțională. Am făcut mereu lobby pentru asta, am încercat să conving autoritățile centrale s-o facă pe patru benzi, nu am avut succes, nu e chiar o nenorocire (…) Termenul de finalizare a licitației este 28 februarie. Mai sunt câteva zile. Am informații că de data aceasta chiar se finalizează licitația și în perioada imediat următoare se va finaliza contractul. Nu știu cine e câștigătorul, va anunța CNAIR. Estimez că până în 2019 nu se va lucra pe teren. Dacă va exista o preocupare serioasă la CNAIR și licitația va fi câștigată de o firmă serioasă, s-ar putea să avem centura completă, ca 2020 să nu ne prindă cu tirurile prin oraș”, a declarat, vineri, primarul Nicolae Robu.
Neoficial, câștigătorul licitației este o firmă care a mai avut contracte cu CNAIR, printre altele pentru lotul 3 al Autostrăzii Sebeș – Turda. Urmează ca informația să fie anunțată și oficial. În bugeutl Ministerului Transporturilor, pentru Centura de Sud va fi alocată, în 2018, suma de 11,9 milioane de lei, din valoarea totală estimată de 359,062 milioane de lei. Șoseaua va avea 25,4 kilometri, include 3 poduri și 9 pasaje și va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susțin specialiștii CNAIR, nivelul traficului nu justifică, din punct de vedere economic, câte două benzi. Oricum, după anunțarea câștigătorului, urmează perioada legală de contestații.
Între frumoșii ani 1996-2014, trei funcționari ai municipalității timișorene au semnat, fiecare după putință și…
Duminică, 22 decembrie, de la ora 17.30 la Căminul Cultural din Şag va avea loc…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 19.12.2024, unde se vor executa reparaţii…
Universitatea de Vest Timișoara a semnat, miercuri, la Ministerul Educației, două contracte de finanțare aferente…
Proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și a tramei stradale de pe Calea Bogdăneștilor…
Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…