De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.
Licitația pentru studiul de fezabilitate pentru proiectul „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” a fost lansată la sfârșitul lui 2014, dar, pentru că interesul Ministerul Transporturilor și al CNAIR este atât de „ridicat”, nici măcar până în ziua de azi nu a fost lansată licitația pentru contractarea unui constructor. Cazul nu este singular. „E vorba, de fapt, de un pachet de 3 drumuri de legătură ale căror studii de fezabilitate s-au realizat în paralel: la Timișoara (între DN69-Sînandrei și autostrada A1), la Cluj (între A3 Transilvania și DN1-Tureni) și la Giurgiu (între DN5 și Vama Giurgiu). Singurul care are licitație lansată pentru construire (cu oferte deja depuse) este cel de la Giurgiu. Cel de la Cluj este abandonat, iar drumul de la Timișoara se mișcă cu viteza melcului printre departamente și ministere. Oficial, blocajul este cauzat de obținerea acordului de mediu. În realitate, nu e vorba decât despre birocrație și neputință”, susține deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă.
Drulă a întocmit și un „calendar” care arată cum au mers lucrurile pe acest proiect extrem de important, cel puțin la nivel declarativ, pentru Timișoara:
Reamintim, Timișoara nu are, în acest moment, o legătură decentă la autostrada A1. Drulă spune că situația ar putea fi deblocată măcar în al 12-lea ceas și explică pașii care, dacă ar fi parcurși corect și repede, ar face ca, la finele anului, să avem măcar constructor pentru această investiție. „Este nevoie de susținere politică pentru proiect din partea guvernului și de un calendar scurt de aprobare a acordului de mediu (2 luni). Între timp trebuie pregătită documentația de licitație, iar în prima ședință de guvern de după emiterea acordului de mediu, să fie aprobată hotărârea privind aprobarea investiției. Simultan, e nevoie de urcarea pe SEAP a licitației pentru proiectare și execuție. Până la sfarșitul anului am putea avea un contract semnat cu un constructor care să aibă și terenul la dispoziție pentru proiect, și toate avizele, și acordurile. Pe perioada iernii acesta ar face proiectul tehnic de execuție, iar lucrările ar putea începe în primăvara lui 2019. Lansez o provocare ministrului Transporturilor, Lucian Șova, să preia acest plan, ca să nu fie și acest proiect la categoria «o să fie gata când o să fie gata», citând o declarație deja celebră”, a conchis deputatul de Timiș.
În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR –…
Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…
„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…
Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…
Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…