Incepe santierul pe podul Stefan cel Mare. In Iosefin se pregatesc restrictii de trafic

În aproximativ 2 săptămâni, în Timișoara se deschide un nou șantier. Va fi unul de amploare, care nu se va încheia decât anul viitor și va presupune și restricții de trafic. Podul de pe Bd. Dragalina va fi lărgit și consolidat, cu bani de la guvern.

Primăria Timișoara predă, în câteva zile, amplasamentul pentru începerea șantierului de reabilitare a Podului Ștefan cel Mare. Lucrările au fost adjudecate de firma Tehnodomus din Arad, pentru 6,34 milioane de lei, cu tot cu TVA. Durata contractului este de 10 luni, de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor. „Va fi un pod spectaculos. Îl vom face cu 2 benzi pe sens, cu linii de tramvai separate, cu iarbă între linii și carosabil. Vom avea piste de biciclete de 2 metri și trotuare de ambele părți. Liniile de tramvai vor rămâne pe mijloc”, a anunțat, vineri, primarul.

Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, construit în 1938, este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, se precizează în hotărârea de CL prin care a fost aprobat, în 2015, studiul de fezabilitate pentru această lucrare. Reabilitarea Podului Ștefan cel Mare este unul dintre proiectele aprobate pentru finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală II, având prevăzută suma de 8,5 milioane de lei. Contribuția din partea PMT este de 967.515,27 lei. Vestea proastă este că, în anumite intervale de de timp, pe durata lucrărilor, traficul va fi restricționat. „Încercăm să discutăm cu cei de la Elba, să dăm drumul la circulație, în acele perioadă, prin curtea lor”, a mai spus edilul. Nu se știe când ar putea fi instituite primele restricții. Firma arădeană Tehnodomus nu este la prima lucrare importantă cu municipalitatea timișoreană, fiind aceeași societate care a făcut și reabilitarea malurilor Begăi. De asemenea, ea s-a ocupat și de controversata înlocuire a treptelor Catedralei Mitropolitane, lucrare „antamată” însă de Arhiepiscopia Timișoarei. (sursa foto: www.opiniatimisoarei.ro)

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Voluntarii Primăriei Timișoara au numărat peste 600 de câini în aproape 2500 de gospodării

Lansat în urmă cu trei luni, proiectul de recenzare a câinilor cu stăpân din Timișoara,…

3 ore ago

Piața Libertății primește copaci maturi, de până la cinci metri, în alveolele realizate în pavaj/FOTO

Rămas fără niciun fel de umbră, ”deșertul” din Piața Libertății își va schimba imaginea. Acolo…

3 ore ago

Tragedie la Recaș! Biciclist acroșat mortal de un microbuz

Și-a pierdut viața, nevinovat din cauza unui microbuz care a intrat pe sens opus. Tragedie…

4 ore ago

Douăzeci de milioane de euro, bani pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu. Pe listă ar putea fi clădirea Operei din Timișoara

Un număr de 340 de obiective din Timiș pot beneficia de bani europeni nerambursabili în…

4 ore ago

Societatea de Drumuri Municipale a Primăriei Timișoara vrea o stație de betoane nouă

SDM Timișoara, societatea deținută de municipalitatea timișoreană, își extinde dotarea și pregătește 1,7 milioane de…

5 ore ago

Colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase în Zona 0 Ghizela – o campanile trimestrială organizată de RETIM și ADID Timiș

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, derulează o nouă campanie trimestrială pentru…

5 ore ago