Primăria Timișoara face, în sfârșit, o licitație pentru dezinsecție, dezinfecție și deratizare. Contractul va fi valabil 4 ani, suma este consistentă, dar ofertele ar putea fi evaluate până la finele lui noiembrie! Dacă procedura va fi contestată, există posibilitatea ca nici în 2018 să nu existe un contract.
Primăria Timișoara nu mai are contract cu un operator autorizat de dezinsecție și deratizare din toamna lui 2013, de când licitația organizată a fost contestată unicul ofertant, Romprest Servicii SA, care nu îndeplinea condițiile din caietul de sarcini și a fost descalificat. Firma a dat primăria în judecată, iar procesul s-a încheiat abia în toamna lui 2017. Între timp, la Timișoara a fost făcută dezinsecție de urgență, din cauza virusului Zika, și a fost încheiat încă un contract de 40.000 de euro, tot pentru operațiuni punctuale, expirat în februarie 2018. Timișorenii care se plâng de țânțari, căpușe și alte viețuitoare enervante nu au însă prea mari motive de bucurie nici în viitorul apropiat. Abia acum a fost scoasă la licitație „delegarea serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public al Municipiului Timișoara”. Anunțul a fost publicat pe SEAP pe 20 aprilie.
Contractul vizează un acord-cadru cu un singur agent economic, pe durata de 4 ani. În baza acordului-cadru se va încheia câte un contract subsecvent o dată la 12 luni sau ori de câte ori este nevoie, în funcție de fondurile alocate. Valoarea estimată a contractului este de 46,02 milioane de lei, sumă care include TVA. „În baza acordului-cadru de servicii de delegare a gestiunii, vor fi prestate servicii de salubrizare pentru activitățile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public al Municipiului Timișoara. Prestatorul va fi obligat să respecte în totalitate prevederile legale existente în domeniu, va avea obligația de a deține avizele necesare și autorizațiile aferente, precum și obligația de a respecta regulamentul serviciului de salubrizare al Municipiului Timișoara”, se precizează în anunțul de licitație. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 30 mai, ora 16. Vestea proastă este însă că data limită de evaluare este… 29 noiembrie, ora 18! între timp, în câteva zile, primăria va încheia încă un contract pe durată determinată, pentru a începe stropirea contra țânțarilor și a căpușelor. Primarul Nicolae Robu estima că operațiunea ar putea avea loc în trei săptămâni. „Vom face achiziție directă, până când vom avea câștigător la licitația demarată pe SEAP. Sper că de săptămâna viitoare să putem stropi în oraș”, spune, pe de altă parte, viceprimarul Farkas Imre.
În luna februarie, consilierii locali au aprobat studiul de oportunitate, caietul de sarcini, acordul-cadru şi contractul subsecvent „privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare pe domeniul public al Municipiului Timişoara”. Conform acestei HCL, suprafața pe care trebuie să se facă tratamente terestre include parcuri, scuaruri, spații verzi, Pădurea Verde, perdele forestiere – 1,9 milioane mp, locuri de joacă – 91.930 mp, Canalul Bega, bălți, lacuri și ștranduri – 243.600 mp și aliniamente stradale – 7,9 milioane mp. De asemenea, trebuie făcute tratamente aeriene pe 13,3 hectare. În perioada 2011-2013, municipalitatea a plătit, pentru servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public 14,4 milioane de lei, sumă care include TVA.
După ce au picat o dată la vot proiectul taxelor și impozitelor locale, consilierii locali…
Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…