La aproape 5 luni de când i s-a făcut inaugurarea pentru public, Pasajul Jiul a fost recepționat de reprezentanții municipalității. Nu au fost probleme, spune primarul Nicolae Robu, în afară de cele cauzate de șoferii de mașini de mare tonaj.
După un an și jumătate de lucru, șantierul de la Pasajul Jiul a fost închis la jumătatea lunii noiembrie 2017. La inaugurare au asistat atât din timișoreni care au venit să vadă noua amenajare, cât și angajați ai primăriei și liberali. Primarul Nicolae Robu a prezentat detaliat întreaga lucrare, timp de vreo 45 de minute, le-a mulțumit constructorilor, subordanților săi și timișorenilor care îi sunt aproape, dar și-a atacat și detractorii.
Posted by Otilia Ghitescu on Sunday, November 12, 2017
După această inaugurare, la pasaj s-au făcut, de-a lungul timpului, diverse lucrări, care au precedat recepția finală. Aceasta a fost semnată chiar înainte de Paște. Conform primarului Nicolae Robu, totul a fost în regulă și singurele probleme au fost cauzate de factori externi. Mai exact, de șoferi de mașini de mare tonaj, care au pătruns în zonă, deși accesul este interzic. Acum se caută soluții pentru ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple. Robu explică: „S-a făcut recepția, totul e în regulă, absolut toți membrii comisiei au semnat pentru recepție, s-a făcut o verificare. Nu au fost probleme decât cu acele portaluri care au fost mișcate de tiriștii iresponsabili. Se lucrează la o soluție electronică de avertizare din timp, să nu ajungă cei cu gabarit depășit la acele portaluri. Nu punem alte porți, o să fie senzori puși pe stâlpi sau pe altceva. Se vor da semnale sonore, probabil că în primul rând optice, dar cred că și sonore, eu așa le-am spus”.
Pasajul Jiul a fost lărgit la cinci benzi de circulație, fiind amenajate trotuare si piste de biciclete prin noua culee montată în zona dinspre Incuboxx, și un trotuar tehnic, pe partea dinspre Gara de Nord. Este prima zonă din Timișoara unde, indiferent de cât de grea va fi iarna, nu vor exista probleme cu gheața și zăpada. Asta,pentru că sub stratul de asfalt au fost montată o instalație de degivrare. Aceasta a necesitat și o soluție tehnică specială pentru asfalt, care a fost tratat cu o vopsea specială. Tot în cadrul acestui proiect a fost lărgită la patru benzi și strada Jiul, înspre splaiul Nicolae Titulescu. Lucrările de la Pasajul Jiul au costat 21 de milioane de lei, cu tot cu TVA, adică puțin peste 4,5 milioane de euro, fiind executate de Porr Construct.
O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…