Consilierii locali au fost de acord, marți, cu proiectul de modificare a tarifelor pentru transportul în comun din Timișoara. S-a decis însă un preț unic per călătorie pe liniile urbane și cele expres. Rămâne nemodificat prețul abonamentului general și cresc, pe de altă parte, toate celelalte.
Consilierii locali au votat marți modificări în ceea ce privește tarifele legate de transport în comun. Proiectul care a trecut prin plen vizează eliminarea abonamentelor de 5 și 15 zile pentru persoane fizice, respectiv a celor de 1 linie, 2 linii și 1 linie expres pentru persoanele juridice și eliminarea abonamentelor de două linii, precum și cu menținerea tarifului actual de 93 lei pentru abonamentul general de 30 zile. O legitimație de o zi va costa 12 lei, față de 10, cât este în prezent. Deși în proiectul inițial tariful pentru o călătorie creștea de la 2 lei la 2,50 lei pentru urban și metropolitan, respectiv pentru o călătorie pentru cursele expres de la 2,50 lei/bilet la 3 lei, liberalul Adrian Lulciuc a propus un preț unic de 2,5 lei. Amendamentul a trecut. Restul modificărilor prevăd următoarele tarife: abonament 1 linie, 30 zile – de la 53 lei la 66 lei, abonament expres 1 linie, 30 zile – de la 66 lei la 82 lei, respectiv pentru persoanele juridice abonament nominalizat general 30 zile – de la 142 lei la 177 lei, și abonament nenominalizat general 30 zile – de la 180 lei la 224 lei.
„Ținând cont de faptul că tarifele practicate în prezent la transportul urban de călători nu au fost ajustate de mai bine de opt ani la abonamente şi sapte ani la bilete, se impune actualizarea tarifelor/ călătorie pe bază de bilet si abonament și a tarifului la transportul metropolitan”, scrie în expunerea de motive a proiectului. Abonamentele au fost majorate ultima dată în 2009, iar biletele, care costă acum 2 lei pentru liniile urbane și 2,5 lei pentru cele expres, au același preț din vara lui 2010. STPT/ex-RATT are cheltuieli atât de mari și pentru că flota societății este uzată. „În prezent, gradul de uzură la autobuze scurte este de 100%, la articulate – 85%, la tramvaie – 75% şi la troleibuze – 40%. Costurile cu mentenanța au crescut an de an, având în vedere că autobuzele Mercedes de 12 ml (achiziționate în anul 2005) au durata de serviciu consumată, autobuzele articulate (30 buc – achiziționate în anul 2010) au durata de serviciu consumată în proporție de 85%, tramvaiele second-hand sunt cu durata de serviciu consumată, iar troleibuzele în număr de 50 buc au durata de serviciu consumată. Cheltuielile cu achizitia pieselor de schimb și a subansamblelor necesare menținerii in circulatie a parcului de mijloace de transport au crescut de la an la an”, mai scrie în același document. De asemenea, creșterea salariilor – de la un salariu minim de 983 lei la 1 ianuarie 2009, la 2.050 lei la 1 ianuarie 2018 – este un alt factor care a dus la majorarea cheltuielilor societății.
Universitatea de Vest Timișoara a semnat, miercuri, la Ministerul Educației, două contracte de finanțare aferente…
Proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și a tramei stradale de pe Calea Bogdăneștilor…
Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…