Categories: Economic

Narcis Neaga revine la șefia Autostrăzilor. Cel mai controversat director al CNADNR va fi reinstalat în funcție

Fostul director al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Narcis Neaga revine pe această funcție. El a mai fost director „plin” în perioada 2012-2015 și a fost cercetat pentru abuz în serviciu de procurorii DNA, pentru un contract de pe autostrada Sibiu-Orăștie, dar dosarul a fost clasat.

Narcis Neaga a fost instalat luni în funcția de director general al CNAIR. „Directorul general al CNAIR SA, Ștefan Ioniță, a solicitat Consiliului de Administrație să ia act de faptul că la expirarea mandatului solicită să revină pe funcția de director al Direcției Tehnice și Calitate, deținută anterior. Mandatul de director general al acestuia urma să expire în data de 12 mai 2018. În baza solicitării, Consiliul de Administrație al CNAIR S.A. l-a numit în funcția de director general al CNAIR S.A. pe Narcis Neaga, care va prelua mandatul în data de 12 mai (…) Ștefan Ioniță a fost numit în funcția de Director General al CNAIR, în data de 13 ianuarie 2017”, anunță un comunicat al CNAIR.

Narcis Neaga este omul despre al cărui mandat la ședia CNAIR / fosta CNADNR / este considerat de cei de la Asociaţia Pro Infrastructură (API) drept „cea mai nocivă perioadă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani”. Neaga a fost șef la Drumuri în perioada 2012-2015. API susține că, în perioada mandatului lui Neaga, deschiderea circulaţiei pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Orăştie-Sibiu s-a făcut prin muşamalizarea sutelor de defecte tehnice, fapt care a dus la vestita demolare pe 200 de metri şi închiderea circulaţiei pentru un an. Tot în „mandatul Neaga”, licitaţiile pentru loturile 2, 3 şi 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva au fost lansate fără a avea revizuirea acordurilor de mediu. Una dintre consecințe? Tunelurile de pe Lotul 2, a căror situație nu este rezolvată nici azi.

Alte controverse din perioada directoratului lui Narcis Neaga se referă la zeci de licitații anulate pentru autostrăzi şi drumuri expres, dar și autostrada A1 Sibiu-Piteşti, unde licitația a fost lansată la un preţ derizoriu, fiind ignorate avertismentele Comisiei Europene, fapt care a dus la rezilierea contractului în anul 2017. Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR în decembrie 2015, ca urmare a unei inspecţii a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate în construcţia autostrăzii Sibiu-Orăştie. El a fost cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu în legătură cu un contract privind autostrada Sibiu – Orăştie, iar în decembrie 2015 a fost plasat sub control judiciar în acest dosar. Cauza a fost ulterior clasată, pe motiv că fapta nu este prevăzută de legea penală.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Programul de lucrări al SDM în ziua de 20 noiembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 20.11.2024, unde se vor executa reparaţii…

14 minute ago

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

9 ore ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

11 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

12 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

14 ore ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

14 ore ago