Primăria Timişoara

La Primăria Timișoara ar putea scădea salariile. Robu, către angajați: Știți ce înseamnă să nu avem destui bani?

Degeaba le-au crescut salariile! Dacă nu strâng punga, s-ar putea trezi cu ele micșorate! Este avertismentul primarului Nicolae Robu către subordonații săi, înainte de rectificarea bugetară. Nu sunt bani, admite edilul, care a emis o notă internă prin care interzice angajarea oricăror cheltuieli fără aprobarea sa.

În luna mai, întrebat de ce e liniște pe șantierul de la spitalul de copii, primarul Nicolae Robu admitea că sunt datorii importante către firma care lucrează acolo. Era vorba de aproximativ 1 milion de lei și era doar una dintre facturile neplătite de municipalitate. La STPT, oamenii au stat neplătiți aproape 2 luni și încă sunt restanțe. „Am crezut că vor veni sume compensatorii încât să avem venituri mai mari la bugetul de stat din cotele defalcate din impozitul pe venit, chiar dacă a scăzut impozitul pe venit de la 16 la 10% (…) Nu există niciun risc să intre primăria în colaps. Nici vorbă”, explica, la vremea respectivă, Nicolae Robu. De atunci, în iunie, Colterm a rămas o zi fără gaz, tot pentru neplată. S-au făcut unele plăți, dar s-au acumulat și alte datorii. La spitalul de copii, de exemplu, sunt de plată vreo 3 milioane de lei, dar facturile nu intră în categoria arierate.

Per total, lucrurile nu sunt deloc roz la Primăria Timișoara. Se pregătește rectificarea bugetară și veștile nu sunt bune. La finele săptămânii trecute, angajații au fost convocați la o întâlnire cu edilul-șef, fiind atenționați să strângă punga cât se poate de tare. Cheltuielile trebuie reduse la minimum și se pot face doar cu acordul punctual al primarului, dar, spune Nicolae Robu, unii angajați nu au înțeles cât de strâmtorată este municipalitatea. „Trebuie să facem rectificarea de buget. Am transmis un mesaj clar că avem probleme financiare. Este o notă internă prin care am cerut să se minimizeze cheltuielile și am interzis să se angajeze noi cheltuieli fără aprobarea mea, personal. Și la școli, și la spitale, și la toate unitățile subordonate, și la direcțiile din primărie. Am interzis orice angajare de noi cheltuieli fără aprobarea mea. Când am făcut inventarul propunerilor pentru rectificare de buget, am constatat că s-au făcut propuneri care ar conduce la un buget cu nu mai știu cât mai mare decât cel cu care am operat”, a declarat, pentru deBanat.ro, primarul Timișoarei.

În aceste condiții, a fost convocată o ședință cu toți angajații. „Am convocat tot personalul și le-am spus «Oameni buni, dumneavoastră înțelegeți ce înseamnă să nu ai bani suficienți? Dacă angajați cheltuieli, pentru că eu nu pot să verific ce se întâmplă în fiecare structură, nu pot personal să fac asta… Dacă angajați cheltuieli și nu respectați ceea ce v-am cerut eu, creați o situație în care numai primarul personal nu mai poate interveni decât la salarii. Vreți să ajungem acolo?». Asta le-am spus. Am vrut să-i conștientizez să se oprească. Și am vrut să vorbesc cu toți, nu numai cu șefii, că nu știu dacă toți șefii transmit mai departe. Prevederile bugetare sunt în general mai mari decât încasările efective, ca să poți gestiona mai versatil o complexitate de proiecte, dar, pe parcursul anului. De aceeași există și instituția rectificării. Unii n-au înțeles, de aceea i-am și chemat pe toți. Degeaba puneam noi la rectificare bani pentru tot felul de lucruri, nu aveam cu ce să susținem acele prevederi bugetare. Trebuie să fim realiști”, a mai precizat Nicolae Robu.

Bugetul Timișoarei pentru anul 2018 a fost construit pe suma de 1.37 miliarde de lei: 887 milioane, funcționare + dezvoltare, la care se adaugă 489 de milioane de lei, bugetul instituțiilor din subordine. Bugetul este mai mic cu 120 de milioane de lei decât cel din anul precedent. Oricum, 2018 a început sub cele mai proaste auspicii pentru administrația Robu. „Niciodată de când sunt primar nu a mai existat o asemenea situație legată de bani (…) Sunt nerealizări în execuția bugetară. Nu ai de unde să știi dinainte că nu încasezi. Intrăm în noul an cu facturi neplătite (…) În fiecare dimineață iau decizia ce plătim în fiecare zi. De cinci ani și jumătate am putut face munca asta relaxat, plătind toți colaboratorii, toți prestatorii pentru primărie. Acum avem probleme”, declara edilul, în decembrie 2017.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Echipa Festivalului Rod a ajuns din nou la Penitenciarul de pe Popa Șapcă/Foto

Echipa Festivalului Rod s-a întors după gratii la începutul toamnei, cu proiecția filmului „Crulic. Drumul…

O oră ago

ANUNȚ LANSARE PROCEDURĂ COMPETITIVĂ ACHIZIȚIE LUCRĂRI

CATALIN SI CATALAINA SRL, în calitate de solicitant, cu sediul în sat Cerneteaz, comuna Giarmata,…

O oră ago

ADR Vest a semnat două noi contracte de finanțare. Trei milioane de lei vor susține sistemul universitar din Timișoara și Reșița

Cu ajutorul fondurilor europene, peste 3.000 de studenți din Timișoara și Reșița vor beneficia de…

4 ore ago

Noul președinte al Consiliului Judeţean nu vede posibilă apariția de baroni locali în Timiș

Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș, spune că nu se va transforma, în…

4 ore ago

Societatea Colterm a anunțat că a pornit deja și cel de-al doilea cazan de abur de la CET Sud

Compania de termoficare anunță că a pornit și al doilea cazan de abur de la…

4 ore ago

Șapte spații din cartierele istorice sunt scoase la licitație de Primăria Timișoara, în vederea închirierii

Un număr de șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, sunt scoase…

5 ore ago