Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” are consiliu de administrație, din care face parte Titu Bojin, dar și director interimar. Este vorba despre Gheorghe Tătar, un colaborator apropiat al lui Bojin. Când vor circula vaporașele e încă greu de spus. Ministerul Transporturilor face acum concursuri de angajare la regie.
Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” a fost înființată pe 29 iunie și a durat aproape o veșnicie până la înființarea, măcar pe hârtie, a acestei structuri fără de care vaporașele de 2 milioane de euro nu pot circula. Primarul Nicolae Robu anunța încă de pe 31 mai înființarea regiei, însă ea nu funcționează efectiv nici în prezent. Acesta lucru se va întâmpla doar în momentul în care Ministerul Transporturilor, în subordinea căruia se află, va angaja personal. Sediul este într-o clădire din Plopi, oferită de PMT, dar trebuie să existe și un regulament de navigare și să fie făcută semnalizarea corepunzătoare pe canal. În urmă cu mai puțin de două săptămâni, edilul spunea că este gata să facă pariu că până la Ziua Timișoarei, pe 3 august, vaporașele vor circula. „În curând vom naviga. Veți vedea că nu mai durează mult și vom folosi vaporașele. Sper, în următoarele săptămâni, nu luni, să le putem da drumul. Sper! Eu estimez că de Ziua Timișoarei, cel târziu, în 3 august (…) Eu sper mai devreme, dar cel târziu atunci chiar cred că vor fi… aș fi în stare să pariez, sigur, nu pe mult, pe o bere, că atâta îmi permit să pierd”, scria primarul.
Cât de vioi se mișcă lucrurile la București? O spun cei de la Ministerul Transporturilor. „Pentru buna funcționare a regiei a fost numit, prin ordin al ministrului Transporturilor, Consiliul de Administrație al Regiei Autonome «Administrația Canalului Navigabil Bega» Timiș. Atât organigrama regiei, cât și statul de funcții se vor aproba de către Consiliul de administrație al acesteia, iar posturile vor fi ocupate prin concurs, în conformitate cu prevederile legale”, explică reprezentanții MT. În traducere, urmează să fie organizate concursuri de angajare pentru ANCB Timiș și e destul de greu de crezut că ele vor fi finalizate în mai puțin de două săptămâni. Asta, și în condițiile în care concursul nu este de găsit pe site-ul de la Transporturi, unde, oricum, nou înființata regie nu apare.
Conform regulamentului de funcționare al ANCB, „conducerea Regiei este asigurată de un consiliu de administrație compus din 5 membri, condus de un președinte, în condițiile legii. Până la organizarea și definitivarea procesului de selecție a membrilor consiliului de administrație al Regiei (…) se desemnează administratori provizorii prin ordin al ministrului transporturilor, în condițiile legii (…) administratorii au statut de administratori provizorii și contract de mandat pe o perioadă de 4 luni (…) administratorii provizorii vor fi reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor Publice și Administrației Naționale «Apele Române» – Administrația Bazinală de Apă Banat, în condițiile legii”. Unul dintre cei cinci membri ai CA provizoriu este nimeni altul decât un vechi prieten al primarului Nicolae Robu: anume Titu Bojin, directorul Apelor Române Banat! Între cei doi au existat, de-a lungul vremii, mai multe contre pe tema vaporașelor.
Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” Timiș are și un director, numit, conform regulamentului, tot prin ordin de ministru. Directorul general interimar are contract de mandat pe 4 luni, cu posibilitate de prelungire până la maximum 6 luni. În funcție a fost numit Gheorghe Tătar, care vine pe această poziție de la Administrația Bazinală de Apă Banat, unde era inginer. Dacă vă sună cunoscut numele este pentru că, până în toamna lui 2016, Tătar a fost director al Direcției pentru Administrarea Drumurilor și Podurilor Județene Timiș, structură aflată în subordinea CJ, fiind unul dintre cei mai apropiați colaboratori ai lui Titu Bojin. După ce Sorin Grindeanu a devenit președinte al CJ a fost făcută o nouă organigramă a instituției, iar direcția de drumuri a fost desființată. Gheorghe Tătar a fost concediat, fiind însă „recuperat” imediat la Ape de Bojin, care, în 2017, vorbea într-un plen al CJ de necesitatea reînființării direcției de drumuri. „Nu e obligatoriu să vină director Gheorghe Tătar ci putem găsi pe altcineva care să gestioneze activitatea de drumuri judeţene”, spunea șeful ABAB.
Primăria Timișoara a plătit aproximativ 2 milioane de euro pentru cele 7 vaporașe. Lucrările de reamenajare a malurilor Begăi au costat 31,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, cea mai mare parte din bani fonduri europene. Păstrarea pe mal a ambarcațiunilor ar putea duce la returnarea acestor bani, însă acest lucru e puțin probabil să se întâmple.
În scurt timp, Primăria Timișoara va avea disponibil un al treilea cinematograf. După Victoria și…
Primăria Timișoara se pregătește să își exercite dreptul de preempțiune pentru o parte dintr-un apartament…
Etapa a 12-a din Seria 9 a Ligii 3 a dus o mare surpriză, liderul…
ADID Timiș şi RETIM au făcut public programul de spălare a pubelelor destinate deșeurilor reziduale…
Demagog, populist, oportunist, parvenit, mincinos, lingău etc. Sunt doar câteva dintre caracteristicile celui mai greţos…
Sâmbătă, 30 noiembrie, la Sala de Sport din Jebel, se va desfăşura un Atelier de…