Economic

Tot mai multe zboruri întârziate sau anulate pe aeroporturile din România

50.000 de oameni au avut de suferit, în prima jumătate a acestui an, din cauza unor zboruri întârziate de pe aeroporturile din România. Sunt de trei ori mai mulți decât în 2017! În ultima săptămână, la Timișoara au fost probleme cu două curse. Pasagerii pot obține compensații.

În mai puțin de o săptămână, două curse care ar fi trebuit să plece de la Timișoara au avut probleme. Întâi a fost un zbor charter spre Antalya, operat de o companie turcească, al cărei avion a decolat, în cele din urmă, cu aproape 20 de ore întârziere. Apoi, chiar duminică seară, o cursă de linie a WizzAir spre Londra a avut inițial o întârziere de 3 ore, după care a fost anulată. Datele oficiale arată că nu chiar o întâmplare, pentru că, în primele șase luni ale anului, s-a înregistrat un număr record de întârzieri ale zborurilor din România, 505 curse aeriene decolând la mai mult de trei ore față de timpul inițial de zbor, acest lucru afectând 50.000 de pasageri. În aceeași perioadă a anului 2017, numărul curselor întârziate a fost 213, iar pasagerii afectați, doar 17.987.

În perioada ianuarie-iunie 2018, din cele aproape 34.000 de zboruri efectuate, 6.205 curse au avut întârzieri între 15 și 180 de minute, iar 218 zboruri au fost anulate. În perioada menționată, punctualitatea curselor a fost de 80%, cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din România fiind 14 mai. Cele mai multe întârzieri au fost înregistrate de companiile Tarom, Ryanair și Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom și Lufthansa. Dacă pasagerii care au întâmpinat astfel de probleme ar solicita despăgubiri, suma care ar trebui să le fie returnată ar depăși 15,54 milioane de euro. AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate, spune că, în 2017, pentru aceeași perioadă, suma era de 5 milioane de euro. Din acest an, zborurile întârziate sau anulate din cauza grevelor spontane ale piloților și însoțitorilor de zbor sau personalului de pe aeroporturi se încadrează automat în dreptul la compensanții. Pasagerii pot cere retroactiv despăgubiri în termen de trei ani după momentul zborului afectat și pot primi compensații de până la 600 de euro.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Momente magice și la Facultatea de Macanică UPT cu ocazia Târgului de Crăciun

Dincolo de activitatea didactică și de cercetare, spiritul Politehnicii se regăsește și în solidaritate, implicare…

2 ore ago

Primăria Timișoara vrea să cumpere o nouă clădire în zona Iosefin

Municipalitatea timișoreană vrea să demareze discuțiile pentru preluarea unei noi clădiri în zona Iosefin, pe…

3 ore ago

Primăria a făcut trotuar pe strada Barbu Iscovescu în locul terasei demolate a unui cunoscut restaurant/VIDEO

Oamenii municipalității timișorene s-au mișcat rapid și în locul terasei unui restaurant cunoscut din oraș,…

3 ore ago

S-au cam dus zăpezile de altă dată. Ce prime de Crăciun au mai încasat angajaţii companiilor de stat

Pe fondul măsurilor de austeritate impuse de Guvernul Bolojan, site-ul Economedia.ro a făcut o analiză…

5 ore ago

Vine frigul și vom avea parte și de precipitații

Temperaturile se vor situa sub cele specifice, până aproape de sfârşitul lunii ianuarie, anunţă vineri…

6 ore ago

„Money for Nothing”, baladă pentru Chiș Culiță

Ca oricare alt funcționar public, și directorul PLM Chiș Culiță este protejat de legea românească…

8 ore ago