„Perlele coroanei” STPT nu sunt chiar autentice. E concluzia la care a ajuns fostul director general Sorin Supuran. Acesta vorbește despre tramvaie Armonia cu probleme tehnice și vaporașe cu piese de 30 de ani și aer condiționat montat ca acasă.
În aprilie 2014, Primăria Timișoara finaliza licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie din parcul fostului RATT. Câștigătorul acesteia a fost asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Reabilitarea unei singure garnituri costa 2,57 milioane de lei, sumă care include TVA. „Aceste tramvaie sunt noi, nu este vorba de o reabilitare în sensul de cârpăceală (…) s-a păstrat doar şasiul, care evident a fost recondiţionat. În rest, roţile, osiile, suspensia, continuând cu acţionarea, cu toată caroseria, absolut totul, e nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au acele tramvaie noi, care costă două milioane de euro bucata”, explica primarul Nicolae Robu.
Realitatea, susține fostul director al STPT, Sorin Supuran, nu e însă atât de roz. „La 31 mai (data la care a fost numit – n.r.), din 22 tramvaie Armonia aflate în parc, erau 6 funcționale. În opinia colegilor, cauzele erau unele datorate constructorilor și defecțiunilor tehnice pe care trebuia să le remedieze, dar erau și cauze care țin de societate, prin cei care le-au operat: erori de manevră, tamponări, lipsa plății asigurărilor Casco și așa mai departe. Când am fost revocat, erau funcționale 17”, a declarat, vineri, Supuran. Acesta susține că s-a întâlnit cu reprezentanții celor două societăți, la nivel de directori generali, pentru a le pune în vedere să respecte prevederile contractuale. „Le-am solicitat prin înscrisuri să respecte termenele contractuale, care prevăd foarte clar că sunt în garanție și, în 10 zile de la notificare, sunt obligați să pună în funcțiune tramvaiele”, spune fostul director. Armoniile se „gripează” constant pe trasee și uneori este nevoie să fie tractate de pe linii, însă oficial lucrurile nu sunt niciodată grave.
Pe 2 august, cu o zi înainte ca faimoasele vaporașe să reia cursele pe Bega, Sorin Supuran scria, pe Facebook, că are „serioase semne de întrebare referitoare la starea tehnică” a acestora. Vineri, el a oferit informații suplimentare, iar detaliile sunt năucitoare. „Din discuțiile avute cu salariații (…) a reieșit că există piese, mă refer la alternatoare de Dacia cu an de fabricație 1990, montate artificial și care, la incendiu, prezintă oricând risc la suprasolicitare. Având o pasiune chiar, având și permis pentru barcă și am cunoștințe nu de specialitate, dar suficiente, nu am văzut să aibă punte de refugiu. Am întrebat, atunci când nu sunt acostate la mal, într-un caz de situație de urgență, de orice fel ar fi, incendiu, i se face rău unui călător, acesta nu poate ieși din cabină pe punte, asta ar însemna că, Doamne ferește, în cazul unui mic incendiu, panica i-ar face pe oameni să se împingă direct în apă (…) Climele sunt artizanale, n-au fost din construcție, au fost montate și tocmai de aceea spun că instalațiile electrice nu sunt suficient de puternice. La aceste aspecte m-am referit, nu că nu-mi doresc să nu circule”, a explicat fostul director al STPT. Supuran spune că, în calitate de director general, s-ar fi îngrijit personal ca aceste lucruri să fie verificate, înainte ca vaporașele să iasă pe Bega. „Probabil că ar fi solicitat o comisie cu adevărați specialiști, ca aceste lucruri să fie verificate, până la a-mi asuma un risc și până la a aștepta să se întâmple ceva ca să dovedesc că am dreptate”, a mai declarat acesta.
Mult discutatele vaporașe, în număr de 7, au costat 2 milioane de euro, bani de la bugetul local. Ele au fost executate de o societate comercială din Galați și, de doi ani, nu s-a reușit încă, din motive legislative, introducerea lor în sistemul de transport în comun. În această perioadă, câte un vaporaș este scos la apă în fiecare zi. În intervalul 3-5 august, de Ziua Timișoarei, când au fost pe Bega 3 vaporașe, aproape 6.000 de oameni au fost curioși să vadă cum funcționează aceastea.
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…