Armonii gripate și vaporașe cu piese de Dacia. Ce-a mai găsit Sorin Supuran în mandatul de 7 săptămâni

„Perlele coroanei” STPT nu sunt chiar autentice. E concluzia la care a ajuns fostul director general Sorin Supuran. Acesta vorbește despre tramvaie Armonia cu probleme tehnice și vaporașe cu piese de 30 de ani și aer condiționat montat ca acasă.

În aprilie 2014, Primăria Timișoara finaliza licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie din parcul fostului RATT. Câștigătorul acesteia a fost asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Reabilitarea unei singure garnituri costa 2,57 milioane de lei, sumă care include TVA. „Aceste tramvaie sunt noi, nu este vorba de o reabilitare în sensul de cârpăceală (…) s-a păstrat doar şasiul, care evident a fost recondiţionat. În rest, roţile, osiile, suspensia, continuând cu acţionarea, cu toată caroseria, absolut totul, e nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au acele tramvaie noi, care costă două milioane de euro bucata”, explica primarul Nicolae Robu.

Realitatea, susține fostul director al STPT, Sorin Supuran, nu e însă atât de roz. „La 31 mai (data la care a fost numit – n.r.), din 22 tramvaie Armonia aflate în parc, erau 6 funcționale. În opinia colegilor, cauzele erau unele datorate constructorilor și defecțiunilor tehnice pe care trebuia să le remedieze, dar erau și cauze care țin de societate, prin cei care le-au operat: erori de manevră, tamponări, lipsa plății asigurărilor Casco și așa mai departe. Când am fost revocat, erau funcționale 17”, a declarat, vineri, Supuran. Acesta susține că s-a întâlnit cu reprezentanții celor două societăți, la nivel de directori generali, pentru a le pune în vedere să respecte prevederile contractuale. „Le-am solicitat prin înscrisuri să respecte termenele contractuale, care prevăd foarte clar că sunt în garanție și, în 10 zile de la notificare, sunt obligați să pună în funcțiune tramvaiele”, spune fostul director. Armoniile se „gripează” constant pe trasee și uneori este nevoie să fie tractate de pe linii, însă oficial lucrurile nu sunt niciodată grave.

Pe 2 august, cu o zi înainte ca faimoasele vaporașe să reia cursele pe Bega, Sorin Supuran scria, pe Facebook, că are „serioase semne de întrebare referitoare la starea tehnică” a acestora. Vineri, el a oferit informații suplimentare, iar detaliile sunt năucitoare. „Din discuțiile avute cu salariații (…) a reieșit că există piese, mă refer la alternatoare de Dacia cu an de fabricație 1990, montate artificial și care, la incendiu, prezintă oricând risc la suprasolicitare. Având o pasiune chiar, având și permis pentru barcă și am cunoștințe nu de specialitate, dar suficiente, nu am văzut să aibă punte de refugiu. Am întrebat, atunci când nu sunt acostate la mal, într-un caz de situație de urgență, de orice fel ar fi, incendiu, i se face rău unui călător, acesta nu poate ieși din cabină pe punte, asta ar însemna că, Doamne ferește, în cazul unui mic incendiu, panica i-ar face pe oameni să se împingă direct în apă (…) Climele sunt artizanale, n-au fost din construcție, au fost montate și tocmai de aceea spun că instalațiile electrice nu sunt suficient de puternice. La aceste aspecte m-am referit, nu că nu-mi doresc să nu circule”, a explicat fostul director al STPT. Supuran spune că, în calitate de director general, s-ar fi îngrijit personal ca aceste lucruri să fie verificate, înainte ca vaporașele să iasă pe Bega. „Probabil că ar fi solicitat o comisie cu adevărați specialiști, ca aceste lucruri să fie verificate, până la a-mi asuma un risc și până la a aștepta să se întâmple ceva ca să dovedesc că am dreptate”, a mai declarat acesta.

Mult discutatele vaporașe, în număr de 7, au costat 2 milioane de euro, bani de la bugetul local. Ele au fost executate de o societate comercială din Galați și, de doi ani, nu s-a reușit încă, din motive legislative, introducerea lor în sistemul de transport în comun. În această perioadă, câte un vaporaș este scos la apă în fiecare zi. În intervalul 3-5 august, de Ziua Timișoarei, când au fost pe Bega 3 vaporașe, aproape 6.000 de oameni au fost curioși să vadă cum funcționează aceastea.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

anteconbega a spus: (august 12th, 2018 at 09:19 )

Încet, încet, Supuran îl înfundă rău de tot pe ALDERobu, pe care nu-l va mai salva nici măcar prietenii din PSD.

 

1 Trackbacks pentru acest articol

Armonii gripate și vaporașe cu piese de Dacia. Ce-a mai găsit Sorin Supuran în mandatul de 7 săptămâni – Banat24 Says:

[…] post Armonii gripate și vaporașe cu piese de Dacia. Ce-a mai găsit Sorin Supuran în mandatul de 7 să… appeared first on deBanat.ro – spune […]

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Politist local la scoala

Polițiștii locali din Timișoara – la ședința cu părinții

Polițiștii locali au fost prezenți ieri la o ședință cu părinții elevilor de la Școala Generală nr. 1. De această dată, pe lângă lecțiile de prevenire susținute cu copii s-a ascultat și punctul de vedere al părinților, cărora li s-a explicat ce implică aceste lecții pentru elevi, punându-se totodată pe tapet probleme pe care ei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Polițiștii locali din Timișoara – la ședința cu părinții
Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Juniorii mari, deplasare în estul ţării în faza a doua a Campionatului Național

Echipa de baschet SCM Timișoara sub 18 ani va evolua în weekend la primul turneu din cadrul grupei A-A a campionatului rezervat categoriei de vârstă menţionate. În faza secundă a întrecerii naţionale participă 35 de cluburi repartizate în nouă serii. Baschet SCM Timişoara a fost distribuită într-o grupă dificilă, din care mai fac parte U-Banca...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Juniorii mari, deplasare în estul ţării în faza a doua a Campionatului Național

Social vezi arhiva Social

Domul Catolic din Piaţa Unirii

Domul Catolic din Piaţa Unirii e în plin şantier, finalizarea lucrărilor e aşteptată înaintea Crăciunului de anul viitor

Cea mai importantă biserică catolică din zona centrală a Timişoarei, Domul din Piaţa Unirii, va fi închis publicului timp de un an de zile. Cu 22 de milioane de lei, fonduri europene lăcaşul de cult trece prin cea mai importantă reabilitare din întreaga istorie. Crăciunul anului 2020 va redeschide Domul Catolic pentru credincioşi şi turişti,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Domul Catolic din Piaţa Unirii e în plin şantier, finalizarea lucrărilor e aşteptată înaintea Crăciunului de anul viitor

Economic vezi arhiva Economic

Timişul a atras finanţări de peste 200 de milioane de euro prin intermediul Programului Operaţional Regional

Peste 500 de proiecte finanţate prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020 sunt depuse în Timiş, aflându-se în diferite faze de implementare. Deocamdată au fost contractate 189 de proiecte, iar valoarea fondurilor nerambursabile este de 221 milioane de euro. Acţiunea de prezentare a proiectelor derulate de Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest a continuat,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişul a atras finanţări de peste 200 de milioane de euro prin intermediul Programului Operaţional Regional

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cea mai importantă biserică catolică din zona centrală a Timişoarei, Domul din Piaţa Unirii, va fi închis publicului timp de un an de zile. Cu 22 de milioane de lei, fonduri europene lăcaşul de cult trece prin cea mai importantă reabilitare din întreaga istorie. Crăciunul anului 2020 va redeschide Domul Catolic pentru credincioşi şi turişti,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Domul Catolic din Piaţa Unirii e în plin şantier, finalizarea lucrărilor e aşteptată înaintea Crăciunului de anul viitor
Casieriile societăţii Aquatim au vineri un program mai scurt ca de obicei. La sediile acestora se va face dezinsecţie şi deratizare   Vineri, 15 noiembrie, programul casieriilor Aquatim se modifică, fiind mai scurt. Astfel, casieria de pe str. Gheorghe Lazăr nr. 11/A va fi deschisă între orele 7:30 și 15, iar cea de pe str....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Program mai scurt, la Aquatim
Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara vă cheamă să donați încălțăminte, haine groase, dar și pături pentru oamenii străzii care vin la adăpostul de iarnă de pe strada Învățătorului. Adăpostul funcționează în perioada decembrie – martie, într-o încăpere a unei centrale termice și poate găzdui 50 de oameni ai străzii pe zi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oamenii străzii care vor sta la adăpostul de iarnă din Timișoara au nevoie de încălțăminte și haine groase
Peste 500 de proiecte finanţate prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020 sunt depuse în Timiş, aflându-se în diferite faze de implementare. Deocamdată au fost contractate 189 de proiecte, iar valoarea fondurilor nerambursabile este de 221 milioane de euro. Acţiunea de prezentare a proiectelor derulate de Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest a continuat,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişul a atras finanţări de peste 200 de milioane de euro prin intermediul Programului Operaţional Regional
Timişoara urmeză să devină un adevărat pol al construcţiei de biciclete din România şi nu numai. Un investitor italian vrea să construiască în oraşul de pe Bega una dintre cele mai mari fabrici de biciclete din Europa de Est, iar aceasta ar putea atrage aici şi o serie de producători de componente asiatici din domeniul pieselor pentru mijlocul de deplasare pe două roţi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul “Bicycle Valley” la Timişoara! Investiţie italiană de 30 de milioane de euro într-o fabrică de biciclete
Preţurile apartamentelor timişorene au avut după un an de zile o creştere de aproape patru procente, dar acest nivel este unul dintre cele mai mici dintre cele apărute în principalele centre urbane din România. Pentru comparaţie, preţurile din Bucureşti au avut un plus de peste şapte procente la finalul trimestrului trei, faţă de perioada similară a anului precedent.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Locuinţele din Timişoara s-au scumpit cu aproape patru procente în ultimul an
Top
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com