Primăria Timişoara

Semafoarele din Timișoara, model în Australia și Coreea de Sud. Robu: Uitați-vă ce fluență avem în oraș!

În Timișoara se circulă extrem de fluent, iar asta se datorează sistemului de management inteligent al traficului deținut de PMT. E atât de performant, mai bun decât la Viena și în alte orașe din Europa, încât au venit să-l vadă inclusiv specialiști din Coreea de Sud. Cei care susțin contrariul vorbesc în clișee, fiind „măcinați de ură”.

Primăria Timișoara este posesoarea unui sistem de management al traficului executat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, la un preț de 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Proiectul a prevăzut semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică. Au fost montate, de asemenea, 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și 17 panouri de afișare a mesajelor variabile, fiind amenajat și un centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, situat pe Bd. Iuliu Maniu.

Sistemul este în funcțiune din toamna lui 2016 și, de-a lungul vremii, a stârnit reacții de toate felurile în Timișoara. Primarul Nicolae Robu laudă unda verde instituită în mai multe zone din oraș, pe care însă unii șoferii susțin că nu prea au norocul s-o întâlnească. Edilul susține acum că sistemul de la Timișoara a ajuns model în lumea întreagă. „Noi avem un sistem ultra-profesional, făcut de poate cea mai serioasă firmă în domeniu. Să vadă sistemul nostru și să-și facă și ei vin reprezentanții autorităților din Australia, din Coreea de Sud, din Ungaria, din țări dezvoltate. Credeți că ăia vin de tâmpiți aici? În Timișoara s-au creat o mulțime de clișee. Toată lumea face evaluări de sisteme de control inteligent al traficului. Păi trebuie să ai competențe ca să faci asta, asta e o prostie. Mergem cu microbuzul, de exemplu de la intrarea de pe Popa Șapcă de la Punctele Cardinale până la Județean și să vedem în cât timp ajungem. Mergem de la Calea Șagului până la AEM și să vedem în cât timp ajungem. Lucrurile astea le pot evalua cei care chiar se duc și văd. Întrebați taximetriștii, în cât timp ajung acum și în cât timp ajungeau altădată? Uitați-vă ce fluență avem noi într-un oraș ca Timișoara, mergeți în alte orașe de aceeași mărime cu Timișoara și atunci veți putea face comparații! Altfel, vă lăsați intoxicați de indivizi care operează numai cu clișee, clișee care culmea că prind, deși nu au nicio legătură cu realitatea”, spune Robu.

Sunt măcinați de frustrări, de ură, de Dumnezeu știe ce sentimente pot trăi aceste personaje. Probabil că intră în zona patologică. Dar culmea este că astfel de clișee prind la oameni de bună credință, care neavând experiența personală chiar cred bazaconiile astea.
Primarul Nicolae Robu, despre cei care critică sistemul de management al traficului

Timișoara este, în acest moment, vârf de lance în ceea ce privește astfel de sisteme de supraveghere a traficului. „O firmă precum Swarco, care are un nume pe planeta asta, credeți că și-ar putea permite să se compromită cu gioarse? Sistemul nostru e mai modern decât cel din Viena și din alte orașe, pe motiv că al nostru e făcut mai recent. Când au fost făcute în acele orașe, cu ani în urmă, acolo s-au făcut lucruri de top, dar erau de top în acel moment. Tehnologia evoluează foarte dinamic. Noi, venind mai târziu, ne-am ales cu un sistem care e foarte performant. Cei care vor face peste cinci ani în orașele lor așa ceva sigur că vor avea o tehnologie mai avansată decât cea pe care o are Timișoara actualmente. Dar astăzi, Timișoara e în top”, a conchis primarul orașului de pe Bega.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Voluntarii Primăriei Timișoara au numărat peste 600 de câini în aproape 2500 de gospodării

Lansat în urmă cu trei luni, proiectul de recenzare a câinilor cu stăpân din Timișoara,…

3 ore ago

Piața Libertății primește copaci maturi, de până la cinci metri, în alveolele realizate în pavaj/FOTO

Rămas fără niciun fel de umbră, ”deșertul” din Piața Libertății își va schimba imaginea. Acolo…

3 ore ago

Tragedie la Recaș! Biciclist acroșat mortal de un microbuz

Și-a pierdut viața, nevinovat din cauza unui microbuz care a intrat pe sens opus. Tragedie…

3 ore ago

Douăzeci de milioane de euro, bani pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu. Pe listă ar putea fi clădirea Operei din Timișoara

Un număr de 340 de obiective din Timiș pot beneficia de bani europeni nerambursabili în…

4 ore ago

Societatea de Drumuri Municipale a Primăriei Timișoara vrea o stație de betoane nouă

SDM Timișoara, societatea deținută de municipalitatea timișoreană, își extinde dotarea și pregătește 1,7 milioane de…

4 ore ago

Colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase în Zona 0 Ghizela – o campanile trimestrială organizată de RETIM și ADID Timiș

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, derulează o nouă campanie trimestrială pentru…

5 ore ago