Economic

Forfotă pe șantierul de pe A1. În 2 săptămâni s-ar putea redeschide traficul între Simeria și Deva / FOTO

Se lucrează intens pe A1, lotul 4. Acesta e gata în proporție de 95%, iar constructorul a anunțat că va termina lucrarea în vara lui 2019, în ciuda problemelor de la Dealul Liliecilor. Între timp, se muncește de zor și la conexiunea la A1, în zona nodului de la Șoimuș.

Cei de la Asociația Pro Infrastructură au făcut din nou publice imagini de pe șantierul de pe A1, realizate de un membru al forumului peundemerg.ro. Lotul 4 al șoselei de mare viteză care va lega, într-o bună zi, Lugojul de Deva, este aproape gata, dar problemele de la Dealul Liliecilor le fac viața grea constructorilor. Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, recent s-a produs și o alunecare de teren în versant.

„Constructorul (UMB) este în continuare foarte bine mobilizat în zona Șoimuș, atât la nod unde se lucrează pentru conectarea sectorului la Autostrada A1 Deva-Simeria, cât și în celebrul deal «al liliecilor».

Muncitorii au profitat de vremea bună și există șanse mari ca în următoarele două săptămâni să se redeschidă traficul pe A1 între Simeria și Deva. Momentan, nu există o dată stabilită în mod cert însă, din ce vedem în teren, ultimele finisaje vor fi puse la punct și șoferii vor reveni pe A1 în scurt timp.

Alături, volumul de muncă rămas de executat la «dealul liliecilor» este încă imens. Mai mult, așa cum știți, avem și o alunecare de teren în versant. Sperăm că responsabilii antreprenorului și cei din CNAIR vor găsi rapid cea mai bună soluție de remediere, astfel încât termenul realist de finalizare, vara anului 2019, să nu fie amânat și mai mult”, scriu cei de la API.

Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva are 22,139 km, constructorul fiind UMB. Șoseaua costă 420 de milioane de lei, fără TVA, iar șantierul a început în 2014. Ar fi trebuit să fie gata în 2016. Întârzierile au fost cauzate, în timp, de descoperirea, pe traseul autostrăzii, a unui cimitir și a unei grote cu lilieci, dar și de faptul că nu au existat toate autorizațiile de mediu și de construire. În ultimii doi ani, miniștrii Transporturilor și șefii CNAIR s-au întrecut însă în declarații care de care mai optimiste cu referire la această șosea.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Timişoara trece după un meci dificil de Rapid şi rămâne prima la rugby

Meci intens, salvat de un final spectaculos. SCM USV Timişoara a învins mai greu decât…

2 ore ago

Anunţ exproprieri Moşniţa Nouă

Avand in vedere Hotararea nr. 223 din 25.09.2023 emisa de Consiliul Local al Comunei Moșnița…

5 ore ago

Dispensar uman modern pentru locuitorii din Ghiroda

Vineri, 17 mai, la Ghiroda s-a făcut recepția la Dispensarul Uman Ghiroda ,,Dr. Grațian Miclăuș’’.…

5 ore ago

La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere a rețelei de canalizare

Reţeaua de canalizare din Moşniţa Nouă a fost executată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional…

5 ore ago

Primul tramvai galben produs de turcii de la Bozankaya a ajuns la Timișoara. Vedeți cum arată/Foto

În perioada următoare, pe șinele de tramvai ale Timișoarei va apărea primul tramvai nou produs…

5 ore ago

Tech Talks by UPT – „AI for Humanity” a ajuns la final. Un eveniment de excepţie cu un succes răsunător

Unul din cele mai aşteptate şi memorabile evenimente organizate sub tutela UPT a ajuns la…

6 ore ago