Drumul românilor spre concediul din Grecia va fi acum mai uşor, după ce în Serbia au fost deschişi de câteva zile ultimii kilometri de autostradă aflaţi înainte de graniţa cu Macedonia, pe Clisura Grdelica. Proiectul este asemănător cu lotul 4 din Lugoj – Deva, dar mult mai dificil, şi sârbii au „tăiat” un munte, la fel au avut prăbuşiri ale zidurilor de susţinere, iar proiectul de 26 de kilometri a durat şase ani!
Ei au terminat, noi mai aşteptăm. Lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva e în continuare în lucru, ca urmare a lucrărilor dificile de la Dealul Liliecilor. Sârbii au avut un proiect similar, iar ei au lucrat nu mai puţin de şase ani la autostrada construită pe Clisura Grdelica, porţiunea aflată înainte de graniţa cu Macedonia. Timişorenii care au făcut drumul spre concediul din Grecia cu autoturismul cunosc bine această porţiune de drum, una extrem de dificilă, o zonă muntoasă, cu serpentine şi cu o circulaţie infernală. Acum, autostrada realizată aici a fost deschisă circulaţiei, în concluzie vom putea ajunge mult mai uşor pe litoralul grecesc.
Lucrările au fost începute în 2013, tronsonul are 26,1 kilometri, 33 de poduri, un viaduct şi două tuneluri. Această porţiune era ultima din această autostradă care nu era terminată. Acolo, sârbi s-au confruntat cu aceiaşi problemă ca şi colegii lor români de pe lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva, care ar urma să fie finalizat în toamna acestui an. Un munte a fost „tăiat”, iar ulterior consolidat. Şi acolo zidul realizat s-a prăbuşit pe anumite porţiuni, fiind ulterior refăcut. Autostrada sârbilor e una superbă, un adevărat exemplu de inginerie de calitate şi mult mai dificil decât lotul românesc. Tunelurile au dotări de siguranţă de excepţie, fiecare autovehicul este monitorizat independent şi „obligat” să circule cu minim 30 de km/oră şi maxim 80, conducătorul fiind avertizat permanent asupra situaţiei. Dacă viteza nu este respectată şoferii din spate sunt avertizaţi şi ghidaţi pe altă bandă de circulaţie. În cazul apariţiei unor incidente în tunel acesta se închide automat circulaţiei, de la intrare. În total, pe cei 26 de kilometri de autostradă au fost folosite 560.000 de tone de asfalt. Aici se află şi cel mai lung tunel din Serbia, Manajle, de 1,8 kilometri, care a costat 13 milioane de euro.
În acelaşi timp, în România Ministerul Transporturilor nu e capabil de ani de zile să organizeze o simplă licitaţie pentru stabilirea firmei care va realiza un tronson de autostradă pe lotul 2 din Lugoj – Deva, iar loturile 3 şi 4 sunt „lălăite” de ani buni de zile, finalizarea lor fiind întârziată deja trei ani. Lotul 3 este aproape de a fi finalizat, deschiderea lui fiind aşteptată în iulie, iar lotul 4 este în lucru, sunt probleme la Dealul Liliecilor, o porţiune cu mult mai uşoară decât cel unde e autostrada sârbilor, iar finalizarea lucrărilor ar putea avea loc în septembrie.
Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…
O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…
Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…
Misterul din centrul oraşului. Joi spre seara, IPJ Timiș a fost sesizat prin apel 112…
Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe mai…
Proiectul Glovo Academy, organizat de platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de…