Sârbii ne dau lecţii şi în domeniul autostrăzilor. A fost finalizată porţiunea Grdelica, aflată în drum spre Grecia / FOTO

Drumul românilor spre concediul din Grecia va fi acum mai uşor, după ce în Serbia au fost deschişi de câteva zile ultimii kilometri de autostradă aflaţi înainte de graniţa cu Macedonia, pe Clisura Grdelica. Proiectul este asemănător cu lotul 4 din Lugoj – Deva, dar mult mai dificil, şi sârbii au „tăiat” un munte, la fel au avut prăbuşiri ale zidurilor de susţinere, iar proiectul de 26 de kilometri a durat şase ani!

Autostradă la sârbi

Autostradă la sârbi

Ei au terminat, noi mai aşteptăm. Lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva e în continuare în lucru, ca urmare a lucrărilor dificile de la Dealul Liliecilor. Sârbii au avut un proiect similar, iar ei au lucrat nu mai puţin de şase ani la autostrada construită pe Clisura Grdelica, porţiunea aflată înainte de graniţa cu Macedonia. Timişorenii care au făcut drumul spre concediul din Grecia cu autoturismul cunosc bine această porţiune de drum, una extrem de dificilă, o zonă muntoasă, cu serpentine şi cu o circulaţie infernală. Acum, autostrada realizată aici a fost deschisă circulaţiei, în concluzie vom putea ajunge mult mai uşor pe litoralul grecesc.

Lucrările au fost începute în 2013, tronsonul are 26,1 kilometri, 33 de poduri, un viaduct şi două tuneluri. Această porţiune era ultima din această autostradă care nu era terminată. Acolo, sârbi s-au confruntat cu aceiaşi problemă ca şi colegii lor români de pe lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva, care ar urma să fie finalizat în toamna acestui an. Un munte a fost „tăiat”, iar ulterior consolidat. Şi acolo zidul realizat s-a prăbuşit pe anumite porţiuni, fiind ulterior refăcut. Autostrada sârbilor e una superbă, un adevărat exemplu de inginerie de calitate  şi mult mai dificil decât lotul românesc. Tunelurile au dotări de siguranţă de excepţie, fiecare autovehicul este monitorizat independent şi „obligat” să circule cu minim 30 de km/oră şi maxim 80, conducătorul fiind avertizat permanent asupra situaţiei. Dacă viteza nu este respectată şoferii din spate sunt avertizaţi şi ghidaţi pe altă bandă de circulaţie. În cazul apariţiei unor incidente în tunel acesta se închide automat circulaţiei, de la intrare. În total, pe cei 26 de kilometri de autostradă au fost folosite 560.000 de tone de asfalt. Aici se află şi cel mai lung tunel din Serbia, Manajle, de 1,8 kilometri, care a costat 13 milioane de euro.

În acelaşi timp, în România Ministerul Transporturilor nu e capabil de ani de zile să organizeze o simplă licitaţie pentru stabilirea firmei care va realiza un tronson de autostradă pe lotul 2 din Lugoj – Deva, iar loturile 3 şi 4 sunt „lălăite” de ani buni de zile, finalizarea lor fiind întârziată deja trei ani. Lotul 3 este aproape de a fi finalizat, deschiderea lui fiind aşteptată în iulie, iar lotul 4 este în lucru, sunt probleme la Dealul Liliecilor, o porţiune cu mult mai uşoară decât cel unde e autostrada sârbilor, iar finalizarea lucrărilor ar putea avea loc în septembrie.

We cannot display this gallery
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Timisoara Europeana a spus: (mai 20th, 2019 at 13:48 )

Pariu că dacă eram economic și administrativ autonomi de București, aveam in Banat de mult autostrăzi în toate direcțiile?! La fel în Ardeal și Transilvania!
Așa m-am saturat de miticii ăștia din Capitală, hoți și incompetenti, dar și de moldovenii puturoși care-i votează pe acești campioni în șmecherii….ieftine!

jeab valjean a spus: (mai 20th, 2019 at 15:04 )

s-a lucrat bine si cu spor cu bani imprumutati de sarbi de la banca europeana de investitii !
la noi cu bani europeni vai si amar…
ps. odata un inginer de drumuri sarb a fost intrebat ce si cum despre cum se construieste la ei. era speriat de moarte de …PUSCARIE !

City resident a spus: (mai 21st, 2019 at 07:24 )
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

aeroportul-timisoara-stuttgard

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Paul Stanescu, Sorin Grindeanu, Marcel Ciolacu, Alfred Simonis

Sorin Grindeanu îşi amână din nou intrarea oficială în Partidul Social Democrat

Săptămânal apare alături de foştii săi colegi politici, îşi arată sprijinul pentru PSD, dar Sorin Grindeanu nu semnează încă adeziunea pentru revenirea oficială în cadrul formaţiunii. Nu a făcut-o nici duminică, atunci când în cadrul conferinţei judeţene a PSD Timiş a primit un astfel de formular de la proaspăt numitul preşedinte, Alfred Simonis, da nu a semnat hârtia.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sorin Grindeanu îşi amână din nou intrarea oficială în Partidul Social Democrat
CCIAT, misiune economică în SUA

Sport vezi arhiva Sport

Iulius Town

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Distracţie pentru toată lumea, în acest weekend, la Iulius Town

Cel mai important centru comercial din Timişoara îşi aşteaptă clienţii cu oferte de distracţie pe placul tuturor. În acest weekend prelungit, Iulius Town își întâmpină clienții cu târguri tematice, sesiuni prelungite de shopping și concursuri la patinoar, dar și ateliere de creație pentru prichindei. De vineri până duminică inclusiv, în perioada 24 – 26 ianuarie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Distracţie pentru toată lumea, în acest weekend, la Iulius Town

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Săptămânal apare alături de foştii săi colegi politici, îşi arată sprijinul pentru PSD, dar Sorin Grindeanu nu semnează încă adeziunea pentru revenirea oficială în cadrul formaţiunii. Nu a făcut-o nici duminică, atunci când în cadrul conferinţei judeţene a PSD Timiş a primit un astfel de formular de la proaspăt numitul preşedinte, Alfred Simonis, da nu a semnat hârtia.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sorin Grindeanu îşi amână din nou intrarea oficială în Partidul Social Democrat
Primăria Timişoara mai încearcă o dată, a patra oară şi la şase ani de la lansarea ideii, să găsească o firmă dispusă să construiască două străzi, între blocuri, locaţia viitorului campus Lenau şi Penitenciarul Popa Şapcă. Iar pentru a atrage măcar interesul, aleşii locali au decis să adauge aproape o jumătate de milion de euro...
Citeşte tot articolul Citeste articolul După şase ani de încercări se caută din nou constructor pentru două străzi noi din zona Popa Şapcă
Top