Administratie

Primăria Timişoara e hotărâtă să dezvolte transportul public, cu autobuze, tramvaie şi trotinete noi. Parcări de tranzit – deocamdată zero

Primarul Timişoarei insistă că trecerea deplasării prin oraş a cetăţenilor să se mute dinspre autoturism spre transportul local şi biciclete, dar nu oferă parcări publice unde oamenii să-şi lase vehiculele pentru a se urca în autobuz sau tramvai. El recunoaşte că nu există nimic mai mult decât intenţii şi niciun plan concret pentru parcări pentru cei care intră zilnic în oraş şi fac naveta, dar insistă că în oraşul de pe Bega va curge anul viitor cu troleibuze electrice, trotinete şi biciclete fără număr, tramvaie şi… benzi de circulaţie dedicate.

Primăria Timișoara e hotărâtă să dezvolte transportul public

Nicolae Robu e în plin avânt de sondare a opiniei publice, a produs câteva asemenea plebiscite electronice în doar câteva ore, iar unul dintre subiectele cu răspunsuri între care poţi alege cu greu unul care să nu fie incorect, se referă la transportul public. „Vom continua în 2019 și 2020 cu 44 autobuze electrice, 16-40 tramvaie mari, min 100 biciclete, minim 100 trotinete, minim 25 segway-uri. Unde putem, creem (n.r. formularea aparţine primarului) benzi dedicate”, spune primarul în enunţul sondajului său.

Transportul public e prioritate pentru el, important e ca oamenii să-şi plătească preţul călătoriei, iar primăria subvenţia. E drept, transportul în comun nu e unul ideal în Timişoara de astăzi, nu sunt destule autobuze, troleibuze sau tramvaie, frecvenţa „şchioapătă”, dar haterii nu vor să vadă cât de mult s-a făcut în domeniu, susţine Robu.

„Trebuie să descurajezi folosirea maşinii, eu nu merg pe ideea asta, dar eu merg pe ideea alternativei, pe funcţionalizarea transportului public. Continuăm cu modernizarea parcului deţinut şi angajarea de şoferi. Dar o bună funcţionare presupune conştiinţă pentru utilizatorii sistemului şi asumarea de plată a subvenţiei din partea noastră. Îmubunătăţirea transportului public este vizibilă, cine nu le vede nu e cum trebuie. Ne dorim o frecvenţă mai bună, punctualitatea ne dă încă de furcă şi mai sunt linii cu frecvenţă deficitară. Ne preocupă să adăugăm mijloace mai noi, vom aduce autobuze şi tramvaie noi, trotinete, biciclete, şi urmează segway-uri. E drept, trotinetele cu precădere în Complexul Studenţesc, dar trebuie să ţineţi cont că sunt 10.000 de studenţi în Complex, predilect acolo vor fi dar nu exclusiv”, a declarat, marţi, primarul Nicolae Robu.

O altă dorinţă a şefului primăriei este continuarea de realizare de benzi speciale, dedicate transportului în comun, care oferă predictibilitate, spune el.

„Benzi dedicate vom continua să facem, oferă predictibilitatea transportului public dacă ai asemenea benzi. Încurajez, de asemenea, folosirea acestor mijloace eco, bicicletele, vom fi deschişi spre ei, punem în practică doleanţele lor. S-a finalizat pe Calea Martirilor realizarea pistei, s-a făcut o prelungire de pe Eneas, acea nouă trecere e pentru biciclişti mai ales, sunt puţini pietoni, am vrut condiţii pentru biciclişti, se deschid noi trasee. Pe Martirilor mai e de lucru la spaţii verzi, la aliniamientele de copaci, vor fi două aliniamiente de copaci din patru în patru metri”, mai susţine Robu.

O altă problemă legată de transportul persoanelor în oraş este cea a navetiştilor, vorbim de un număr extrem de mare de oameni. Aceştia vin în oraş, dar nu au unde să îşi lase maşinile pentru a merge la serviciu sau pentru a-şi rezolva problemele. În mod normal, omul venea, îşi lăsa maşina şi de acolo continua cu autobuzul sau tramvaiul. Deocamdată Timişoara nu oferă absolut nimic în domeniu. Cu o singuă excepţie, insistă primarul, cea din Calea Buziaşului, care oricum e ocupată corporatiştii ce lucrează la fabrica celor de la Continental sau la restul birourilor din zonă.

Există intenţii, ne dorim, ne propunem, dar nu avem bani, se plânge edilul şef. Întrebat dacă există măcar un singur document pe această problemă, un plan, un studiu de fezabilitate, după mai multe insistenţe Robu a recunoscut că nu: „Noi vrem să facem parcări la intrare în oraş, dar nu avem terenuri. Trebuie să înţelegeţi că există o diferenţă între statul român şi municipii, e mare diferenţă. Terenurile publice ale statului nu pot fi folosite de primării. Da, aşa e, nu există niciun plan pe această temă, e doar în intenţiile noastre”, a mai subliniat Nicolae Robu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

„Orașul Florilor” s-a așezat acasă

Întrebați pe stradă în Timișoara câți știu de Casa Muhle, de povestea ei, și nu…

37 de minute ago

Asociația Inițiativă în Educație – acolo unde învățarea devine bucurie, iar comunitatea devine familie

În Timișoara, într-o lume în care educația și binele copiilor devin tot mai mult o…

O oră ago

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

17 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

19 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

21 de ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

21 de ore ago