Transportul în comun timişean ar putea fi extrem de grav afectat. Un număr de 35 de tramvaie din parcul STPT, aflate în circulaţie, nu au absolut niciun agrement tehnic din partea Autorităţii Feroviare. Mai mult, spune reprezentantul acesteia, Societatea de Transport Local Timişoara nu mai are autorizaţie pentru construcția, modernizarea, repararea și întreținerea căilor de rulare pentru tramvaie, iar cea pentru repararea și întreținerea tramvaielor este expirată din data de 1 aprilie 2019.
Controlul realizat de cei de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Timiş la Societatea de Transport Local – STPT, în urmă cu câteva zile, e aproape să lase fosta regie fără tramvaie în circulaţie. Pentru rezolvarea situaţiei prefectul Eva Andreaș a convocat, marţi, la Prefectura Timiş, o ședință în vederea rezolvării problemei descoperite. În urma controlului efectuat de Protecția Consumatorilor, cei de la STPT nu au prezentat documentele de omologare a tramvaielor vechi din Timișoara. Societatea a avut la dispoziţie 15 zile pentru a prezentat CRPC Timiș documentele solicitate, dar hârtiile nu au fost oferite comisarilor nici la ora actuală. În aceste condiţii se punea problema opririi tramvaielor vechi de la circulație.
La ședința au participat reprezentanți ai Autorității Feroviare Române, reprezentantul Primăriei Timișoara – Chiș Culiță, directorul STPT, Nicolae Bitea, comisarul șef Sorin Susanu – Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor și IPJ Timiș – Serviciul Rutier, comisar șef Florin Turnagiu. Deși a fost invitat la ședință, primarul Nicolae Robu nu a venit.
„Pe mine, ca prefect, mă îngrijorează siguranța cetățeanului care circulă cu aceste tramvaie. Mi-aș fi dorit ca la această discuție să participe și domnul primar, pentru a vedea viziunea administrației publice din Timișoara viziavi de această problemă. Vrem să fim siguri că îndeplinesc toate condițiile tehnice prevăzute de legislația în vigoare, avînd în vedere faptul că au fost fabricate în anii 60”, a afirmat prefectul Eva-Georgeta Andreaș în debutul ședinței.
„Afectate” de problemă sunt un număr de 35 de tramvaie, din cele 60 ale STPT. Având în vedere faptul că, nici la această oră, STPT nu a putut prezenta documentele de omologare ale tramvaielor vechi s-a cerut și opinia reprezentanților Autorității Feroviare Române, ocazie cu care a reieșit faptul că STPT nu are niciun un agrement tehnic pentru întreținere și reparare, iar agrementul tehnic feroviar pentru construcția, modernizarea și repararea întreținerea căilor de rulare a expirat în data de 20 decembrie 2018.
Totodată, autorizația de furnizor feroviar pentru construcția, modernizarea, repararea și întreținerea căilor de rulare pentru tramvaie, respectiv repararea și întreținerea tramvaielor este expirată din data de 1.04.2019. În cadrul discuțiilor s-au căutat soluții pentru rezolvarea situației. Din fericire, deocamdată situaţia a fost oarecum deblocată, iar timişorenii nu vor fi afectaţi de oprirea din circulaţie a tramvaielor respective. STPT a primit o păsuire de moment.
În ceea ce privește documentele de omologare ale tramvaielor vechi STPT, CRPC va cere un nou termen pentru a îi fi prezentate, urmând ca săptămâna viitoare prefectul Eva Andreaș să convoace o nouă ședință pentru a vedea pașii efectuați în rezolvarea problemelor, având în vedere necesitatea ca transportul public din Timișoara să fie făcut în condiții de siguranță pentru cetățean.
Timișoara va găzdui, la mijlocul lunii viitoare, în organizarea primăriei, dezbaterea „35 ani de libertate…
Marţi, 19 noiembrie, vor avea loc mai multe întreruperi ale serviciilor furnizate de Colterm, acestea…
Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între…
Deputatul USR de Timiş, Cătlin Drulă, s-a dezlănţuit la adresa liderilor PSD, pe marginea scandalului…
Judecătoria Sânnicolau Mare a validat mandatele celor şase consilieri locali din partea PNL pe care…
Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că un preşedinte al României precum Marcel Ciolacu…