Se deschide sau nu lotul 3 din autostrada spre Deva? Se pare că această enigmă nu poate fi rezolvată, momentan, nici măcar de Compania de Drumuri, care spune că … s-ar putea circula, în anumite condiţii, dar nu şi când se va întâmpla aceasta, oferind noi motive pentru menţinerea enigmei.
Acum, ultimul motiv găsit de expertiza tehnică efectuată de cei de la IPTANA este lipsa gardurilor de împrejmuire a acestui lot, mai precis deficienţe constatate la aceste garduri. Iar pentru că sunt probleme ar putea intra animalele pe carosabil şi să producă accidente. Pentru că aceste deficienţe nu pot fi reparate în timp scurt, se recomandă permiterea traficului pentru vehicule cu masa până în 7,5 tone, cu restricţii drastice de viteză. Iar pentru constatarea găurilor din gard au fost necesare investigaţii suplimentare mai spun cei de la IPTANA. După un anunţ „fluviu”, lansat oficial de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii din România, aflăm despre tot felul de cercetări, verificări, descoperiri legate de cât de prost a lucrat antreprenorul spaniol, dar nu şi dacă lotul se deschide pentru trafic sau nu!
„Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel: Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone; viteza maxima de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi tprențiale; viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor. Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii”, se spune în anunţul emis de CNAIR pe tema situaţiei lotului 3.
Totodată, ar trebui verificate şi podurile, aici fiind programate expertize tehnice, la care se vor adăuga inspecţii săptămânale ale autostrăzii.
Se deschide sau nu?
O enigmă greu de rezolvat. Comunicatul emis de CNAIR nu reuşeşte să ofere niciun răspuns logic în acest sens. S-ar putea deschide, cu restricţiile amintite, dar nu există nicio dată când aceasta s-ar putea întâmpla. Mai mult, nici măcar nodul de intrare de la Holdea nu a fost recepţionat de CNAIR.
„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, conform celor declarate de Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR SA.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…