Economic

Cea mai nouă problemă în calea deschiderii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva: găuri în gardurile de împrejmuire

Se deschide sau nu lotul 3 din autostrada spre Deva? Se pare că această enigmă nu poate fi rezolvată, momentan, nici măcar de Compania de Drumuri, care spune că … s-ar putea circula, în anumite condiţii, dar nu şi când se va întâmpla aceasta, oferind noi motive pentru menţinerea enigmei.

Acum, ultimul motiv găsit de expertiza tehnică efectuată de cei de la IPTANA este lipsa gardurilor de împrejmuire a acestui lot, mai precis deficienţe constatate la aceste garduri. Iar pentru că sunt probleme ar putea intra animalele pe carosabil şi să producă accidente. Pentru că aceste deficienţe nu pot fi reparate în timp scurt, se recomandă permiterea traficului pentru vehicule cu masa până în 7,5 tone, cu restricţii drastice de viteză. Iar pentru constatarea găurilor din gard au fost necesare investigaţii suplimentare mai spun cei de la IPTANA. După un anunţ „fluviu”, lansat oficial de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii din România, aflăm despre tot felul de cercetări, verificări, descoperiri legate de cât de prost a lucrat antreprenorul spaniol, dar nu şi dacă lotul se deschide pentru trafic sau nu!
„Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel: Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone; viteza maxima de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi tprențiale; viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor. Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii”, se spune în anunţul emis de CNAIR pe tema situaţiei lotului 3.

Totodată, ar trebui verificate şi podurile, aici fiind programate expertize tehnice, la care se vor adăuga inspecţii săptămânale ale autostrăzii.

Se deschide sau nu?

O enigmă greu de rezolvat. Comunicatul emis de CNAIR nu reuşeşte să ofere niciun răspuns logic în acest sens. S-ar putea deschide, cu restricţiile amintite, dar nu există nicio dată când aceasta s-ar putea întâmpla. Mai mult, nici măcar nodul de intrare de la Holdea nu a fost recepţionat de CNAIR.
„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, conform celor declarate de Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR SA.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

5 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

8 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

10 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

10 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

11 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

11 ore ago