Timişoara va avea unul dintre primele „aprozare” de stat, înfiinţate de casa de comerţ a Ministerului Agriculturii

Ideea ministrului controversat al Agriculturii, Petre Daea, de a deschide magazine de stat care să vândă produse agricole româneşti, la preţuri care să concureze marile reţele comerciale se concretizează astăzi prin deschiderea primei astfel de unitate comercială, la Sibiu. Şeful Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, sub tutela căreia se derulează proiectul, a anunţat că printre următoarele oraşe unde se va mai deschide un asemenea magazin va fi şi Timişoara.

Sibienii vor avea primul magazin înfinţat de Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, societatea comercială înfiinţată de stat pentru a concura marile reţele comerciale din România, oferindu-le fermierilor posibilitatea să-şi comercializeze produsele realizate, iar clienţilor posibilitatea să cumpere produse românieşti. Prin această companie s-a creat un mecanism naţional care va asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia produselor către reţele interne comerciale sau de export. Capitalul social al firmei statului a ajuns la suma de 95 de milioane de lei, fiind cea mai mare societate comercială înfiinţată în acest an în România.

Magazinul din Sibiu este primul punct de desfacere, urmând ca în cursul acestei luni să mai fie deschise încă şase, planurile companiei fiind să creeze o reţea de 60 de magazine. Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea” a anunţat recent că următoarele magazine vor fi deschise în oraşele Bucureşti, Piteşti, Slatina, Craiova şi Timişoara.

Casa de Comerţ Unirea este o rețea națională, în profil teritorial de clustere agricole care va integra la nivelul uneia sau mai multor UAT resursele locale de producție agricolă și servicii specifice având în structură cel puțin un centru de distribuție/colectare a produselor. De asemenea, va constitui o rețea de centre regionale de însilozare, depozitare și procesare industrială. Funcția de bază a unui asemenea centru este de asigura sortarea, ambalarea și depozitarea în condiții corespunzătoare a produselor agricole constituind în cantități, sortimente și la calitatea necesare promovării lor ritmice în rețelele comerciale interne dar și contingentarea pentru operațiuni importante de export. Un ultim punct în strategia firme este realizarea unei rețele naționale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piața internă cu produse agro-alimentare proaspete și procesate de origine autohtonă care să contribuie între altele și la echilibrarea balanței comerciale sectoriale.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

3 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

3 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

3 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

4 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

5 ore ago

Modelul Piedone. Neavând voie să candideze, primarii PSD din Recaş şi Şandra vor să lase primăriile moştenire fiilor lor

Sâmbătă au venit deciziile definitive în privinţa candidaturilor primarilor PSD din Recaş şi Şandra, Teodor…

5 ore ago