Ideea ministrului controversat al Agriculturii, Petre Daea, de a deschide magazine de stat care să vândă produse agricole româneşti, la preţuri care să concureze marile reţele comerciale se concretizează astăzi prin deschiderea primei astfel de unitate comercială, la Sibiu. Şeful Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, sub tutela căreia se derulează proiectul, a anunţat că printre următoarele oraşe unde se va mai deschide un asemenea magazin va fi şi Timişoara.
Sibienii vor avea primul magazin înfinţat de Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, societatea comercială înfiinţată de stat pentru a concura marile reţele comerciale din România, oferindu-le fermierilor posibilitatea să-şi comercializeze produsele realizate, iar clienţilor posibilitatea să cumpere produse românieşti. Prin această companie s-a creat un mecanism naţional care va asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia produselor către reţele interne comerciale sau de export. Capitalul social al firmei statului a ajuns la suma de 95 de milioane de lei, fiind cea mai mare societate comercială înfiinţată în acest an în România.
Magazinul din Sibiu este primul punct de desfacere, urmând ca în cursul acestei luni să mai fie deschise încă şase, planurile companiei fiind să creeze o reţea de 60 de magazine. Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea” a anunţat recent că următoarele magazine vor fi deschise în oraşele Bucureşti, Piteşti, Slatina, Craiova şi Timişoara.
Casa de Comerţ Unirea este o rețea națională, în profil teritorial de clustere agricole care va integra la nivelul uneia sau mai multor UAT resursele locale de producție agricolă și servicii specifice având în structură cel puțin un centru de distribuție/colectare a produselor. De asemenea, va constitui o rețea de centre regionale de însilozare, depozitare și procesare industrială. Funcția de bază a unui asemenea centru este de asigura sortarea, ambalarea și depozitarea în condiții corespunzătoare a produselor agricole constituind în cantități, sortimente și la calitatea necesare promovării lor ritmice în rețelele comerciale interne dar și contingentarea pentru operațiuni importante de export. Un ultim punct în strategia firme este realizarea unei rețele naționale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piața internă cu produse agro-alimentare proaspete și procesate de origine autohtonă care să contribuie între altele și la echilibrarea balanței comerciale sectoriale.
Contribuabilii români sunt avertizați de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la reapariția unor…
Clădirea cinematografului Studio, din centrul Timișoarei, a fost finalizată. După o investiție de cinci milioane…
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…
În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…