Timişoara va avea unul dintre primele „aprozare” de stat, înfiinţate de casa de comerţ a Ministerului Agriculturii

Ideea ministrului controversat al Agriculturii, Petre Daea, de a deschide magazine de stat care să vândă produse agricole româneşti, la preţuri care să concureze marile reţele comerciale se concretizează astăzi prin deschiderea primei astfel de unitate comercială, la Sibiu. Şeful Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, sub tutela căreia se derulează proiectul, a anunţat că printre următoarele oraşe unde se va mai deschide un asemenea magazin va fi şi Timişoara.

Sibienii vor avea primul magazin înfinţat de Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, societatea comercială înfiinţată de stat pentru a concura marile reţele comerciale din România, oferindu-le fermierilor posibilitatea să-şi comercializeze produsele realizate, iar clienţilor posibilitatea să cumpere produse românieşti. Prin această companie s-a creat un mecanism naţional care va asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia produselor către reţele interne comerciale sau de export. Capitalul social al firmei statului a ajuns la suma de 95 de milioane de lei, fiind cea mai mare societate comercială înfiinţată în acest an în România.

Magazinul din Sibiu este primul punct de desfacere, urmând ca în cursul acestei luni să mai fie deschise încă şase, planurile companiei fiind să creeze o reţea de 60 de magazine. Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea” a anunţat recent că următoarele magazine vor fi deschise în oraşele Bucureşti, Piteşti, Slatina, Craiova şi Timişoara.

Casa de Comerţ Unirea este o rețea națională, în profil teritorial de clustere agricole care va integra la nivelul uneia sau mai multor UAT resursele locale de producție agricolă și servicii specifice având în structură cel puțin un centru de distribuție/colectare a produselor. De asemenea, va constitui o rețea de centre regionale de însilozare, depozitare și procesare industrială. Funcția de bază a unui asemenea centru este de asigura sortarea, ambalarea și depozitarea în condiții corespunzătoare a produselor agricole constituind în cantități, sortimente și la calitatea necesare promovării lor ritmice în rețelele comerciale interne dar și contingentarea pentru operațiuni importante de export. Un ultim punct în strategia firme este realizarea unei rețele naționale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piața internă cu produse agro-alimentare proaspete și procesate de origine autohtonă care să contribuie între altele și la echilibrarea balanței comerciale sectoriale.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Şi-a revenit! Consilierul personal al preşedintelui CJ Timiş, atac grobian la primarul Fritz: „Un individ atât de josnic”

Nici nu a ajuns bine consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis,…

8 ore ago

Crimă cu premeditare şi sânge rece! Şi-a lovit victima în cap şi apoi a incendiat-o

Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…

8 ore ago

RETIM și ADID Timiș lansează Abonamentul Verde: soluție pusă la dispoziția utilizatorilor casnici și noncasnici din Zona 1 Timișoara pentru colectarea deșeurilor vegetale

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…

8 ore ago

UPT şi Hidroelectrica au semnat un Memorandum de Colaborare pentru avansul tehnologic și educațional în hidroenergie și ingineria energetică

Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…

9 ore ago

O fetiţă de doar zece ani a plătit cu viaţa greşeala unei şoferiţe grăbite în trafic

Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…

11 ore ago

Dominic Fritz consideră o glumă numirea lui Robu pe funcția de consilier personal al lui Simonis

Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…

12 ore ago