Candidatul USR la Primăria Timişoara, Dominic Fritz, a sancţionat tăios ultimul autoelogiu al primarului Nicolae Robu, referitor la „dezvoltarea” transportului în comun. Precum în cazul salubrizării de anul trecut, Robu se laudă acum cu ameliorarea unei probleme create tot de el, spune Fritz, după ce numărul tramvaielor a scăzut în ultimii şase ani de la 34 la 20.
În stilu-i deja arhicunoscut, primarul Nicolae Robu s-a lăudat din nou singur, prin intermediul unui aşa-zis sondaj de pe pagina sa de Facebook, cu dezvoltarea transportului în comun în Timişoara. Candidatul USR la Primăria Timişoara, Dominic Samuel Fritz, a reacţionat imediat la afirmaţiile primarului, menţionând din start că, din Mercedes, n-ai cum să ştii cum e treaba cu transportul în comun.
„Pentru orice timișorean care nu umblă în Mercedes cu șofer plătit din bani publici, adică pentru copii și seniori și mulți dintre noi, cei care chiar folosim transportul în comun, afirmația că situația ar fi ”din ce în ce mai bună” este o batjocură greu de suportat. Ca în multe alte cazuri, domnul Robu se laudă cu ameliorarea unei probleme create de el însuși. (Ne amintim de mândria cu care am fost anunțați anul trecut că, după luni întregi fără salubrizare, administrația lui a semnat un contract cu o firmă de curățenie)”, a scris Fritz pe pagina sa de Facebook.
El afirmă că datele care îl contrazic pe Robu se găsesc chiar şi în documentele Societății de Transport Public Timișoara (STPT).
“Transportul public din Timișoara este la pământ. Dovada reală (fapte, nu vorbe!) se găsește, cu niște calcule simple, în rapoartele oficiale ale Societății de Transport Public Timișoara (STPT): în 2012, când candidatul comun PSD-PNL a câștigat Primăria, erau, în medie, 34 tramvaie pe traseu, pe parcursul unei zile. În 2018, după 6 ani de administrația Robu, au rămas doar 20. Aș vrea să scriu aceste rânduri într-un ton mai puțin tăios, dar pur și simplu refuz, împreună cu mulți alți timișoreni, să mi se mai spună că negrul e alb. Pentru că nu vom putea rezolva problema dacă nu recunoaștem că o avem”, a continuat USR-istul.
El mai arată şi de unde vin problemele în acest domeniu de activitate, extrem de important pentru un oraş european.
“Problema este incompetența calculată din administrația actuală (competența ar amenința poziția de putere a unora); problema este neglijarea intenționată a sistemului de transport în comun (pentru că ”epoca automobilului”). Avem nevoie de prioritizarea acestui tip de transport, avem nevoie de o viziune proaspătă pentru un sistem de transport în zona metropolitană, avem nevoie de investiții și atragerea mai multor fonduri europene (primele tramvaie noi din fonduri europene vor apărea la anul, pentru că ani de zile s-a dormit), avem nevoie de depolitizare și transparentizare radicală la STPT (fapt divers (…) Timișoara are toate ingredientele pentru a deveni un oraș în care mașina devine o alegere, nu o necesitate; un oraș european cu un sistem modern și prietenos de mobilitate urbană. Doar să vrem”, a încheiat Fritz.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…