Economic

CNAIR şi ministrul Transporturilor au viziuni diferite pentru lotul 3 din Lugoj – Deva

Ministrul Transporturilor insistă pentru deschiderea  urgentă a circulaţiei rutiere pentru traficul greu pe lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva, aceasta în timp ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se pregăteşte să dea peste 1,6 milioane de lei pe noi studii efectuate pe acelaşi tronson. Lucian Bode insistă şi pentru rezolvarea unei alte probleme tărăgănată de mult timp de subordonaţii de la CNAIR, cea a sectorului cu tuneluri de pe lotul 2.

Modul de abordare al problemelor restricţiilor de trafic de pe lotul 3 din Lugoj – Deva sunt văzute diferit, cel puţin declarativ, de ministrul Transporturilor, respectiv de cei de la CNAIR. În timp ce Compania vrea să cheltuie bani grămnadă pentru tot felul de studii ţi cercetări, ministrul insistă pentru eliminarea restricţiilor de trafic.

CNAIR doar ce a anunţat că va aloca 1,65 de milioane de lei pentru un nou studiu efectuat aici, vineri Lucian Bode, posibil într-un avânt cu iz electoral, a vizitat lotul respectiv şi a cerut să se permită intrarea camioanelor pe această porţiune de autostradă.

„Am solicitat managementului CNAIR să vină urgent cu soluții pentru lotul 3 și lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Așteptările sunt mari de la noi, de aceea pentru lotul 3 am solicitat, din partea CNAIR, un plan urgent cu lucrările ce trebuie efectuate pentru ridicarea restricțiilor de viteză și tonaj, iar circulația să se desfășoare in condiții de siguranță”, a spus Bode referitor la lotul 3.

Vă reamintim că lotul 3 a fost deschis circulaţiei în luna decembrie a anului trecut, deşi era (aproape) finalizat din vară. Deschiderea s-a făcut cu restricţii importante de viteză, respectiv cu interzicerea traficului greu de a circula pe aici, motivându-se existenţa unor deficienţe în construcţie.

O altă problemă abordată este cea a lotului 2, mai precis a porţiunii de zece kilometri care lipseşte din proiect, cea cu celebrele „tuneluri pentru urşi”. Aici, tot CNAIR tărăgănează de mult prea mult timp lansarea unei licitaţii pentru stabilirea firmei care se va ocupa cu proiectarea şi construcţia acestei porţiuni dificile de autostradă.

„Pentru lotul 2, secțiunea E, al aceleiași autostrăzi, aștept din partea conducerii CNAIR o foaie de parcurs cu termene clare pentru ca lucrările la acest tronson să debuteze cât mai curând. Trebuie să existe voință și multă responsabilitate din partea tuturor celor implicați în munca aceasta. CNAIR, in calitate de beneficiar, are datoria să monitorizeze din teren aceste lucrări, de aceea, managerii de proiect vor fi detașați pe șantiere. Este o decizie luată împreună cu managementul companiei si mizez pe eficiența ei!”, a mai spus ministrul.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Întâlnire de gradul trei în piaţa din Lovrin. Alfred Simonis şi Alin Nica au făcut schimb de flyere electorale

Principalii favoriţi la preşedinţia Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica şi Alfred Simonis, au avut, joi,…

8 ore ago

La Kikinda, acest sfârșit de săptămână e dedicat Festivalului Baloanelor cu aer cald

Bănățenii sunt invitați în acest weekend la Kikinda, în Banatul sârbesc, unde are loc cea…

9 ore ago

Zilele viitoare aduc modificări ale circulației rutiere și a mijloacelor de transport în comun la Timișoara

În zilele viitoare o serie de lucrări edilitare în zona Badea Cârțan vor afecta circulația…

9 ore ago

Forța Dreptei cere Prefectului de Timiș să respecte legea și să decidă încetarea mandatului primarului de Recaș

Pe adresa prefectului de Timiș, Mihai Ritivoiu, a sosit o cerere din partea președintelui filialei…

10 ore ago

Noua clinică de mari arși de la Timișoara ar putea fi inaugurată la jumătatea anului viitor/Foto

Până la finalul anului, Timișoara va avea ridicat un nou Centru pentru Mari Arși, este…

11 ore ago

Invitați de pe patru continente la o manifestare științifică de anvergură, la UPT

Centrul de Conferințe al Universității Politehnica Timișoara a găzduit joi, 23 mai 2024, deschiderea oficială…

11 ore ago