Administratie

În Timişoara benzile auto nu se vor transforma în piste de biciclete. Primarul Robu spune că ar ieşi mari proteste

La Timişoara nu se va proceda la transformarea unor benzi de circulaţie auto în piste pentru biciclete, pentru că aceasta ar duce la proteste imense, crede primarul oraşului. Traficul s-ar bloca, iar poluarea ar creşte, chiar la acel „rău” dioxid de azot, pentru care Comisia Europeană ia la bani mărunţi administraţia oraşului, dar şi România.

Mii şi mii de timişoreni ar fi afectaţi de o asemenea măsură de trecere a unei benzi de circulaţie din domeniul auto în cel ciclist. Oamenii ar fi extrem de supăraţi, este convins primarul Nicolae Robu.

„Dacă am face piste de biciclete pe carosabil ar ieși niște proteste de nu vă puteți închipui. Nu puteți să vă imaginați, nefiind în interiorul problematicii, ce consecințe negative ar fi pentru mii și mii de timișoreni, pentru toți până la urmă, pentru că s-ar crea niște ambuteiaje cumplite. Având ambuteiaje am avea și poluare, să fie foarte clar! Cea mai mare poluare se produce când se apasă pe pedala de accelerație! Când sunt ambuteiaje, te duci câțiva metri, te oprești, apeși pe accelerație, mai mergi câțiva metri, iar te oprești, din nou apeși pe accelerație și tot așa. Se degajă noxe și printre noxe la loc de frunte este dioxidul de azot. Noi și așa avem probleme cu cantitatea de dioxid de azot”, a declarat Robu. El a insistat că de fapt nici nu sunt asemenea mari probleme cu acel dioxid de azot, doar că se menţine permanent la un nivel ridicat, fără a depăşi limitele.

Măsura transformării benzii auto în pistă ciclo ar polua groaznic oraşul, mai susţine acesta. Sistemul local de trafic auto e excelent pus la punct. Ar fi un pas înapoi o astfel de decizie!

„Dacă noi am face ceea ce spuneți că au făcut alții, eu vă garantez că ar fi un adevărat dezastru, și ecologic, și ca nemulțumire masivă a cetățenilor, care și-ar măcina nervii și ar consuma timpul în trafic. Fiecare bandă în plus pe care am creat-o, fiecare modernizare, și sunt foarte, foarte multe, au adus o îmbunătățire considerabilă în trafic. Dacă acum am face pași înapoi, ar fi o eroare foarte, foarte gravă”, spune edilul-şef al Timişoarei.

Chiar dacă o asemenea decizie va crea nemulţumiri printre cei care pedalează, el spune că are un mare respect pentru biciclişti. „Haterii” care au acuzat distrugerea pistei de bicicletă de pe bulevardul Republicii au fost luaţi din nou în colimator.

„Am tot respectul pentru bicicliști și vreau să le asigurăm condiții cât mai bune, și de confort, și de securitate. Unii ne-au criticat că pe Blv. Republicii mutăm pista care era pe carosabil pe trotuar. Cum să critici așa ceva, când de fapt noi lărgim trotuarul? Puteam fi criticați dacă am fi înghesuit pista de biciclete pe trotuar, dar noi lărgim trotuarul cu echivalentul fostei piste de pe carosabil, ba chiar ceva mai mult. Bicicicliștii vor putea circula cu treceri line de pe carosabil pe trotuar în siguranță acolo, nu cu toate emoțiile pe care le-au avut până acum, mai ales când în dreptul lor au ajuns troleibuze sau autobuze acolo, în curbă”, a mai subliniat acesta.

Robu a vorbit iarăşi de planurile sale de viitor, planuri din care fac parte şi bicicliştii.

„Avem în lucru proiectul care va avea ca finalitate continuarea a ceea ce am construit deja în oraș ca piste de biciclete și modernizarea a ceea ce există, într-o viziune de ansamblu rețeaua de piste de biciclete a orașului. Vrem să avem o rețea de piste de biciclete care să permită continuitate de trasee pe bicicletă, de la cât mai multe puncte importante spre cât mai multe puncte importante. Vrem să facem o rețea regională, vrem ca în toate localitățile periurbane să existe condiții de a se merge, de a se veni cu bicicleta. Dar, cu toate acestea nu vreau, și o spun răspicat, încă o dată, cu tot respectul pentru toate opțiunile, nu vreau să desființăm benzi carosabile, pentru că ar fi un dezastru ecologic. Adică atât cât am câștigat prin împuținarea mașinilor ar fi anulat și s-ar adăuga ca elemente negative de creșterea poluării datorită lipsei de fluență în trafic. Nu putem să ignorăm și uzurile mașinilor, nervii oamenilor, uzurilor cauciurilor, pornire- oprire, și inclusiv a carosabilului în urma acestor variații de viteză”, a mai spus primarul.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Gata cu vacanța mare, de luni înapoi în bănci. Vezi structura noului an școlar

Anul școlar 2024-2025 va începe luni, 9 septembrie 2024, conform Ministerului Educației. Structura acestui an…

11 ore ago

STPT atenţionează din nou cu privire la oferte false legate de cardurile de călătorie

Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) avertizează din nou călătorii cu privire la informațiile false…

13 ore ago

Maxagro a prezentat la Birda, în cadrul unui eveniment deosebit, cele mai noi utilaje agricole KWS/Foto

Ferma Maxagro din Birda a găzduit, în urmă cu câteva zile, un eveniment special, organizat…

14 ore ago

Casa de Cultură pregătește Ruga Timișoarei. Spectacole și concerte, dar și Jocul Rugii

Timișoara va sărbători peste o săptămână, duminică 15 septembrie, una dintre cele mai importante sărbători…

15 ore ago

Grădinițele din Timișoara își încep luni activitatea cu un plus de 200 de locuri disponibile.

Echipele Primăriei Timișoara au reparat săli de clasă vechi, dar și spații care stăteau închise…

15 ore ago